התפקיד החדש של איציק בנבנישתי: נשיא משותף של חברת NSO

המינוי של בנבנישתי מגיע מספר שבועות לאחר פרסום התחקיר הבינלאומי לפיו הרוגלה שמפתחת NSO שימשה ממשלות לריגול אחרי עיתונאים, פעילי זכויות אדם ופוליטיקאים • בנבנישתי התפטר באפריל האחרון מתפקיד מנכ"ל פרטנר, וב-NSO הוא יהיה כפוף למנכ"ל שלו חוליו

איציק בנבנישתי / צילום: ישראל שם טוב
איציק בנבנישתי / צילום: ישראל שם טוב

חברת הסייבר ההתקפי NSO הודיעה היום (א') על מינויו של איציק בנבנישתי לתפקיד נשיא משותף בחברה. בנבנישתי התפטר באפריל האחרון לאחר שש שנים בתפקיד מנכ"ל פרטנר. ב-NSO יהיה בנבנישתי כפוף למנכ"ל החברה ואחד ממיייסדיה שלו חוליו ויכהן כנשיא משותף לצד שירי דולב, שנשארת בתפקידה כנשיאה.

המינוי של בנבנישתי מגיע מספר שבועות לאחר פרסום התחקיר הבינלאומי על NSO שהובילו אמנסטי ופורבידן סטוריז. לפי ממצאי התחקיר, הרוגלה פגסוס שמכרה NSO לממשלות ברחבי העולם שימשה לריגול לא רק אחרי פושעים וטרוריסטים, אלא גם אחרי עיתונאים, פעילי זכויות אדם ופוליטיקאים. NSO מכחישה את ממצאיו שהובילו לסערה בינלאומית.

לתחקיר על NSO היו גם השלכות מדיניות, כאשר נשיא צרפת עמנואל מקרון התקשר לראש הממשלה נפתלי בנט ודרש ממנו הבהרות בנושא. לפי התחקיר, מקרון היה ברשימת מטרות פוטנציאליות למעקב באמצעות פגסוס על ידי מרוקו. גם שר הביטחון בני גנץ דן עם שרת ההגנה לורנס פארלי בפרשת NSO במהלך ביקורו בצרפת. בעקבות התחקיר, הוציא משרד הביטחון הודעה לפיה נציגים ממספר גופים הגיעו למשרדי NSO כדי לבדוק את הפרסומים והטענות שהועלו בעניינה.

חוליו מסר כי "אני שמח מאוד מהחלטתו של איציק להצטרף לחברה. ניסיונו הרב של איציק בניהול בסביבה מורכבת ודינמית, השינויים האסטרטגיים שהוביל בתנאי שוק מאתגרים ותחרותיים וכישוריו הרבים והמגוונים יהוו חיזוק משמעותי להנהלת החברה לקראת המהלכים הפיננסיים והאסטרטגיים שהחברה מתכננת".

חוליו מתייחס לדיווחים על כך ש-NSO בוחנת הנפקה בארץ ובחו"ל, אף שלאחר התחקיר הבינלאומי והסערה שהוא עורר, הפיכת חברת הסייבר ההתקפי לציבורית צפויה להיות קשה ומורכבת יותר.

לפי הודעת NSO, בנבנישתי "יהיה שותף בין היתר לגיבוש ולמימוש הפוטנציאל העסקי של החברה, על מגוון הטכנולוגיות החדשניות בתחומי איסוף מודיעין, אנליטיקה, אנטי רחפנים ובתחומי החילוץ וההצלה".

בנבנישתי מסר: "אני שמח ונרגש להצטרף, ומשוכנע כי ביחד נוכל לממש את חזון החברה, להמשיך לפתח את עסקי החברה ולהתרחב לעולמות תוכן חדשניים".

חברת NSO הוקמה ב-2010 על ידי עמרי לביא, שלו חוליו וניב כרמי, כאשר האחרון פרש ממנה בשלב מוקדם. ב-2014 רכשה קרן הפרייבט אקוויטי פרנסיסקו פרטנרס את השליטה ב-NSO וחמש שנים מאוחר יותר השליטה נמכרה לקרן נובלפינה האירופית ולמייסדים לביא וחוליו.