בית המשפט סלל את דרכו של משה חוגג להשתלטות על קמן קפיטל

באופן חריג התייצבה רשות ני"ע בדיון לתמוך בדח"צית שביקשה צו מניעה לקמן • חוגג בדרך להשלים את העסקה שתאפשר לו להזרים 15.9 מיליון שקל ולהכניס פעילות קריפטו • ביהמ"ש הכלכלי הורה להפריד את אישור העסקה עם חוגג משתי עסקאות נוספות להקצאת מניות לבעל השליטה יואל יוגב

משה חוגג / צילום: יונתן בלום
משה חוגג / צילום: יונתן בלום

בית המשפט הכלכלי בתל אביב קבע היום (ב'), בהסכמת הדירקטורית החיצונית לידר ירין וקמן קפיטל, השלד הבורסאי, כי העסקאות שהחברה ביקשה לערוך יאושרו בשתי אספות בעלי מניות נפרדות. הדיון התקיים במסגרת בקשה לצו מניעה שהגישה הדח"צית, בטענה כי נעשה ניסיון לאשר עסקה חריגה ללא בדיקת שוויה וללא קבלת כל המידע הנדרש.

בסביבתו של משה חוגג רואים בהחלטה ניצחון גדול בדרך להשלמת העסקה ולהקמת קמן קפיטל במתכונתה החדשה, ואומרים כי העסקה תביא בשורה לציבור המשקיעים בתחום המטבעות הדיגיטליים.

ב-4 לאוגוסט תובא לאישור עסקת הקצאת המניות למשה חוגג, בעלי בית"ר ירושלים, זאת בתמורה ל-15.9 מיליון שקל, שתהפוך אותו לבעל השליטה בחרה ויוביל להכנסת פעילות במטבעות קריפטוגרפיים לחברה. יתר העסקאות יובאו לאישור ב-18 באוגוסט, והן כוללות המרת החוב של בעל השליטה יואל יוגב תמורת הקצאת מניות פרטית והקצאת 11 מיליון מניות רגילות של החברה בתמורה ל-11 מיליון שקל מגורם נוסף ומיוגב. הקצאת המניות תדלל את החזקות הציבור מ-30% ל-3%. בינתיים חוגג מונה למנכ"ל משותף בחברה עם יוגב.

בדיון נכחו באופן חריג ולמרות שהם לא צד להליך, נציגי מחלקת התאגידים של רשות ניירות ערך ועו"ד ליעד ויינבאום מהפרקליטות האזרחית, על-מנת לחזק את הדח"צית. לאחר הדיון אמרה עו״ד שרה קנדלר, מנהלת מחלקת תאגידים ברשות, כי "דירקטורים חיצוניים הם שומרי סף שאחראים לדאוג לכספי המשקיעים. לכן, הרשות תומכת בדירקטורים חיצוניים אשר חותרים לקבלת מידע רחב, בדיקת פרטים לעומקם ומקיימים תהליך קבלת החלטות מקצועי. המקרה הזה, מבלי להיכנס למהות העניין, מהווה דוגמה לדירקטורים נוספים שיושבים על הגדר וחוששים להשמיע קולם״.

ירין ביקשה לחייב את קמן קפיטל לחשוף שורת מסמכים שלעמדתה נדרשים לצורך אישור העסקה. טענתה המרכזית הייתה כי שלוש העסקאות כרוכות האחת בשנייה, כך שאישור ההסכם עם חוגג כרוך בפירעון ההלוואה שהחברה חייבת ליוגב, כך שהחלוקה שנעשתה פיקטיבית.

עו"ד זיו עירוני, שייצג את ירין, מסר כי מדובר "בהישג אדיר לממשל התאגידי בישראל ולעובדה שדחצי"ת פועלת כמיטב יכולתה לטובת הציבור, והכי חשוב שרשות ניירות ערך החליטה להתייצב לדיון ולגבות את הדחצי"ת".

את קמן קפיטל ייצגו בהליך עורכי הדין אילן גרזי יוחאי הורוביץ ומיכל אוחנה ממשרד פרל כהן.

מטעם קמן קפיטל ומשה חוגג נמסר כי "בית המשפט עמד לצד החברה והתיר לה להתקדם בעסקת ההקצאה למשה חוגג ויתר הרכיבים, ללא הטלת דופי באופן אישור העסקאות והתנהלות החברה".