יותר מ-600 מיליון דולר נגנבו במה שנראה כמו שוד הקריפטו הגדול ביותר אי-פעם

נקודות תורפה בפלטפורמת הבלוקצ'יין פולינטוורק נוצלו ע"י האקרים, שגנבו ממנה כ-600 מיליון דולר במטבעות קריפטוגרפיים • החברה פרסמה את התקיפה בטוויטר וקראה לתוקפים להשיב את הנכסים הדיגיטליים • לפי חוקרי אבטחה, ההאקרים כבר החלו להעביר את המטבעות הגנובים לבורסות מבוזרות

מטבעות דיגיטליים / צילום: Shutterstock
מטבעות דיגיטליים / צילום: Shutterstock

האקרים ניצלו נקודות תורפה בפלטפורמת הבלוקצ'יין פולינטוורק. החברה חשפה את התקיפה בטוויטר, ביקשה מהגנבים ליצור איתה קשר וקראה להם "להשיב את הנכסים שנגנבו". חוקרי אבטחה מנסים כעת לאתר את ההאקרים, שככל הנראה העבירו את הכספים לבורסות מבוזרות.

מדובר בגניבה הגדולה ביותר בעולם המימון המבוזר (DeFi), המבוסס על טכנולוגיית בלוקצ'יין. התוקפים גנבו כ-600 מיליון דולר במטבעות קריפטוגרפיים, ולפי הודעת פולינטוורק, עשרות אלפי בני אדם מושפעים מהפריצה. כ-33 מיליון דולר נגנבו בטתר, מטבע קריפטו יציב (STABLECOIN). החברה שמנפיקה אותו הקפיאה את המטבע - כך שהוא לא זמין לתוקפים.

חברת האבטחה SlowMist הודיעה כי איתרה את הדוא"ל של ההאקרים, כתובת ה-IP שלהם ואת "טביעות האצבע" של המכשירים שלהם. לפי ההודעה של החברה, "נראה כי מדובר בהתקפה מתוכננת, מאורגנת ומתוזמנת". צ׳אנגפנג זאו, מנכ"ל בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, Binance, הודיע בטוויטר כי החברה מסייעת לפולינטוורק.

"ההאקרים החלו להשתמש בבורסות מבוזרות כדי להמיר את הנכסים הגנובים לנכסים אחרים, כולל מטבעות יציבים", אמר לבלומברג טום רובינסון, מייסד שותף של חברת האנליסטים אליפטיק.

"מטבעות יציבים יכולים בתיאוריה 'להיתפס' על ידי המנפיקים שלהם, מה שיאפשר להם לחזור לבעליהם החוקיים. עם זאת, זה לא אפשרי לאת'ריום, אם כי ייתכן שיהיה ניתן להחזיר את הנכסים אם הם יישלחו לבורסה מרכזית כדי להיפדות", הוסיף.

פלטפורמות מימון מבוזר הפכו לאחרונה למטרות תקיפה תכופות. השנה, פריצות לפלטפורמות האלה היוו יותר מ-60% מסך הפריצות והגניבות בקריפטו, לעומת 20% אשתקד, כף על פי חברת האבטחה "CipherTrace". לפי אתר DeFi Pulse, כ-80 מיליארד דולר נמצאים ביישומי מימון מבוזר - מה שהופך אותם ליעד אטרקטיבי עבור האקרים.