חודש חזק לשיכון ובינוי: מכרה ביולי 128 דירות, המחיר הממוצע לדירה זינק בעשרות אחוזים

חברת הבנייה והתשתיות מספקת נתונים על קצב מכירת הדירות ביולי, ומציגה גידול של 28% במחיר הממוצע בהשוואה למחצית השנה הראשונה • הזינוק במחיר מגיע לכמעט 70% בהשוואה למחירי הממוצע בשנה שעברה • הדירות נמכרו תמורת סכום כולל של 413 מיליון שקל

תמיר כהן, יו''ר ומנכ''ל שיכון ובינוי / צילום: איל יצהר
תמיר כהן, יו''ר ומנכ''ל שיכון ובינוי / צילום: איל יצהר

חברת הבנייה והתשתיות שיכון ובינוי  תפרסם את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2021 רק בעוד כשבועיים, אולם עוד קודם לכן היא מספקת נתונים ראשוניים על קצב מכירת הדירות בחודש יולי (שנכלל ברבעון השלישי של השנה). לדברי החברה, היא מכרה בחודש יולי השנה 128 יחידות דיור ברחבי הארץ, תמורת סכום כולל של 413 מיליון שקל (כולל מע״מ).

מכירות אלו משקפות מחיר ממוצע של יותר מ-3.2 מיליון שקל לדירה. מדובר בעלייה בקצב המכירות של החברה, לאחר שבמחצית הראשונה של 2021 (חודשים ינואר-יוני) היא מכרה 309 דירות בתמורה לסכום של 785 מיליון שקל (כולל מע"מ), המשקף מחיר ממוצע של 2.54 מיליון שקל לדירה.

יש לציין כי בשנת 2020 כולה מכרה החברה 406 יחידות דיור תמורת 770 מיליון שקל, המשקפת מחיר ממוצע של 1.9 מיליון שקל לדירה.

"יש אתרים שהעלנו בהם מחירים פעמיים בחודש"

משיכון ובינוי נמסר, כי בין הפרויקטים המבוקשים של החברה שנמכרו בחודש יולי, נמצאים פרויקט חלומות פארק חדרה במסגרתו נמכרו 25 דירות, חלומות גבעת שמואל בו נמכרו 20 דירות והוד השרון Dreams בו נמכרו 16 דירות ביולי.

לדברי החברה, היא נהנתה בחודש שעבר מביקושים ערים בכל אתרי מכירות הפרויקטים שלה, שפרושים מאשקלון בדרום ועד הקריות בצפון. בחודש שעבר גם מסרה החברה דירות ראשונות בשלב א' של פרויקט אור ים באור עקיבא, הממוקם במתחם חדש בו מוקמות כיום דירות בידי חברות ויזמים נוספים.

לדברי תמיר כהן, יו״ר ומנכ״ל שיכון ובינוי, "היקף מכירות השיא של הדירות והמחיר הממוצע לדירה מעיד על כך ששיכון ובינוי נדל״ן החלה ביישום התכנית האסטרטגית שתכליתה היא האצת הבנייה בקרקעות קיימות". כהן הוסיף כי הוא צופה המשך של מגמת העלייה במכירות גם בעתיד הקרוב.

נתי גלבוע משיכון ובינוי, הדגיש כי "המכירות שחווינו בחודש יולי הינן המשך ישיר של קיטון בהיצע לצד גידול בביקוש - עקב ההבנה של רוכשי הדירות הפוטנציאלים כי אין כעת בידי הממשלה פתרון של ממש לצד ההיצע. החיבור של אלו יחד עם עליית מחירי תשומות הבניה בעקבות התייקרות הסחורות בשוק הבינלאומי, מהווה מאיץ לעליית מחירים ותמרור חד-סיטרי לרוכשים שממשיכים להצביע ברגליהם ולרכוש דירות. למעשה ישנם לא מעט אתרים בהם העלנו מחירים פעמיים החודש בנוסף להתייקרות המדד".