פימי מממשת: מכרה למוסדיים מניות נייר חדרה ב-206 מיליון שקל

ההשתלטות על נייר חדרה ב-2015 מניבה לפימי, נכון להיום, החזר של פי 2.73 על עלות ההשקעה

ישי דוידי / צילום: איל יצהר
ישי דוידי / צילום: איל יצהר

קרן פימי, בניהולו של ישי דוידי, מתחילה לממש את השקעתה בחברת נייר חדרה, שש שנים לאחר שרכשה את השליטה בה. ביום ה' האחרון מכרה פימי 13.8% ממניות נייר חדרה לכמה גופים מוסדיים בתמורה לסכום כולל של 206 מיליון שקל.

הפצת המניות בוצעה לפי מחיר של 235 שקל למניה, המשקף הנחה של 5.2% ביחס למחיר הסגירה של נייר חדרה ביום ה'. בתגובה להודעה ירדה מניית נייר חדרה בשיעור דומה בתחילת שבוע המסחר, למחיר של 240 שקל, המשקף לחברה שווי של 1.54 מיליארד שקל.

במסגרת המכירה, התחייבה פימי כלפי המפיץ שלא למכור בחצי השנה הקרובה מניות נוספות של נייר חדרה במחיר הנמוך מ-258.5 שקל למניה. מגבלת המכירה לא תחול על מכירה אפשרית של מניות נייר חדרה למשקיע אסטרטגי. לאחר המכירה נותרה פימי עם החזקה של 45.6% ממניות נייר חדרה בשווי של 907 מיליון שקל.

דיבידנדים והחזרים

נייר חדרה עוסקת בייצור גלילי נייר לקרטון, בייצור אריזות קרטון ובאיסוף פסולת קרטון למיחזור. כמו כן, עוסקת החברה גם בייצור ושיווק של ניירות כתיבה והדפסה ובשיווק צרכי משרד.

פימי נכנסה להשקעה בחברת נייר חדרה באוגוסט 2015, כאשר רכשה מידי בעלת השליטה הקודמת, קבוצת כלל תעשיות, 59.1% ממניות נייר חדרה בתמורה לתשלום של 355 מיליון שקל במזומן. מאז רכשה פימי מניות נוספות של נייר חדרה בתמורה לסכום כולל של כ-90 מיליון שקל, כאשר עיקר הרכישה התבצעה במסגרת גיוס הון של החברה בדצמבר 2015. כך שבסך הכל השקיעה פימי בנייר חדרה סכום של כ-445 מיליון שקל.

מנגד, בתחילת 2018 החלה נייר חדרה לחלק דיבידנדים לבעלי מניותיה ואלו הסתכמו עד כה ב-175 מיליון שקל. חלקה של פימי בדיבידנדים אלו מסתכם ב-104 מיליון שקל. בנוסף קיבלה פימי כעת 206 מיליון שקל עבור המניות שמכרה והיא מחזיקה כאמור במניות נוספות בשווי של 907 מיליון שקל. כך, שסך ההחזרים והמניות הנותרות מסתכם לכ-1.22 מיליארד שקל, פי 2.73 מעלות ההשקעה של פימי בנייר חדרה.

תפוקה ויעילות

נייר חדרה סיימה את המחצית הראשונה של 2021 עם רווח נקי המיוחס לבעלי המניות של 20 מיליון שקל, וזאת בהשוואה לרווח נקי של 2 מיליון שקל בלבד שנרשם במחצית הראשונה אשתקד. הכנסות החברה גדלו במחצית הראשונה ב-3% ל-791 מיליון שקל.

את הצמיחה החדה ברווח הנקי הסבירה החברה בעיקר בעלייה במכירות ובשיפור הרווחיות הגולמית והתפעולית. השיפור הושג בעיקר הודות לגידול בתפוקה ובכמות שנמכרה, שיפור ביעילות הייצור, ועליית מחירי המכירה.