כי נעליים קונים: בריל מספקת בדוחות הסבר לנסיקת המניה במאות אחוזים

חברת הנעליים מציגה קפיצה של יותר מ-50% בהכנסות הרבעוניות ושל כמעט פי שמונה ברווח הנקי, המוסברת בין היתר ב"רכישות נרחבות יותר של הקהל הישראלי מעסקים מקומיים" • מניית בריל השלימה קפיצה של 500% מתחילת השנה, ואחד הנהנים העיקריים מכך הוא ג'קי בן זקן

ג'קי בן זקן / צילום: שלומי יוסף
ג'קי בן זקן / צילום: שלומי יוסף

תוצאות השיא שהציגה יצרנית ומשווקת הנעליים ומוצרי האופנה בריל בדוחותיה הכספיים לרבעון השני של השנה עשויות לספק הסבר, חלקי לפחות, לזינוק האדיר שמציגה מניית החברה זה תקופה.

עם קפיצה יומית בשיעור דו-ספרתי, שהגיעה במהלך המסחר לכ-20%, השלימה מניית בריל זינוק של כ-500% בערכה מתחילת 2021, והיא משקפת לחברה שווי של יותר מ-200 מיליון שקל.

בסיכום רבעוני, הרווח הנקי של בריל קפץ כמעט פי שמונה והגיע לכ-20 מיליון שקל, אחרי רווח נקי של פחות מ-3 מיליון שקל ברבעון המקביל, ובסיכום המחצית הראשונה של 2021 רווחיה הצטברו ל-26 מיליון שקל, אחרי הפסד של כ-8 מיליון שקל שהציגה במחצית הראשונה של 2020.

השיפור החד בשורה התחתונה נרשם אחרי שבשנה שעברה נפגעה בריל, כמו חברות רבות נוספות במשק בכלל, ובתחום האופנה בפרט, ממשבר הקורונה, שגרר להגבלות תנועה ומגבלות על פעילות החנויות. בנוסף, הושפע שיפור התוצאות מהפרשה חד-פעמית של כמה מיליוני שקלים שבוצעה אשתקד לירידת ערך באחת מהחברות הבנות, לצד התייעלות שחלה בהוצאות המכירה והשיווק של החברה.

בריל, שבשליטת אליעזר בוסקילה ובניהול יהודה אלבז, עוסקת בהפעלת רשתות החנויות גלי וסולוג, וכן ביבוא ושיווק מותגי אופנה והנעלה, בין היתר של המותגים איזי ספיריט, ניין ווסט, קאטרפילר, לי קופר, נאוטיקה וטימברלנד.

"פחות נסיעות לחו"ל לקניית מוצרי אופנה"

כפי שהחברה מסבירה בדוחותיה, היא נהנתה ממכירות חג פסח בהיקף נרחב ביחס לאלה שנרשמו בשנת 2020 וכן "מרכישות נרחבות יותר של הקהל הישראלי מעסקים מקומיים... לעומת שנים קודמות שאופיינו בנסיעות רבות לחו"ל, שנועדו בחלקן גם לביצוע קניות בחו"ל של מוצרי אופנה".

בריל גם מדווחת על עלייה במכירת מוצרים מקולקציות חדשות ביחס לשנים קודמות, זאת לאחר שבשנה שעברה הגדילה את ההנחות על מוצריה כדי להקטין את כמויות המלאי שלא נמכר בתקופות הסגר.

השיפור בתוצאות נרשם על רקע חזרתו של המשק המקומי לפעילות סדירה, וימי עבודה רבים יותר ביחס לאלו שהיו בשנה שעברה, ולמרות שבמהלך הרבעון השני בשנה הנוכחית נפגעה חלק מהפעילות בעקבות המבצע הצבאי שומר החומות ברצועת עזה והפרות הסדר שנרשמו בכמה ערים ברחבי המדינה.

כך, הכנסותיה הרבעוניות גדלו ביותר מ-50% ל-161 מיליון שקל, הרווח הגולמי טיפס כמעט ב-90% ל-95 מיליון שקל והרווח התפעולי קפץ ביותר מפי שלושה והגיע לכ-26 מיליון שקל. בתקופת המחצית הכיוון דומה.

במבט קדימה, בריל לא צופה השפעות שליליות מהותיות מהקורונה, אולם מצד הסיכונים בהשפעת הווירוס, היא מזכירה את ההתייקרות שנרשמה בעלויות ההובלה הימית מתחילת השנה, ובעיית אי-זמינות של אמצעי הובלה בדרך הים, "באופן שגורם עיכובים באספקת סחורות וייקורן (בהשוואה לשנים קודמות), ושעלול לפגוע ברווחיות החברה".


רווח של יותר מ-20 מיליון שקל לג'קי בן זקן

מי שנהנה מהצפת ערך מהירה וחדה במיוחד מהשקעה שביצע באחרונה במניות בריל הוא איש העסקים ג'קי בן זקן, עם רווח של יותר מ-20 מיליון שקל "על הנייר", תוך חודשים ספורים. בתחילת חודש מאי השקיע בן זקן כ-8 מיליון שקל ברכישת 13.5% ממניות בריל, לפי מחיר מניה של פחות מ-10 שקלים.

מאז, ואחרי העליות האחרונות, השלימה המניה קפיצה של כ-200%, כך ששווייה כיום נע סביב 35 שקל, ומשקף להחזקותיו של בן זקן, העומדות על 14.5% מההון, שווי שחצה רף של 30 מיליון שקל.

בשבוע שעבר סיכם בן זקן על הגדלת חלקו בבריל לכ-25%, עם רכישת החזקותיו של משה גנזי, בעל מניות ותיק בחברה המחזיק בכ-9% מההון, תמורת כ-15 מיליון שקל. כיום שווי מניות אלה עומד כ-20 מיליון שקל. השלמת העסקה בין השניים צפויה עד תחילת ספטמבר.