ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בבנק לאומי

פחות משבועיים לאחר שעובדי בנק לאומי ביקשו להכריז על סכסוך עבודה, ההסתדרות אישרה את המהלך • העובדים הציגו בפני ההסתדרות והנהלת הבנק מספר דרישות, בהן הסדרת עבודה היברידית שתאפשר עבודה משולבת ממתקני הבנק ומהבית

חנן פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי / צילום: איל יצהר
חנן פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי / צילום: איל יצהר

ההסתדרות אישרה היום (א') את הכרזת סכסוך העבודה בבנק לאומי. לפני פחות משבועיים העובדים בבנק ביקשו אישור למהלך, תוך שהם יוצאים חזיתית נגד ההנהלה, בראשה עומד חנן פרידמן. 

במכתב ששלח ועד העובדים הארצי של לאומי להסתדרות המעו"ף ולהנהלת הבנק, נטען כי ההנהלה מתנהלת באופן דורסני. "טועה מי שחושב שרמיסת זכויות העובדים ופגיעה בהם, עולה בקנה אחד עם השאיפה למצוינות. נהפוך הוא - מדובר במהלך שעתיד לפגוע בסופו של דבר באופן ישיר בקהל לקוחות הבנק שעימם נמצאים העובדים". על המכתב חתומים יו"ר הוועד הארצי המשותף רון לוי ויו"ר ועד המנהלים יהודית לסרי. באוקטובר הקרוב ייערכו בחירות לוועד הבנק, מה שכנראה מוסיף לחץ על הוועד הנוכחי להגיע להישגים ולהראות נוכחות.

בין דרישות העובדים: עבודה היברידית וביטול החלטות "חד-צדדיות"

העובדים הציגו בפני ההסתדרות והנהלת הבנק מספר דרישות, בהן הסדרת עבודה היברידית שתאפשר עבודה משולבת ממתקני הבנק ומהבית, הענקת קביעות לכל העובדים שעומדים בקריטריונים, התנגדות נציגות העובדים לצמצום העבודה במשמרות בכלל, וביתר שאת ביחס ליועצי ההשקעות ולמשלוחים, ביטול של כל ההחלטות שהם מכנים "חד-צדדיות" שהתקבלו בענייני רווחה וסיום "הניסיון המתמיד של ההנהלה לפגוע בנציגות העובדים בבנק ולכרסם בכוחה מתוך רצון להחליש את כוחה של נציגות העובדים".

מאז מונה פרידמן לתפקידו, עזבה את הבנק שורה ארוכה של בכירים, רובה בשנה הנוכחית. רק לאחרונה מנכ"לית פפר, מיכל קיסוס-הרצוג, עזבה בטונים צורמים ותוך מאבק חזיתי מול פרידמן.

בין העוזבים, ניתן למנות את ראש חטיבת הדאטה בבנק, אילן בוגנים; היועצת המשפטית, עירית רוט; ראש חטיבת הרגולציה, נועם הויזליך; עו"ד לבנת עין־שי וילדר, שהייתה היועצת המשפטית של דירקטוריון לאומי וגם מזכירת הבנק, ועברה למשרד עמית פולק מטלון; מנכ"לית לאומיטק, יפעת אורון, שעברה לבלקסטון; אילון דחבש, ראש אגף פיתוח עסקי; שי בסון, סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת לאומי טכנולוגיות; אריק צ'יקוטאי, ראש ענף בנקאות לעסקים בחטיבה הבנקאית וחגי הוכברגר, ראש ענף הדיגיטל בבנק, שעבר לתפקיד המקביל בבנק המתחרה, הפועלים.