קרן ריאליטי רוכשת את שטח מפעל זוגלובק בנהריה ב-77.5 מיליון שקל

אדר' אבישי קימלדורף, מנהל הפרוייקטים הראשי בקרן ריאליטי: "השטח הספציפי של זוגלובק מעניין, כי הוא מהווה פצע במרכז העיר, והשימוש שלו הוא רחוק מלהיות מיטבי"

מתחם זוגלובק בנהריה / צילום: צחי קיבנשטיין
מתחם זוגלובק בנהריה / צילום: צחי קיבנשטיין

קרן ריאליטי הודיעה היום (א') כי רכשה ממשפחת זוגלובק ומבעלים פרטיים את הזכויות בקרקע בשטח של 11 דונם בכניסה לנהריה תמורת 77.5 מיליון שקל. על חטיבת הקרקע קיימים מפעל זוגלובק, משרדים ומסחר בהיקף של כ-10,000 מ"ר.

לפי מה שנודע לגלובס, משרד הבינוי והשיכון ועיריית נהריה מקדמים בכל האזור תוכנית בניין עיר חדשה ובה תמהיל מעורב של מגורים, תעסוקה, מסחר ומלונאות. התוכנית לא הוגשה עדיין לאישור הוועדה המחוזית.

אדר' אבישי קימלדורף, מנהל הפרויקטים הראשי בקרן ריאליטי, מסביר כי שטח מפעל זוגלובק מעניין במיוחד, משום שהוא עתיד להיות "שער העיר": "במסגרת איתור הקרקעות של קרן ריאליטי יש לנו עניין להרחיב את הפעילות שלנו גם לאזורים נוספים. חיפשנו גם בנהריה, כי אנחנו מודעים לתנופת הפיתוח בעיר. השטח הספציפי של זוגלובק מעניין, כי הוא מהווה פצע במרכז העיר, והשימוש שלו רחוק מלהיות מיטבי. מדובר ברחוב הראשי של העיר, באזור שלפי כל התוכניות העירוניות, מדובר על מרכז עירוני ראשי, 90 מטר מהתחנה המרכזית ומתחנת הרכבת, שפוגש גם את כביש 4 וגם את ציר הגעתון".

קימלדורף מבהיר כי המקום משתלב היטב בתפיסת קרן ריאליטי לרכישת נכסים במרכזי ערים והשבחתם. הוא לא יכול להתחייב אם הקרן תממש את התוכנית, לכשתאושר. כלומר, תבנה. 

דן מנחם, שותף בקרן ריאליטי / צילום: טל טבעוני
 דן מנחם, שותף בקרן ריאליטי / צילום: טל טבעוני

דן מנחם, שותף בקרן ריאליטי, מסר: "נהריה היא עיר שנמצאת במגמת שינוי והתחדשות, ולכן אנחנו מאמינים בה. מסילת הרכבת עוברת בתוך העיר בנוסף לשני כבישים ארציים, 4 ו-89. יש לה חוף ים ומסביב שמורות טבע. בנוסף, העירייה מגבשת תוכנית אסטרטגית להגדלת מספר הדירות בעיר בלמעלה מ-20 אלף, פיתוח תיירות ומלונאות וחידוש הבנייה הקיימת באמצעות תוכנית של פינוי-בינוי".

ריאליטי היא קבוצת קרנות השקעה בנדל"ן שבראשה עומדים מיכאל ורדי, אסף ורדי ואוהד רוזן. הקבוצה מנהלת מספר קרנות פרייבט אקוויטי ונכסים בהיקף של כ-6.5 מיליארד שקל.