אושרה תוכנית להקמת מגדל מלונאות ומגורים חדש בירקון בתל אביב

התוכנית ברחוב הירקון 33-37 כוללת מגדל בגובה 21 קומות עם 263 חדרי מלון לצד 78 יח"ד

הדמייה של המגדל ברחוב הירקון 33-37 / צילום: יח"צ ישראל קנדה
הדמייה של המגדל ברחוב הירקון 33-37 / צילום: יח"צ ישראל קנדה

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של תל אביב-יפו אישרה בשבוע שעבר תוכנית לבניית מגדל מלונאות ומגורים חדש ברחוב הירקון 33-37. מדובר בחטיבת קרקע בשטח של כ-6 דונם שתחומה בין הרחובות גאולה, הרב קוק והירקון ועליה 4 מבנים להריסה. התוכנית שנדונה כוללת הקמת מגדל בן 21 קומות ובו 6 קומות "מרקמיות", ומעליהן עוד 15 קומות.

ע"פ התכנון שהוצג לוועדה, קומת הקרקע תהיה מסחרית, כולל שימושים מלונאיים, כאשר עד קומה 7 יהיה בית מלון ובו 263 חדרים. בקומה 8 יהיו שימושים משותפים למלונאות ולמגורים, קומות 9 ו-10 יהיו בשימוש מלונאי, ובכל הקומות מעל, מגורים - 78 יח"ד, מתוכן 20% דירות קטנות. לבניין מתוכננות 4 קומות מרתף. התוכנית מציעה שפ"פים (שטחים פרטיים פתוחים) עם זיקת הנאה לציבור. אדריכל תוכנית המגדל ברחוב הירקון הוא משה צור.

יזמית הפרוייקט היא חברת איי סי אר ראם (לשעבר מנרב פרויקטים בע"מ). מדובר בחברה יזמית בבעלות משותפת של ישראל קנדה, שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר, ושל ראם מגורים שבשליטת האחים נקש, רז עודד ואבי חורמרו.

לפני שבועות אחדים נודע כי איי סי אר ראם חתמה עם חברת הנדל"ן מצלאוי על שיתוף פעולה בפרויקט התחדשות עירונית (560 יח"ד) ברחוב רוטשילד בבת ים. כמו כן, החברה זכתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל לבניית 827 יח"ד בשכונת נוה גן ברמת השרון בעלות קרקע של 1.85 מיליארד שקל.

התב"ע עשויה לאבד את תוקפה ב-2022

על פי הסכם אופציה שנחתם בשנת 2018 בין מנרב וחברת א. ר ראם, אמורה הייתה החברה לרכוש 1.1 דונם מתוך 6 דונם אשר בתחום התוכנית, בתמורה לסך של 80 מיליון שקל. החברה התקשרה בעסקת קומבינציה עם בעלי הקרקע הנוספים.

תוכנית בניין עיר (תא/3690) למתחם ברחוב הירקון אושרה ע"י הוועדה המחוזית בשנת 2015. יזמי התוכנית היו ולרי קוסטובצקי מחברת הנדל"ן "מיראקס", והוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל אביב, כלומר העירייה עצמה. תוכנית תא/3690 אמורה לאבד את תוקפה אם לא יוצא היתר בנייה בתוך 7 שנים, כלומר בשנה הבאה.