הוועדה המחוזית חיפה אישרה הקמת מגדל בן 54 קומות במחצבת 4.5 בנשר

המגדלים אמורים לגשר על פער טופוגרפיה ולחבר את הטכניון בחיפה עם העיר נשר והצ'ק פוסט

מגדל המחצבה בנשר / הדמיה: קרדיט מילוסלבסקי אדריכלים
מגדל המחצבה בנשר / הדמיה: קרדיט מילוסלבסקי אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה דנה היום (ב') בתוכנית לבניית מגדל בן 54 קומות ברובע התעסוקה והמגורים החדש המוקם באתר מחצבת 4.5 בנשר. הכוונה היא למחצבת הענק שנמצאת מדרום מזרח לצומת הצ'קפוסט, מתחת לטכניון ולשכונת נווה שאנן בחיפה. כחתק מהתוכנית הכוללת 356 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ועוד 1,081 יח"ד בשטח של 19 דונם, מתוכננים גם שני מגדלים בגובה 54 קומות שיקשרו את תחתית המחצבה עם הרכבלית והטכניון. 

התוכנית של מתחם 15 שאושרה היום היא יוזמה של חברת מגדלור מקס בבעלות שמגר ואקנין (בעלים של גשם) ובן מקס. התוכנית המתייחסת למגרש בגודל של כ-10 דונם, כוללת מגדל בן 54 קומות ובו   165,000 מ"ר בנוי: כ-60,000 מ"ר משרדים, כ-1,000 לייעוד מגורים - מעונות סטודנטים, וכן מסחר, חניונים על ותת קרקעיים ושימושים נוספים. על התכנון אחראי משרד מילוסלבסקי אדריכלים.

האדריכל גיא מילוסלבסקי, שמתכנן עם איתי דפני את המגדל שנדון היום מסר: "פרויקט 'המגדל במחצבה' יהווה עוגן מטרופוליני חדש, המגדל הגבוה ביותר בארץ מחוץ לגוש דן שייבנה במיקום אסטרטגי לעסקים וימנף את האזור כולו ממתחם תעסוקה טיפוסי, למוקד משיכה מעורב שימושים, חלק מרצף עירוני בין חיפה לנשר".

אדר' גיא מילוסלבסקי / צילום: יח"צ
 אדר' גיא מילוסלבסקי / צילום: יח"צ

אדריכל עודד רוזנקיאר, שהכין יחד עם אדר' שחר לולב את התב"ע ואחראי לתכנון המגדל הנוסף במתחם: "לא בכל יום יוצא לאדריכל לתכנן מבנה מהסוג הזה, שיש לו טיפולוגיה ייחודית בארץ וגם בעולם. חיבור בין מערכת תנועה לשימושים מעורבים. אנחנו חושבים שהפרויקט יהפוך את מתחם המחצבה בנשר לאזור פורח ויאפשר קישוריות לטכניון, וחיבור בין עיריית נשר והמוסדות האקדמיים במתחם".