היום הראשון לסגר בניו זילנד: שבעה מקרים נוספים של קורונה אותרו

הרשויות בניו זילנד הודיעו על כשבעה מקרים לפחות של המחלה, אישרו כי מדובר בווריאנט הדלתא וקשרו אותם להתפרצות שאירעה בסידני לפני כמה חודשים • "אני יכול לאשר שיש לנו עוד כמה מקרים חיוביים שהתגלו אחרי מסיבת העיתונאים אתמול", אמר שר הבריאות הניו זילנדי

פקחים מסיירים בשדרת עסקים ריקה בניו זילנד. הרשויות איתרו לפחות שבעה מקרים של קורונה בקהילה / צילום: Associated Press, Mark Baker
פקחים מסיירים בשדרת עסקים ריקה בניו זילנד. הרשויות איתרו לפחות שבעה מקרים של קורונה בקהילה / צילום: Associated Press, Mark Baker

הרשויות בניו זילנד איתרו לפחות שבעה מקרים בקהילה של קורונה, כמה שעות לתוך סגר-בזק שהוכרז על המדינה כולה במאמץ לבלום את התפשטות הנגיף. אתמול (ג') הודיעה ראשת הממשלה ג'סינדה ארדרן כי ניו זילנד כולה תיכנס ל"סגר-בזק" החל מחצות בעקבות איתור מקרה קורונה בודד בבירה אוקלנד; זה היה המקרה הראשון בקהילה שנרשם מאז פברואר והסגר הראשון מזה שנה.

בינתיים הודיעו הרשויות על כשבעה מקרים לפחות של המחלה, אישרו כי מדובר בווריאנט הדלתא וקשרו אותם להתפרצות שאירעה בסידני לפני כמה חודשים. "אני יכול לאשר שיש לנו עוד כמה מקרים חיוביים שהתגלו אחרי מסיבת העיתונאים אתמול", אמר שר הבריאות הניו זילנדי לתקשורת.

ניו זילנד, מדינה מבודדת ללא גבולות יבשתיים, נוקטת גישה מחמירה בצורה יוצאת דופן נגד מגפת הקורונה, הכרוכה בסגרים ובהכחדת הנגיף במקרה של התפרצויות. רק 19% מהאוכלוסייה בניו זילנד חוסנו באופן מלא עד כה, במבצע חיסונים שהחל מאוחר ומתנהל באיטיות, בין היתר על רקע קשיים באספקת החיסונים.

הסגר החל אתמול בחצות שעון ניו זילנד (15:00 שעון ישראל). ברוב המדינה יימשך הסגר שלושה ימים בלבד, אך באוקלנד הוא יימשך שבעה ימים לפחות. כלי התקשורת דיווחו כי המקרה החשוד הוא של גבר בן 58 שביקר במרפאה אתמול, וכי הוא חשוד כ"מדבק החל מ-12 באוגוסט". הרשויות יעקבו כעת אחרי המגעים שלו ויבודדו מי שהיו חשופים לנגיף. כלי התקשורת פרסמו את כל המקומות בהם שהה הגבר מאז 12 באוגוסט. הוא אינו מחוסן, אך אשתו כן, ו"לא נמצא בשלב הזה קשר לכניסה מבחוץ לניו זילנד".

משמעות הסגר שהוכרז היא שעל התושבים להישאר בבתים ולהיות בקשר רק עם ה"קפסולות" המותרות להם, וכן לצאת "רק לצרכים חיוניים". נסיעות ברחבי המדינה לטובת טיולים יוגבלו. כל המקומות הציבוריים וכל ההתכנסויות יבוטלו. כל העסקים ייסגרו למעט עסקים חיוניים, כמו גם בתי הספר והגנים. זוהי הרמה הגבוהה ביותר של התמודדות עם נגיף הקורונה. על כל התושבים מעל גיל 12 להשתמש כעת במסכות בחללים סגורים.

"וריאנט הדלתא הוכיח את עצמו בתור 'גיים צ'יינג'ר'", אמרה ארדרן בנאום לציבור, "ואנחנו מגיבים לכך. הדבר הטוב ביותר שאנחנו יכולים לעשות כדי לצאת מזה כמה שיותר מהר הוא לפעול בכל הכוח". היא הזהירה מפני "שידור חוזר" של המצב בסידני, שבו התפרצות וריאנט הדלתא הוכיחה את עצמה כקשה מאוד לעצירה, אפילו באמצעות סגרים.

לפי הדיווחים, בין שבעת המקרים ישנו אחד של אחות המחוסנת באופן מלא, של מורה בבית ספר באוקלנד - וכולם קשורים לאותו גבר בן 58.