פורום הגז האזורי של מדינות מזרח הים התיכון (EMGF) מחפש מזכ"ל חדש

משרד האנרגיה מחפש בימים אלה מועמדות ומועמדים מטעמו לתפקיד • מי שמועמדותו תאושר ע"י השרה קארין אלהרר יתמודד מול מועמדים מטעם שבע המדינות הנוספות שחברות בארגון • אחד מתנאי הסף: נכונות לעבור לקהיר, בה ממוקמים משרדי הארגון

שרת האנרגיה קארין אלהרר / צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה
שרת האנרגיה קארין אלהרר / צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

פורום הגז האזורי של מדינות מזרח הים התיכון, ה-EMGF - מרחיב את פעילותו וכעת הוא מחפש מזכ"ל. כל אחת משמונה המדינות החברות בו אמורה לשלוח מועמד/ת מטעמה, ומשרד האנרגיה מחפש בימים אלה מועמדות ומועמדים מטעמו לתפקיד. מי שמועמדותו תאושר על ידי שרת האנרגיה, קארין אלהרר, יעבור לשלב הבא בהליכי המיון, ויתמודד מול מועמדים מטעם החברות הנוספות בארגון.

במסגרת הליכי המיון למשרה זו, יידרשו המועמדים להופיע בפני הוועד המנהל של הארגון (Executive Board), ובהמשך, במפגש השרים של ה-EMGF תיבחר או יבחר המועמד/ת המתאימה ביותר. הליכי האיתור נפתחו באופן רשמי ומינוי המזכ"ל הבא צפוי עד סוף שנת 2021.

פורום הגז המזרח ים תיכוני נוסד בשנת 2019 על ידי ישראל, מצרים, יוון, קפריסין, איטליה, ירדן והרשות הפלסטינית, במטרה לקדם שיתוף פעולה אזורי בנושא הגז הטבעי. בשנת 2021 הפך הפורום לארגון בינלאומי והצטרפו אליו צרפת כחברה וארה"ב, האיחוד האירופי והבנק העולמי כמשקיפים.

הארגון מהווה פלטפורמה לשיח אזורי בעניין ניצול משאבי הגז הטבעי באזור, גיבוש חזון משותף למימוש הפוטנציאל האזורי, בחינת דרכים למיצוי תשתיות קיימות ופיתוח תשתיות חדשות ועוד. במסגרתו פועלים מספר גופים ממשלתיים, מסחריים וכלכליים וכן קבוצות עבודה המקדמות נושאים מקצועיים משותפים.

מי שיתקבל לתפקיד יצטרך לעשות רילוקיישן לקהיר

כהונת המזכ"ל הבא תימשך שלוש שנים, עם אופציה להארכה לתקופה נוספת. המזכ"ל הוא הנציג החוקי המורשה של הארגון, העומד בראש מטה הארגון, ובסמכותו לנהל את ענייני ה-EMGF בהתאם לחוקה, להנחיות ולהחלטות של הוועד המנהל ומועצת השרים של הארגון. במסגרת תפקידו, המזכ"ל מנהל ומתכלל את פעילות הארגון, מפקח על עבודת מטה הארגון, מגבש תקציב ותוכניות עבודה, מכין דוחות ודיווחים לוועד המנהל של הארגון, מארגן מפגשים תקופתיים ועוד.

תנאי הסף העיקריים לתפקיד הם 15 שנות ניסיון, כאשר לפחות 10 מהן בתחומים שקשורים ישירות לתחום הגז הטבעי ולפחות 5 מהן בדרג ניהול בכיר. בנוסף, על המועמד להיות אזרח של אחת מחברות הפורום ועליו לקבוע את מקום מגוריו בעיר שבה ממוקמים משרדי הארגון (קהיר, מצרים). עדיפות תינתן לבעלות ניסיון בקשרי ממשלה-מסחר וכן לבעלי רקע בפעילות בינלאומית בתחום הגז הטבעי.