נאמני סטודיו C מבקשים לקבל אישור לבצע מכירה מהירה

הנאמנים מציינים כי מהתמונה הראשונית שקיבלו עולה כי בקופת החברה נמצאים "סכומים זעומים" • בעלי המניות מסרו כי אין ביכולתם לממן הפעלה ולו זמנית • "בכל יום שעובר גדל הסיכון לשמירה על הנכס העיקרי של החברה – לקוחותיה"

דורון כהן וניצן אריה, בעלי סטודיו C / צילום: עומרי לוי
דורון כהן וניצן אריה, בעלי סטודיו C / צילום: עומרי לוי

כשבוע לאחר שרשת סטודיו C הגישה בקשה לפירוק, כפי שנחשף בגלובס, הנאמנים שמינה בית המשפט לרשת, עו"ד איל אייכל ממשרד יגאל ארנון ושות' ורו"ח דרור אטיאס ממשרד רו"ח ברזלי, מבקשים מבית המשפט להסמיך אותם לפעול לביצוע הליך מהיר של מכירת החברה או מכירת פעילותה.

בבקשה שהגישו הנאמנים לבית המשפט המחוזי בירושלים, הם מציינים כי מהתמונה הראשונית שקיבלו עולה כי בקופת החברה נמצאים "סכומים זעומים, אם קיימים בכלל". עוד הם מציינים כי "כל הפעלה של החברה במצב הנוכחי צפויה להיות גירעונית".

הנאמנים מציינים כי פנו למספר גורמים במטרה לנסות לאתר גורם שיסכים לממן את ההפעלה הזמנית, "אולם עד עתה לא התקבלה תשובה חיובית מאף אחד מגורמים אלה".

עוד צוין כי בעלי המניות מסרו כי אין ביכולתם לממן הפעלה ולו זמנית, גם לא על דרך של הלוואה. "בכל יום שעובר גדל הסיכון לשמירה על הנכס העיקרי של החברה - לקוחותיה".

נזכיר כי בבקשה לפירוק צוין מטעם סטודיו C כי לאור משבר הקורונה צנח מספר המנויות של הרשת, שפעלה בכ-30 סניפים, מ-20 אלף לכ-4,500.

הנאמנים מבקשים מבית המשפט כי יסמיך אותם, במקביל להמשך הניסיונות לאתר משקיע למימון הפעלה זמנית, לקדם ולבחון הליכים מהירים למכירת החברה, פעילותה או נכסיה, וזאת בכדי שאם לא יאותר משקיע למימון ההפעלה הזמנית בתוך ימים ספורים, ניתן יהיה למכור את החברה או את פעילותה בתוך פרק זמן קצר, באופן שימזער את הפגיעה בלקוחות החברה ובעובדיה. יצוין כי מספר העובדים (רובן נשים) ברשת עומד על כ-240.

הנאמנים מבקשים לפרסם מודעה המזמינה את הציבור להציע הצעות רכש ולקיים התמחרות, ולהביא את ההצעה הטובה ביותר לאישור בית המשפט.

רשת סטודיו C צברה חובות של עשרות מיליוני שקלים, בין השאר ללקוחות, כולל כאלה שהיא גייסה זמן קצר לפני שקרסה, חובות לבנקים (ובעיקר לבנק לאומי), לבעלי הנכסים מהם היא שוכרת, לספקים ועוד.