ניו זילנד תיכנס ל"סגר-בזק" בעקבות מקרה אחד של קורונה

ניו זילנד נוקטת גישה מחמירה בצורה יוצאת דופן נגד מגפת הקורונה • המקרה שאותר הוא הראשון שנרשם בקהילה (ולא במעברי גבול) מאז פברואר • לפי הדיווחים, המקרה החשוד הוא של גבר בן 58 שביקר במרפאה אתמול וכי הוא חשוד כ"מדבק החל מ-12 באוגוסט". הוא אינו מחוסן אך אשתו כן

ג'סינדה ארדרן, ראשת ממשלת ניו זילנד / צילום: Reuters
ג'סינדה ארדרן, ראשת ממשלת ניו זילנד / צילום: Reuters

ניו זילנד כולה תיכנס ל"סגר-בזק" החל מהלילה בעקבות איתור מקרה קורונה בודד בעיר אוקלנד; כך הודיעה היום (ג') ראשת הממשלה ג'סינדה ארדרן. המקרה שאותר הוא הראשון שנרשם בקהילה (ולא במעברי גבול) מאז פברואר, בין השאר בשל מערך מוקפד של בידוד ובדיקות בכניסה חזרה לניו-זילנד, המותרת אך ורק לתושבי המדינה בהגבלות חמורות. הרשויות במדינה הודיעו כבר בשבוע שעבר שאם יתגלה מקרה אחד של וריאנט הדלתא בקהילה, הן יכריזו על סגר, בשל הסכנה הטמונה בהתפשטותו.

ארדרן הודיעה היום כי אין עדיין אישור לכך שמדובר בווריאנט הדלתא, אך כי הרשויות מתייחסות אליו ככזה. ניו זילנד, מדינה מבודדת ללא גבולות יבשתיים, נוקטת גישה מחמירה בצורה יוצאת דופן נגד מגפת הקורונה, הכרוכה בסגרים ובהכחדת הנגיף במקרה של התפרצויות. רק 19% מהאוכלוסייה חוסנו באופן מלא עד כה, במבצע חיסונים שהחל מאוחר ומתנהל באטיות, בין היתר על רקע קשיים באספקת החיסונים.

הסגר יתחיל היום בחצות שעון ניו זילנד (15:00 שעון ישראל). ברוב המדינה יימשך הסגר שלושה ימים בלבד, אך באוקלנד הוא יימשך שבעה ימים לפחות. כלי התקשורת דיווחו כי המקרה החשוד הוא של גבר בן 58, שביקר במרפאה אתמול וכי הוא חשוד כ"מדבק החל מה-12 באוגוסט". הרשויות יעקבו כעת אחרי המגעים שלו ויבודדו מי שהיו חשופים לנגיף. כלי התקשורת פירסמו את כל המקומות בהם שהה הגבר מאז ה-12 באוגוסט. הוא אינו מחוסן אך אשתו כן, ו"לא נמצא בשלב הזה קשר לכניסה מבחוץ לניו-זילנד".

משמעות הסגר שהוכרז היא כי על התושבים להישאר בבתים ולהיות בקשר רק עם ה"קפסולות" המותרות להם, וכן לצאת "רק לצרכים חיוניים". נסיעות ברחבי המדינה לטובת טיולים יוגבלו. כל המקומות הציבוריים וכל ההתכנסויות יבוטלו. כל העסקים ייסגרו למעט עסקים חיוניים, כמו גם בתי הספר והגנים. זוהי הרמה הגבוהה ביותר של התמודדות עם נגיף הקורונה.

"וריאנט הדלתא הוכיח את עצמו בתור 'גיים-צ'יינג'ר'", אמרה ארדרן בנאום לציבור, "ואנחנו מגיבים לכך. הדבר הטוב ביותר שאנחנו יכולים לעשות כדי לצאת מזה כמה שיותר מהר הוא לפעול בכל הכוח".