ההשקות החדשות של יונדאי והדגמים שתמצאו רק אצל היבואנים הקטנים

יבואנית יונדאי, כלמוביל, השיקה את החשמלית החדשה "איוניק 5", ובמקביל את הגרסה החשמלית לגמרי של הג'יפון קונה • בערוץ היבוא העקיף נחתו בישראל גם מספר מכוניות פורד חשמליות מדגם "MUSTANG E MACH" • השבוע בעולם הרכב

החשמלית החדשה "איוניק 5". מענה אסטרטגי לכיבוש של "טסלה" - השבוע בעולם הרכב / צילום: יח"צ
החשמלית החדשה "איוניק 5". מענה אסטרטגי לכיבוש של "טסלה" - השבוע בעולם הרכב / צילום: יח"צ

חברת כלמוביל פתחה השבוע רשמית את המהלך האסטרטגי שלה בשוק הרכב החשמלי "העממי" עם שתי השקות במקביל של דגמי יונדאי.

בקצה העליון השיקה החברה את החשמלית החדשה "איוניק 5", שאמורה לתת מענה אסטרטגי לכיבוש של "טסלה" את שוק הרכב החשמלי. המכונית מבוססת על פלטפורמה ייעודית שפותחה במיוחד עבורה ולמרות שמידותיה החיצוניות דומות לאלה של דגמי קרוס-אובר בגודל בינוני (4.63 מ' אורך ו-1.89 מ' לרוחב) היא ניצבת על בסיס גלגלים יוצא דופן באורך 3 מ', שביחד עם רצפה שטוחה לכל האורך מספק לנוסעים מרחב פנים דומה לזה של רכבי פאר. הרכב מגיע לארץ בשלב הראשון עם מנוע חשמלי בודד בהספק של 217 כ"ס, שמאיץ את הרכב מאפס ל-100 קמ"ש ב-7.4 שניות, וסוללה של כ-72 קילוואט שעה שמספקת טווח של עד 481 ק"מ בתקן WLTP. בדומה לטסלה המכונית תומכת בטעינה אולטרה-מהירה, בקצב של עד 350 קילוואט-שעה, שמאפשרת בתיאוריה לטעון את הסוללה מקיבולת של 10% עד 80% בתוך כ-17 דקות.

איוניק 5 / צילום: יח"צ
 איוניק 5 / צילום: יח"צ

המכונית מגיעה בשלוש רמות גימור שגם הבסיסית בהן מקיפה מאד וכוללת בין השאר מערך רוחבי של מסכי LCD גדולים, חישוקי 19 אינץ' ומערך מקיף של מערכות בטיחות אקטיבית. בדגמים הבכירים מקבלים גם חלון גג פנורמי, מושבים קדמיים ואחוריים עם כוונון חשמלי, ריפוד עור, מושבי "לימוזינה" עם הדום לרגליים ועוד.. התמחור מציב את המכונית ישירות מול טסלה ונע בין כ-190 אלף שקל לגרסת הבסיס ועד 217 אלף שקל לגרסה המפוארת ביותר. במקביל פתחה החברה את ההזמנות לדגם בעל שני המנועים עם הספק של 302 כ"ס, טווח של עד כ-451 כ"ס ותאוצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות. המחיר כולל התקנה של עמדת טעינה, 5 שנות אחריות או עד 100 אלף ק"מ, חבילת טיפולים ל-3 שנים ו-7 שנות אחריות על הסוללה.

בקצה הנמוך יותר של הסקאלה השיקה כלמוביל במקביל את הגרסה החשמלית לגמרי של הג'יפון קונה, שמיועד לתת מענה בעיקר לפלח הציים. הרכב מצויד במנוע חשמלי עם הספק צנוע של 136 כ"ס אבל עם מומנט מאסיבי של 40 קג"מ ועם סוללה בקיבולת כ-39 קילוואט-שעה, שאמורה לספק טווח נסיעה משולב של עד 305 ק"מ בתקן WLTP. הרכב תומך בטעינה מהירה של עד 100 קילוואט-שעהומגיע עם מערכת מולטימדיה מקורית, לוח מחוונים דיגיטלי, כיוון חשמלי מושבים הקדמיים, התנעה ללא מפתח, חישוקי 17 אינץ' ועוד. מחירו כ-143 אלף שקל.

הג'יפון קונה של יונדאי / צילום: יח"צ
 הג'יפון קונה של יונדאי / צילום: יח"צ

שוק היבוא המקביל ממשיך להפתיע עם דגמים חדשים, שלא יובאו עדיין על ידי היבואנים הסדירים. החודש הצטרף לרשימה ה-SUV הגדול והמפואר של סיאט שקרוי "טראקו", והושק בשנה שעברה באירופה. היבואנית, "אוטומקס" מייבאת את הרכב רק בגרסת הפלאג-אין הבכירה שלו עם שילוב בין מנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין למנוע חשמלי וסוללת ליתיום של 13 קילוואט. ההספק הכולל עומד על 245 כ"ס, התאוצה מאפס ל-100 אורכת 7.5 שניות והטווח על חשמל בלבד מגיע לכ-50 קילומטר. על פי נתוני החברה, הטווח הכולל חשמל/בנזין מגיע ליותר מ-730 קילומטרים בין עצירות לתדלוק/טעינה. הרכב מגיע עם רמת אבזור גבוהה ומחירו כ-260 אלף שקל.

"טראקו" של סיאט / צילום: יח"צ
 "טראקו" של סיאט / צילום: יח"צ

בערוץ היבוא העקיף נחתו בישראל גם מספר מכוניות פורד חשמליות מדגם "MUSTANG E MACH". הדור החדש של החשמליות מבית פורד, שהביקוש להן בארצות-הברית עולה כיום על ההיצע. המכוניות שהגיעו לארץ הן עם סוללה של 68 קילוואט, הספק של 266 כ"ס וטווח של 440 ק"מ (WLTP) או עם סוללה של 88 קילוואט, מנוע של 290 כ"ס וטווח של 610 ק"מ (WLTP). המחירים נעים בין כ-270 ל-330 אלף שקל בהתאם לגרסה ובהתאם ליבואן. היבוא הסדיר של הדגם על ידי דלק רכב מתוכנן לרבעון הראשון של 2021.

החשמלית מתוצרת וויטנאם. בדרך לארץ? / צילום: יח"צ
 החשמלית מתוצרת וויטנאם. בדרך לארץ? / צילום: יח"צ