פייסבוק מודיעה על צעדים חדשים שנועדו להגביר את פרטיות בני הנוער

הצעדים נוגעים בעיקר לאינסטגרם, שנחשבת לרשת של משתמשים צעירים • הצעד המשמעותי העיקרי הוא הגבלת היכולת של מפרסמים להגיע לבני נוער עם פרסומות ממוקדות • נוסף על כך, החברה הודיעה כי חשבונות של בני נוער יוגדרו כפרטיים כברירת מחדל, ועל פיתוח טכנולוגיה שירחיק חשבונות חשודים מחשבונות של צעירים

אינסטגרם / צילום: Shutterstock, Wachiwit
אינסטגרם / צילום: Shutterstock, Wachiwit

פייסבוק מודיעה היום (ג') על צעדים חדשים שנועדו להגביל את היכולות של המפרסמים להגיע לבני נוער עם פרסומות ממוקדות. על-פי הודעת החברה, בעוד כמה שבועות, היא תאפשר למפרסמים למקד פרסומות לאנשים מתחת לגיל 18 (ומעלה במדינות אחרות, לפי החוק המקומי) - אך ורק על-פי גיל, מין ומיקום. משמעות ההחלטה היא שאפשרויות המיקוד שהיו זמינות בעבר המבוססות על תחומי עניין, כבר לא יהיו זמינות למפרסמים עבור בני נוער.

ענקית האינטרנט אומרת שזה יחול גם בפייסבוק, אינסטגרם ומסנג'ר. בחברה אומרים שהם שמעו מגורמים וארגונים רלוונטי כי צעירים לא מצוידים כלל בכלים הראויים כדי לקבל החלטות שקשורות לפרסום ממוקד. "אנו מסכימים איתם ולכן נוקטים גישה זהירה יותר לאופן שבו מפרסמים יכולים להגיע לצעירים בעזרת מודעות", נכתב בהודעה. בנוסף, נכתב כי "כשגיל המשתמשים יגיע ל-18, נודיע להם על אפשרויות מיקוד בהם מפרסמים יכולים להשתמש כדי להגיע אליהם והכלים שאנו מספקים להם כדי לשלוט בחוויית המודעות שלהם", כך לדברי פייסבוק.

"אנחנו רוצים שצעירים ייהנו משימוש באינסטגרם תוך שהם מוודאים שלעולם לא נתפשר על פרטיות ובטיחות. נמשיך להקשיב לצעירים, הורים, מחוקקים ומומחים אחרים כדי לבנות את אינסטגרם כמקום שפעול למען צעירים ובעל אמון מצד ההורים", נכתב בהודעת החברה.

כל מי שמתחת לגיל 16 יוגדר כחשבון פרטי בברירת מחדל

נוסף על כך, החברה הודיעה על עוד שני שינויים שקשורים לפרטיות. ראשית, מהשבוע, כל מי שמתחת לגיל 16, או מתחת ל-18 במדינות מסוימות - יוגדר כחשבון פרטי כברירת מחדל כשהוא נרשם לאינסטגרם. מבחינת אינסטגרם, חשבון פרטי הוא חשבון שמאשר את מי שרוצה לעקוב אחריו והם שולטים מי מגיב להם.

"יצירת חוויה בטוחה ופרטית לצעירים באינטסגרם, אך גם מהנה - באה עם אתגרים תחרותיים. אנו רוצים שיצרו חברים חדשים בקלות וישמרו את תחומי העניין שלהם, אבל אנחנו לא רוצים שהם יתמודדו עם הודעות או תגובות לא רצויות של זרים. אנו חושבים שחשבונות פרטיים הם הבחירה הנכונה עבור אנשים צעירים, אבל אנחנו מכירים בעובדה שחלק מהיוצרים הצעירים עשויים לרצות שיהיו להם חשבונות ציבוריים", נכתב בהודעת החברה.

על-פי מחקר שביצעה אינסטגרם, צעירים מעדיפים חוויה פרטית יותר: החברה אומרת כי 8 מתוך 10 צעירים, הגדירו את החשבון שלהם בהרשמה כחשבון פרטי. אך בכל זאת, אם משתמש ירצה לעבור לחשבון ציבורי, עדיין יוכל לעשות זאת למרות השינוי החדש.

נוסף על כך, החברה הודיעה על שינוי נוסף - פיתוח טכנולוגיה שנועדה להרחיק חשבונות חשודים מחשבונות של צעירים. "פיתחנו טכנולוגיה חדשה שתאפשר לנו למצוא חשבונות שהתנהגו בצורה שעלולה להיות חשודה, וימנעו מאותם חשבונות אינטראקציה עם חשבונות צעירים. לדוגמה - חשבונות השייכים למבוגרים שייתכן שנחסמו לאחרונה או דווחו על-ידי אדם צעיר", כך נכתב בהודעה.

הטכנולוגיה תמנע הצגת חשבונות צעירים ב-Reels ובכלים נוספים של החברה. אם אותם חשבונות חשודים ימצאו חשבונות צעירים על-ידי חיפוש שמות המשתמש שלהם, הם לא יוכלו לעקוב אחריהם או לראות תגובות של צעירים בפוסטים של אחרים או להשאיר תגובות בעצמם. מכניסים את הטכנולוגיה הזו בארה"ב, אוסטרליה, צרפת, בריטניה ויפן ובקרוב בעוד מדינות.

מהלך שכזה מצד פייסבוק, מגיע לענות לאלו שטוענים כי החברה לא עושה מספיק כדי להגן על צעירים. נזכיר - בחודש מאי, קבוצה של 44 תובעים כלליים בארצות-הברית שלחו מכתב למנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, שבו הביעו דאגה בעקבות תוכניתה של הרשת החברתית להשיק גרסת אינטסגרם לילדים. התובעים הכלליים מבקשים מצוקרברג לנטוש את התכנונים בחשש לבריאות הנפש והפרטיות של הילדים. מנגד, פייסבוק טוענת ששירות כזה יעניק להורים שליטה רבה יותר על הפעילות של הילדים שלהם ברשת.

בחודש אפריל, הסנאטורים אד מרקי וריצ'רד בלומנטל וחברי הקונגרס קתי קסטור ולורי טראהן שלחו מכתב אל צוקרברג עם דאגות דומות: "בהתחשב שפייסבוק נכשלה בעבר בהגנה על ילדים ולאור מידע המוכיח כי שימוש באינסטגרם עלול להוות איום על ילדים - אנו חוששים מאוד מהתכנונים האלו. ילדים הם אוכלוסייה פגיעה ברשת, ותמונות של ילדים זה מידע רגיש", נכתב אז.