טסלה נערכת להשקת גרסת היוקרה והוולוו החשמלית הראשונה נוחתת בישראל

טסלה שכרה משרדים חדשים בצפון תל אביב ומינתה "בוגר לקסוס" כמנהל מכירות ארצי בישראל • החברה נערכת לקראת שיווק דגם ה-Y, שמחירו בגרסת LR עשוי להתחיל בכ-250 אלף שקל • וגם: חברת מאיר השיקה השבוע בארץ את הדגם החשמלי הראשון שלה, וקרסו משיקה את הדור החדש של ניסאן קשקאי • השבוע בעולם הרכב

טסלה נערכת לתחרות בשוק הפרמיום / צילום: Shutterstock
טסלה נערכת לתחרות בשוק הפרמיום / צילום: Shutterstock

חברת טסלה נערכת לקראת פעילות בשוק רכבי הפרמיום בישראל. המהלך מתבצע לקראת התחלת השיווק של דגם ה-Y בישראל, שאמור לקבל תקינה במהלך הרבעון האחרון של השנה לקראת שיווקו בתחילת 2022.

הדגם צפוי להיות יקר יותר בכ-10% לערך מהדגמים המקבילים של טסלה 3 מה, שיציב את מחיר דגם ה"לונג ריינג" של ה-Y, שהוא כרגע דגם הבסיס באירופה, על כ-250 אלף שקל. בהמשך תיתכן גרסת SR זולה יותר.

בנוסף נערכת טסלה לקראת המסירות של דגמי ה-S וה-X, שמחירם התייקר מספר פעמים מאז ההשקה בארץ ומתחיל כיום בחצי מיליון שקל. דגמים אלה צפויים לפנות ישירות ללקוחות של שוק היוקרה בארץ.

ההיערכות המיוחדת של החברה נובעת בין השאר מ"המתקפה" המתקרבת של דגמי פרמיום חשמליים מתחרים מבית אאודי, מרצדס, ב.מ.וו ועוד, בטווח המחיר בהם מתחרים דגמי הפרמיום של טסלה. 

טסלה Y / צילום: יח''צ
 טסלה Y / צילום: יח''צ

כחלק מההיערכות מונה לאחרונה למנהל המכירות הארצי של טסלה עמית נקדימון, "בוגר" יוניון מוטורס ומי שהיה בתפקיד האחרון מנכ"ל המותג GAC של הקבוצה ולפני כן מנהל אולם התצוגה הראשי של לקסוס. נקדימון צפוי לנהל את מרכז התצוגה והמסירות המרכזי והקבוע של טסלה בישראל, שאמור להיפתח בתחילת 2022 וישמש גם כאתר קבע למסירות.

טסלה הודיעה השבוע רשמית על חנוכת מרכז ההטענה החדש שלה בעפולה, לאחר תל אביב, אילת ומצפה רמון. גם המרכז החדש יתמוך בהטענה סופר-מהירה שיכולה להטעין תיאורטית לטסלה 3 טווח של עד 120 ק"מ תוך 5 דקות בכפוף לעומס בתחנות.

מטסלה נמסר כי היא לא נוהגת להגיב על מינויים ונושאי כוח אדם, אולם בכוונתה להרחיב משמעותית את פעילות השירות והשיווק שלה בישראל ברבעון הרביעי של השנה. ביחס לפעילות הליסינג נמסר כי החברה לא נוהגת להציע שירותי ליסינג בשנת הפעילות הראשונה שלה בשווקים. באשר למודל Y בחברה אמורים כי עדיין אין מועד השקה רשמי לשוק הישראלי.

בתוך כך נודע היום כי טסלה שכרה משרדים בפארק עתידים ברחוב דבורה הנביאה בצפון העיר, שמאכלס כיום קרוב ל-100 חברות הייטק. ככל הידוע המשרדים ישמשו כמטה ההנהלה של החברה וישמשו גם את פעילות ה"סקאוטינג" והמו"פ של טסלה בישראל, שעד כה בוצעה תחת מסך כבד של חשאיות.

הושק בישראל: ניסאן קשקאי החדש

מציב עיצוב חדש, פלטפורמה מתקדמת ומנוע בנזין עם מערכת היברידית "קלה"

חברת קרסו השיקה היום רשמית בישראל את הדור החדש של ניסאן קשקאי. הרכב ניצב על פלטפורמה חדשה, שתוכננה למגוון סוגי הנעה, המנוע העיקרי בארץ יהיה 1.3 ליטר טורבו בנזין עם מערכת היברידית "קלה" לטובת הפחתה בפליטה ובצריכת הדלק. תא הנוסעים מציע אבזור משודרג כולל לוח מחוונים דיגיטלי של 12.3 אינץ' ומערך מקיף של עזרי בטיחות פסיביים ואקטיביים.

המחירים נעים בין כ-160 אלף שקל לכ-180 אלף שקל בהתאם לרמת האבזור. 

ניסאן קשקאי / צילום: יח''צ
 ניסאן קשקאי / צילום: יח''צ

מאיר משיקה את הוולוו החשמלית הראשונה בישראל

מציע שני מנועים, 408 כ"ס וטווח של עד 414 ק"מ בכ-300 אלף שקל

חברת מאיר השיקה השבוע בישראל את הדגם החשמלי הראשון שלה, וולוו XC40 RECHARGE. הרכב מצויד בשני מנועים חשמליים בהספק משולב של 408 כ"ס ומומנט משולב של 67 קג"מ, שזמין מיידית. הוא מסוגל להאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות ומצויד בסוללה של 78 קילוואט-שעה, שמספקת טווח נסיעה של עד 414 ק"מ בתקן WLTP. הרכב גם תומך בטעינה מהירה של עד 150 קילוואט-שעה, שמאפשרת לטעון 80% מקיבולת הסוללה בתוך 40 דקות.

מרווח הגחון מעט נמוך יותר משל גרסת הבנזין ותאר המטען קטן יותרב-50 ליטר, אולם קיים מרחב אכסון נוסף בחרטום. האבזור התקני כולל מסך מולטימדיה עם מערכת ההפעלה של אנדרוראיד, לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת שמע משודרגת, ריפוד עור, חלון גג חשמלי, מושבים חשמליים, חישוקי 19 אינץ' ועוד. זאת לצד מערכת בטיחות ונהיגה סמי-אוטונומית.

המחיר עומד על 299,900 כולל אחריות ל-3 שנים ו-8 שנים או עד 170 אלף קילומטר על הסוללה. 

וולבו XC40 RECHARGE / צילום: יח''צ
 וולבו XC40 RECHARGE / צילום: יח''צ

חברת EV מוטורס משיקה בישראל את הרכב החשמלי הראשון של JAC

מציע 115 כ"ס וטווח של עד 275 ק"מ בכ-132 אלף שקל

חברת EV מוטורס השיקה בשבוע בישראל רשמית את המכירות של המותג הסיני JAC. בשלב הראשון משווקת החברה את הקרוס-אובר החשמלי ES2. אורכו של הרכב 4.13 מטר, רוחבו 1.75 מטר, והוא ניצב על בסיס גלגלים של 2.49 מטר עם תא מטען בנפח של 250 ליטר.

הרכב מצויד במנוע חשמלי בהספק 115 כ"ס ומאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-12 שניות בדרך למהירות מרבית של 130 קמ"ש. סוללה בקיבולת של 40 קילוואט-שעה מספק טווח של עד 275 ק"מ בתקן WLTP. באגף הבטיחות מוצעות רק שתי כריות אוויר ללא מערכות אקטיביות. 

הקרוסאובר החשמלי ES2 של JAC / צילום: יח''צ
 הקרוסאובר החשמלי ES2 של JAC / צילום: יח''צ

המפרט התקני כולל ריפוד עור מלאכותי, חישוקי 16 אינץ', בלם יד חשמלי ועוד. מחירו כ-132 אלף שקל. בשלב מאוחר יותר שואפת החברה לייבא, בכפוף לתקינה האירופית, גם קרוס-אובר חשמלי גדול יותר עם טווח נסיעה של עד 500 ק"מ ומשפחית גדולה עם מנוע של 190 כ"ס.

החברה משווקת בישראל את רכבי המותג LECV, שמייצר את "המונית הלונדונית", כאשר בישראל המונית תשווק בגרסה חשמלית עם טווח של עד 100 ק"מ בסיוע מנוע בנזין "מאריך טווח". הדגם ישווק גם בתור מסחרית סגורה, והמחירים מתחילים ב-270 אלף שקל.