טיילור ברנדס גייסה 50 מיליון דולר לעזור לפרילנסרים למתג את עצמם

יותר ויותר עובדים בעולם הופכים לפרילנסרים וטיילור ברנדס הישראלית רוצה להיות הנקודה הראשונה שבה הם יבקרו בבניית העסק החדש • האתר של הסטארט-אפ, שמתמחה ביצירה אוטומטית של לוגואים, משך 2.2 מיליון ביקורים בחודש יוני

מימין: תום להט, יהלי סער ונדב שץ - מייסדי טיילור ברנדס / צילום: Tailor Brands
מימין: תום להט, יהלי סער ונדב שץ - מייסדי טיילור ברנדס / צילום: Tailor Brands

פתאום כולם רוצים לבנות כלים למען פרילנסרים. עולם העבודה משתנה ויותר אנשים הופכים לפרילנסרים, מהכרח או מבחירה. לפי סקר שערכה זירת הפרילנסרים Upwork אשתקד, יותר משליש מהאמריקאים עבדו כפרילנסרים במהלך 2020 והם תרמו 1.2 טריליון דולר לכלכלה האמריקאית.

פייבר הייתה שם קודם כשהציעה פלטפורמה לקישור בין קבלנים עצמאיים ללקוחות, אבל גם סטארט-אפים ישראלים צעירים יותר בונים כלים שאמורים לעזור לפרילנסרים להצליח. האניבוק למשל מפתחת אפליקציה לנותני שירותים לתקשר עם הלקוחות ולקבל תשלומים אונליין. לילי, של יוצאי פפר של לאומי, מפעילה בנק דיגיטלי לפרילנסרים ועסקים קטנים בארה"ב. דיל ( Deel ) מאפשרת לחברות לשלם לפרילנסרים שנמצאים ברחבי העולם.

לרשימה הזאת אפשר להכניס גם את טיילור ברנדס (Tailor Brands) שהודיעה היום (ה') על גיוס בהיקף של 50 מיליון דולר. טיילור, שהוקמה ב-2014 על ידי היזמים יהלי סער, תום להט ונדב שץ, מאפשרת לפרילנסרים ועסקים קטנים למתג את עצמם דרך בניית לוגו, הקמת אתר מותאם, קניית דומיין וכתובת אימייל אישית ויצירת כרטיסי ביקור ומרצ'נדייז.

עובדי טיילור ברנדס / צילום: Tailor Brands
 עובדי טיילור ברנדס / צילום: Tailor Brands

"בקורונה שוק העסקים הקטנים גדל במהירות ומיליונים התחילו לעבוד כפרילנסרים. לחלק מהם יש עבודה כשכירים אבל בנוסף אליה הם עושים עוד משהו באופן עצמאי, שזה יכול להיות לתת יעוץ או למכור קאפקייקס. הם עושים את זה כדי להשיג ביטחון כלכלי בתקופת משבר או לחפש משמעות. לשרת את העסקים הקטנים האלו זאת הבוננזה החדשה", אומר סער, המכהן כמנכ"ל טיילור ברנדס.

לא להוציא כסף ביום הראשון

חברת טיילור ברנדס התחילה את דרכה בפיתוח מחולל אוטומטי ליצירת לוגואים לעסקים וזה עדיין השירות המוביל שלה. אולם כיום בטיילור מציעים שורה של שירותים נוספים סביב הלוגו, כמו בניית אתר וקניית דומיין, כחלק מחבילות במחיר של 4-20 דולר לחודש. בטיילור רוצים בעצם להיות הנקודה הראשונה עמה יתקשר הפרילנסר כשהוא מתחיל לבנות את העסק שלו דיגיטלית, בניגוד לאופציה להתחיל בשירות בניית אתרים ייעודי כמו וויקס, שגם בו יש מחולל לוגואים.

"היסטורית הסתכלו על שתי נקודות כניסה של עסקים קטנים. נקודה אחת הייתה הרישום החוקי של העסק והשנייה קניית דומיין. אנחנו מביאים נקודה שלישית שזה עיצוב הלוגו. יש לנו יותר משתמשים בחודש מאשר לחברות ציבוריות גדולות והם מגיעים אלינו לפני שיש להם אתר או דומיין. הרבה מהם עדיין לא החליטו לגמרי מה העסק שלהם עושה, אז אנחנו לוקחים אותם ביד צעד אחרי צעד".

לפי סימירלווב, בחודש יוני נרשמו 2.2 מיליון ביקורים באתר טיילור ברנדס - עלייה של 2.5% לעומת תקופה קודמת. זמן השהות הממוצע של מבקר היה שש דקות ו-16% מהמשתמשים הגיעו מארה"ב, 9% מברזיל ו-6% ממקסיקו.

יש היום המון מחוללי לוגואים ברשת. במה אתם שונים?
סער: "ברוב המקרים האתרים הללו מציעים רק שירות אחד של בניית לוגו. אצלנו הלוגו הוא רק ההתחלה ואנחנו נותנים לך חבילה מלאה. רוב המחוללים האוטומטיים שתמצא ברשת הם טיפשים, אז אם אתה מכונאי תקבל לוגו עם ציור של מפתח ברגים. אצלנו זה משהו ברמה אחרת. יש מותגים שהתחילו איתנו והיום הם כבר רשתות של בתי קפה למשל"

ולמה לא פשוט לשכור מעצב?
סער: "אנחנו באים לעזור למי שלא רוצים להוציא הרבה כסף ביום הראשון. אנחנו לא מתחרים במעצבים ויכול להיות שהלקוחות שלנו ייקחו אנשי מקצוע בהמשך הדרך לעשות השלמות. ב-2006 התחילה תנועה של בניית אתרים אוטומטית וגם אז שאלו מי ישתמש בזה. היום רוב האנשים יכולים להסתדר עם משהו אוטומטי. זה שינה את העבודה של המעצבים, שלא צריכים להתעסק יותר עם עמודי נחיתה פשוטים".

השקעה ראשונה של GoDaddy בישראל

טיילור מעסיקה כיום 90 עובדים בתל אביב וניו יורק וכולל הסבב הנוכחי גייסה מאז הקמתה כ-70 מיליון דולר.

הסבב הנוכחי הובל על ידי משקיעה אסטרטגית, ענקית בניית ואחסון אתרי האינטרנט האמריקאית GoDaddy, שנסחרת לפי שווי של 14.3 מיליארד דולר. זוהי ההשקעה הראשונה בישראל של GoDaddy, שזכורה לא מעט בזכות פרסומת הנשיקה עם בר רפאלי מסופרבול 2013. בסבב השתתפו גם קרן OurCrowd הישראלית, לצד המשקיעים הקיימים של טיילור - קרן פיטנגו צמיחה, קרן דיסרפטיב של טל ברנוח, קבוצת Armat , קרן מנגרוב (שהשקיעה גם בוויקס) והמשקיע ריצ'רד רוזנבלט.