חברת Sweetch העוסקת בליווי חולים במחלות כרוניות גייסה 20 מיליון דולר

מנכ"ל החברה יוני נבו: "אנו מאמינים שלכל אדם עם בעיות כרוניות צריך להיות 'קול מלווה' שיוכל לסמוך עליו, שיתמוך במוטיבציה"

סוויץ' פיתחה מערכת שתעודד חולים לדבוק בטיפול שלהם / צילום: Shutterstock
סוויץ' פיתחה מערכת שתעודד חולים לדבוק בטיפול שלהם / צילום: Shutterstock

חברת Sweetch, שפיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לליווי אישי של מטופלים הסובלים ממחלות כרוניות, הודיעה על גיוס של 20 מיליון דולר בהובלת קרן Entrée Capital. לסבב הצטרפו גם הקרנות Tal Capital, קרן האימפקט ההולנדית Noaber, קרן Kortex Ventures הברזילאית וקרן FinTLV Ventures, שמשקיעה בדרך כלל בטכנולוגיות בתחום הביטוח (חברות ביטוח הן קהל יעד משמעותי עבור המוצר).

בגיוס השתתפו גם משקיעים קיימים ב-Sweetch, ביניהם חברת פיליפס הבינלאומית והקרנות OurCrowd וקרן ההשקעות הייעודית של אאורקראוד בתחום הבריאות הדיגיטלית, Qure Ventures. לפני הגיוס הנוכחי הושקעו בחברה כ-10 מיליון דולר, ובין המשקיעים היו גם הקרנות פונטיפקס וליונבירד.

מערכת לעידוד מטופלים לדבוק בטיפול

סוויץ' מתבססת על מודלים בתחום מדעי ההתנהגות יחד עם בינה מלאכותית, כדי לשפר את היענות החולים הכרוניים לטיפול.

המערכת יוצרת תוכנית התערבות מותאמת למטופל, אשר מעודדת אותו לדבוק בתוכנית הטיפול הרפואית שלו, על ידי מתן הודעות והמלצות מותאמות אישית. הפלטפורמה מיועדת לחולים במחלות שדורשות שינויים בסגנון החיים או ניהול אינטנסיבי, כמו סוכרת, יתר לחץ דם, השמנת יתר, מחלות לב, מחלות אוטואימוניות או מחלות ממאירות.

"אנו מאמינים שלכל אדם עם בעיות כרוניות צריך להיות 'קול מלווה' שיוכל לסמוך עליו, שיתמוך במוטיבציה לבצע את התכניות הטיפוליות שהומלצו לו תוך כדי חיי היום-יום", אומר יוני נבו, מנכ"ל Sweetch.

יוני נבו, מנכ"ל Sweetch / צילום: אביב נווה
 יוני נבו, מנכ"ל Sweetch / צילום: אביב נווה

"בעידן הבריאות הדיגיטלית המתפתחת במהירות עקב מגיפת הקורונה חסר מרכיב קריטי: היכולת ליצור מערכת יחסים אפקטיבית ורציפה בין חולים במחלות כרוניות לבין צוותים רפואיים, חברות תרופות, יצרני מכשור רפואי ומבטחי בריאות, כדי לנצח את המחלות הכרוניות יחדיו. Sweetch עונה על צורך זה, ומעודדת מטופלים לבצע את תכניות הטיפול שנרשמו להם תוך שמירה על קשר רציף בינם לבין השחקנים בעולם הבריאות המלווים אותם".

"כ-90% מההוצאות על בריאות בעולם מיוחסות למחלות כרוניות. מערכת הבריאות מבינה יותר ויותר את הפוטנציאל הטמון במדעי ההתנהגות ובהתערבות ארוכת טווח לשינוי התנהגות בר קיימא ולשיפור שרותי הבריאות ביעילות גבוהה ובעלות נמוכה", אמר ד"ר דורון דינשטיין, שותף בקרן Entrée Capital.

החברה מעסיקה כ-30 עובדים ומתכננת לגייס עובדים נוספים בעקבות ההשקעה. בין מייסדיה נמצאים גם ד"ר יוסי בהגון, המשמש כיו"ר פעיל בחברה, במקביל לתפקידו כשותף המייסד ב-Qure, וקרן שביט, COO, בעבר מייסדת חברת IDEA לעידוד יזמות בארגונים ובכירה במיזם בתחום הבריאות הדיגיטלית.