בעקבות השמש: תדיראן מציגה תוצאות שיא ברבעון השני

המכירות ברבעון השני - כ- 388 מיליון שקל - משקפות צמיחה של 37% בהשוואה לרבעון המקביל, שהיה רבעון שיא בעצמו • עיקר הצמיחה מיוחסת לאיחוד לראשונה של תוצאות תדיראן סולאר - חברת האנרגיה שנרכשה בתחילתה שנה

משה ממרוד - בעלים של תדיראן / צילום: סיון פרג'
משה ממרוד - בעלים של תדיראן / צילום: סיון פרג'

יצרנית המזגנים תדיראן גרופ  ממשיכה להציג צמיחה בפעילותה ורושמת תוצאות שיא לרבעון השני של 2021, לאחר שהרחיבה בתחילת השנה את פעילותה לתחום האנרגיה הסולארית. לדברי החברה, נרשמה צמיחה דו ספרתית בכל הפרמטרים, הודות לתרומה של פעילות תדיראן סולאר ועליה במכירות מוצרי הצריכה, וזאת לעומת רבעון השיא שנרשם אשתקד.

ב-1 בינואר 2021 השלימה תדיראן גרופ את רכישתן של 75% ממניות חברת אלירן סולאר, העוסקת בייבוא ושיווק של מוצרים להרכבת מערכות אנרגיה פוטו-וולטאיות בישראל. בתמורה למניות, שילמה תדיראן גרופ במועד הרכישה סכום של 45.27 מיליון שקל, כשבמקביל שונה שמה של אלירן סולאר לתדיראן סולאר. 

 
  

ברבעון השני של 2021 הסתכם מחזור המכירות של תדיראן גרופ ב-388.1 מיליון שקל ושיקף צמיחה של 37% בהשוואה לרבעון המקביל. לדברי החברה, עיקר הצמיחה במכירות מיוחסת לאיחוד לראשונה של תוצאות תדיראן סולאר.

תחום מוצרי הצריכה רשם ברבעון השני צמיחה קלה של 1.1% ל-281.9 מיליון שקל בזכות עלייה קלה במכירות המזגנים. העלייה במכירות מוצרי צריכה הושגה על אף העובדה כי הרבעון המקביל אשתקד היה הרבעון השני החזק בהיסטוריה של החברה כאשר חודש מאי אשתקד התאפיין במזג אוויר חם בהרבה מהממוצע.

החלה לדווח על שני תחומי פעילות 

בעקבות השלמת עסקת אלירן סולאר בתחילת השנה, החלה תדיראן גרופ לדווח ברבעון קודם על שני תחומי פעילות המדווחים כמגזרים עסקיים בדוחותיה הכספיים, "מוצרי צריכה" ו"אנרגיה". מגזר מוצרי צריכה כולל את הפעילות בתחום המזגנים ומוצרי חשמל לבנים לשימוש ביתי. מגזר אנרגיה כולל את פעילות תדיראן סולאר וכן הפעילות הקיימת של התייעלות אנרגטית.

על רקע הצמיחה בהכנסות, צמח הרווח הגולמי של תדיראן גרופ ברבעון השני ב-28.3% והסתכם ל-101.2 מיליון שקל (26.1% מההכנסות), ואילו הרווח התפעולי קפץ ברבעון השני ב-35.9% ל-46.9 מיליון שקל (14.7% מההכנסות). לדברי החברה, הירידה בשיעור הרווח הגולמי (לעומת 27.8% ברבעון המקביל) נובעת מכך שהפעילות של תדיראן סולאר מאופיינת ברווחיות גולמית נמוכה יותר מפעילות המזגנים, אשר מפוצה במרווח תפעולי גבוה יותר.

 המניה עלתה 68% מתחילת השנה 

בשורה התחתונה, רשמה תדיראן גרופ ברבעון השני רווח נקי לבעלי המניות של 37.9 מיליון שקל, המשקף צמיחה של 25.6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. במקביל לפרסום הדוחות, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד של 33 מיליון שקל לבעלי מניותיה, אשר מצטרף לדיבידנד של 50 מיליון שקל אשר חולק על ידה מוקדם יותר השנה.

משה ממרוד, מנכ"ל החברה ובעל השליטה, אמר היום כי "אנו מציגים רבעון עם תוצאות שיא לרבעון שני וצמיחה דו ספרתית בכל הפרמטרים. מכירות המזגנים ברבעון המקביל אשתקד היו הגבוהות בהיסטוריה של החברה לרבעון השני שכלל גל חום משמעותי במהלך מאי והיה חם מהממוצע. על אף זאת, הצלחנו לשמר את רמת המכירות במגזר מוצרי הצריכה ואף להגדילה תוך כדי צמיחה ברווח המגזרי למרות מגמת התייקרות חומרי הגלם והעלייה בעלויות הלוגיסטיקה. אנו גאים בהישג זה ורואים בו עדות מוחשית לעוצמת המותג שלנו.

"תדיראן סולאר הציגה צמיחה חזקה לעומת הרבעון הקודם, ותרמה משמעותית לתוצאות הרבעוניות. אנו ממשיכים לפתח את פעילות הקבוצה בתחום האנרגיה המתחדשת, תוך מימוש הזדמנויות הצמיחה הגלומות בפעילות זו ותוך מינוף יתרונה היחסי של הקבוצה", הדגיש ממרוד.

תדיראן גרופ נסחרת בבורסה לפי שווי של 3.34 מיליארד שקל, כאשר בעל השליטה משה ממרוד מחזיק ב-6.9% ממניותיה. מתחילת 2021 רשמה מניית תדיראן גרופ תשואה מתואמת דיבידנדים של 68% והשלימה זינוק של 414% בשלוש השנים האחרונות.