אשטרום רוכבת על טרנד האנרגיות המתחדשות: תשקיע בפרויקטים בארה"ב

החברה שמזוהה עם פרויקטי ביצוע וייזום בתחום הנדל"ן הודיעה היום כי חברה ליזמית הישראלית "קנלוב אנרגיה מתחדשת" ויחדיו הם חתמו על מזכר הבנות עם יזמית אמריקאית לשיתוף פעולה בייזום והקמה של פרויקטים פוטו וולטאיים • בשלב זה מסרו בחברה רק נתון כללי לפיו בכוונתם להקים פרויקטים בהיקף של מאות מגה וואט

גיל גירון, מנכ''ל אשטרום (מימין), והיו''ר רמי נוסבאום / צילום: ישראל הדרי
גיל גירון, מנכ''ל אשטרום (מימין), והיו''ר רמי נוסבאום / צילום: ישראל הדרי

קבוצת אשטרום שבשליטת משפחות גירון, נוסבאום, משורר, רובין ומור-ליפשיץ, הודיעה הבוקר (א') כי חתמה על מזכר הבנות לפיו היא תשקיע יחד עם חברה ישראלית וחברה אמריקאית בפרויקטי אנרגיה מתחדשת בארה"ב. בכך נכנסת החברה לרשימה הולכת וגדלה של חברות ישראליות  שנכנסו בשנים האחרונות להשקעות בתחום האנרגיות המתחדשות מעבר לים.

את הפעילות מהצד של אשטרום תרכז חברת הבת "אשטרום אנרגיה מתחדשת בע"מ", בניהולו של איציק מרמלשטיין, שמונה לתפקיד בחודש מרץ האחרון, אחרי שכיהן במשך תשע שנים כמנהל יחידת תשתיות ופרויקטי PPP במשרד האוצר. החברה הישראלית אליה חברה אשטרום היא "קנלוב אנרגיה מתחדשת בע"מ", שלפי הודעת אשטרום "אינה קשורה לחברה או לבעלי השליטה בה". את קנלוב מנהל אוליבייה קוניג.

כאמור השתיים יחברו לחברה אמריקאית (שמה לא נמסר) שלפי הודעת אשטרום "מתמחה בייזום פרויקטים פוטו וולטאים בארה"ב". לפי מזכר ההבנות שיתוף הפעולה נועד עבור ייזום והקמה של פרויקטים פוטו וולטאיים בהיקף של מאות מגה וואט. נתון מעט מעורפל אחר, בשלב זה, הינו היקף ההשקעה בפרויקטים בתחום. בהודעת החברה לתקשורת (לא בהודעה לבורסה. ג"ל) נכתב כי "מדובר בהשקעה צפויה בהיקף של מאות מיליוני דולרים בפרויקטים האמורים".

מתחילת השנה עלתה מניית החברה ב-9.84%, כאשר שווי השוק של החברה עומד כיום על כ-6.79 מיליארד שקל. ההודעה של אשטרום כעת היא המשך לדיווח מחודש ינואר השנה על כך שדירקטוריון החברה אישר את כניסתה לתחום האנרגיה המתחדשת בארץ ובחו"ל. הקבוצה ציינה, כי היא פועלת שנים רבות בתחומי הייזום והקבלנות בישראל וברחבי העולם, וכי תחום האנרגיה המתחדשת, שהינו בעל אופי יזמי וקבלני, משתלב ביכולות ובניסיון שנצבר בקבוצה. יו"ר קבוצת אשטרום הוא רמי נוסבאום, ומנכ"ל החברה הינו גיל גירון.

רמי נוסבאום, יו"ר דירקטוריון קבוצת אשטרום, מסר: "לאחר שהודענו על הקמת זרוע פעילות חדשה שתפעל בתחום האנרגיה המתחדשת, בחנו מספר עסקאות, והיום אנו מדווחים על חתימת מזכר הבנות לשיתוף פעולה עם יזם בעל נסיון, הפועל בארה"ב. הכניסה לארה"ב היא חלק מאסטרטגיה רחבה יותר שגיבשנו לכניסה למספר מדינות בעולם בתחום האנרגיה המתחדשת. בכוונתנו להרחיב בשנים הבאות, את פעילותנו בשוק האמריקני ולהגיע למסה משמעותית של פרויקטים בשוק זה, שיהוו נדבך חשוב תחת זרוע האנרגיה המתחדשת בקבוצת אשטרום".