פשרה | בלעדי

חברת הגיימינג קרייזי לאבס שילמה 20 מיליון דולר למייסד שפוטר

במסגרת הסכם פשרה רכשה קרייזי לאבס את מניותיו של אורן קושניר, שהיה ממייסדיה ופוטר מתפקידיו ב-2017 • לפי ההסכם, הנהלת קרייזי לאבס, אחת מחברות הגיימינג הבולטות בישראל, מבקשת למכור אותה

אורן קושניר / צילום: תמר מצפי
אורן קושניר / צילום: תמר מצפי

חברת הגיימינג קרייזי לאבס (CrazyLabs) שילמה 20 מיליון דולר במזומן כדי לרכוש את מניותיו של אחד ממייסדיה, אורן קושניר. הסכום נקבע במסגרת הסכם פשרה בעקבות הליך גישור שערך המגשר פרופ' שרון חנס בין החברה למייסד. התשלום הוא עבור מניות בהיקף של למעלה מ-21% מהונה המונפק של החברה.

קרייזי לאבס מפתחת ומפיצה משחקי מובייל בסגנון ההיפר קז'ואל, משחקים קלילים וקלים למשחק, ומשחקי קז'ואל. החברה הוקמה ב-2010 ופעלה במקור תחת השם טאבטייל (TabTale). קרייזי לאבס מחזיקה משרדים בישראל, סין, מקדוניה, גרמניה ואוקראינה.

לפי נתוני IVC, קרייזי לאבס קיבלה השקעות בהיקף של 13.5 מיליון דולר במהלך השנים מקרן מאגמה, קרן וינטג' וקוואלקום ונצ'רס. בראיון עבר סיפרו מייסדיה כי החברה רווחית מאז 2012 והצהירו כי הם צופים שתגיע להכנסה של קרוב ל-100 מיליון דולר ב-2019.

המשחקים של קרייזי לאבס זמינים במודל של הורדה חינם, כשהמשתמשים משלמים על רכישות (Freemium). החברה הודיעה בחודש אפריל כי המשחקים שלה הגיעו כבר למעל 4 מיליארד הורדות (כיום כבר מעל 4.5 מיליארד). לפי לינקדאין, היא מעסיקה כ-240 עובדים.

סיום של סכסוך רב שנים

הסכם הפשרה, שנחתם בחודש שעבר, מביא לסיום סכסוך רב שנים בין המייסדים של חברת הגיימינג. במסגרת הסכסוך הגיש קושניר תביעה נגד שני המייסדים האחרים שגיא שליסר (המכהן כמנכ"ל קרייזי לאבס) וניר בז'רנו בגין פיטוריו מהחברה במאי 2017 והוצאתו מהדירקטוריון. עד לפיטורים הוא כיהן בתפקיד נשיא החברה וסמנכ"ל מוצר וקריאייטיב.

בחברה הגישו תביעה נגדית נגד קושניר בטענות להפרת חובות אמונים, תחרות אסורה, גניבת הזדמנות עסקית וגזילת קניין רוחני. בתביעה הנגדית דרשו המייסדים האחרים מקושניר להעביר ללא תמורה את מלוא המניות בחברה חדשה שהקים בשם GOE.

הסכום ששולם לקושניר במסגרת הסכם הפשרה יכול לגדול בעוד 14 מיליון דולר נוספים, אם השליטה בחברה תימכר או שהחברה תחלק דיבידנדים בסכום של מעל 100 מיליון דולר. לפי הסכם הפשרה, הנהלת החברה פועלת בימים אלו למכירתה.

הסכם הפשרה נחשף כחלק מתביעה שהגיש השבוע נגד קושניר עו"ד אריה דנציגר, שייצג אותו במשך ארבע שנים בסכסוך. עו"ד דנציגר טוען כי כחלק מההסכם שחתם עם קושניר ולאור הסכום שקיבל קושניר בפשרה, הוא זכאי לתשלום שכר טרחה של 2.9 מיליון דולר (9.6 מיליון שקל), אך לא קיבל תשלום זה. עו"ד דנציגר טוען כי קושניר התנה את התשלום בכך שיוותר על זכויותיו לשכר טרחה מהתשלומים הנוספים שיתקבלו במקרה של מכירה.

קושניר, קרייזי לאבס ועו"ד דנציגר בחרו שלא להגיב לידיעה.