סאקס פיפת' אווניו ו-WeWork יפתחו חללים משותפים בחנויות ריקות

חברת Hudson’s Bay Co, הבעלים של סאקס, הופכת חלקים מחנויות הכלבו שלה למשרדים משותפים

סאקס פיפת אווניו במנהטן / צילום: Shutterstock
סאקס פיפת אווניו במנהטן / צילום: Shutterstock

הבעלים של סאקס פיפת' אווניו הופכת חלקים מחנויות הכולבו שלה לחללי עבודה משותפים ביחד עם WeWork.
Hudson’s Bay מתכננת לפתוח את חמשת חללי העבודה המשותפים שלה בחודש הבא באזור העיר ניו יורק, אומרים בכירים בחברה. במיזם החדש, שייקרא SaksWorks, חברת WeWork תפעיל ותנהל את החללים בבניינים השייכים ל-Hudson’s Bay.

Hudson’s Bay מקווה להרוויח מעלייתה של העבודה מרחוק. רוב הסקרים מראים שהאמריקאים מעדיפים להמשיך בה לפחות באופן חלקי. סקר שנערך בקרב 9,000 עובדים על ידי ענקית הייעוץ Accenture PLC מוקדם יותר השנה, מצא ש-83% מהמשיבים תיארו את העבודה ההיברידית, שילוב של בית ומשרד - כאידיאלית.
SaksWorks מקווה שהיא תענה על הצרכים הללו באמצעות חללי עבודה משותפים, בעיקר בפרברים, משום שהרבה עובדים התעייפו מהעבודה מהבית אבל נמנעים מהנסיעה הארוכה לתוך העיר. "אנחנו חושבים מה נוכל להביא לפרברים שהיינו רגילים לשרת בריטייל", אומרת נשיאת החברה, איימי נלסון.

חוץ מניו יורק, החברה שוקלת מקומות באזורים המטרופוליניים של לוס אנג’לס, סיאטל, פילדלפיה ובוסטון, אומרת נלסון. היא כיהנה בעבר כמנכ"לית בחברת החללים המשותפים The Riveter, שהתמקדה בנשים.

חלק מטרנד רחב יותר

Hudson’s Bay היא אחת מכמה מפעילים שמנסים להפוך חללי מסחר כושלים או גרועים למשרדים. היא גם חלק מטרנד רחב יותר בקמעונאות של קביעת ייעוד חדש לנכסים שלא הצליחו כדי להתאים לצרכים העכשוויים.

מאז תחילת המגפה, רוב בנייני המשרדים בארה"ב נמצאים בתפוסה נמוכה מאוד. גם חברות חללי העבודה המשותפים ספגו מכה, וחלקן סגרו לגמרי את הפעילות. אחרות מתמקדות בצבא העובדים מרחוק, שמציע הזדמנות חדשה.

Daybase, סטארט-אפ מניו יורק, הודיע כי בכוונתו לפתוח חלל עבודה משותף בשטחים ששימשו פעם חנויות בפרברים. חברת החללים המשותפים Industrious פתחה כמה מיקומים בתוך קניונים.

כמו קמעונאים אחרים, Hudson’s Bay סגרה או הקטינה חנויות ככל שמגפת הקורונה התגברה והמעבר לקניות אונליין הואץ ופגע בחנויות הפיזיות. אבל בניגוד לקמעונאיות אחרות, Hudson’s Bay מחזיקה בבעלותה רבים מהבניינים שמאכלסים את המותגים שלה, ולכן יש לה שטחים ריקים למלא.

בלואר מנהטן, משרד של SaksWorks אמור להחליף חנות בגדים ריקה של סאקס פיפת' אווניו. במידטאון מנהטן, החברה תפתח משרד במקום חנות בגדי ילדים בקומה העשירית של חנות הדגל של הרשת. משרדים ייפתחו גם בפרברים סרקסדייל ו-Manhasset במדינת ניו יורק, ובגריניץ’, קונטיקט.

משרדי SaksWorks יציעו פחות שטח פרטי בהשוואה לפירמות אחרות. במקום זאת רוב השולחנות יהיו בחדרים פתוחים מרווחים. יהיו להם גלגלים כך שאפשר לשנות בקלות את הארגון הפנימי. יהיו גם בתי קפה וחדרי כושר. העלות של 299 דולר לחודש היא כמו בסדרת All Access של WeWork, שמאפשרת ללקוחות לעבוד מכל מיקום.

הפיכת חנויות למשרדים עלולה להיות מאתגרת משום שהחללים חסרים אור יום ולא מתוכננים להתאים לשורות של שולחנות. נלסון אומרת שהיא עובדת עם אדריכלים להכניס יותר אור לתוך החלל, ומוסיפים צמחים ויצירות אמנות כדי להפוך אותם מזמינים יותר.

דרך להתרחב בלי להוסיף חובות

ב-WeWork מקווים בינתיים ש-SaksWorks תהפוך דוגמה לעסקאות דומות עם בעלי נכסים, משום שהיא מחפשת דרכים להתרחב בלי להוסיף להתחייבויות השכירות הגדולות שלה. החברה בדרך כלל שוכרת שטחים ומשכירה אותם בשכירות משנה לשוכרי המשרדים. גישה זו עשויה להיות מאוד רווחית, אבל משמעותה גם
ש-WeWork לכודה בחוזי שכירות ארוכי טווח, ובמקרים רבים לעלויות הבנייה של המשרדים. העלויות הללו הפכו לעניין רציני בתקופת המגפה משום שההכנסות ממשתמשי המשרדים ירדו, אבל ההוצאות על שכר דירה נשארו בדרך כלל קבועות.

לפי החוזה שלה עם Hudson’s Bay, חברת WeWork תנהל את חללי העבודה בתמורה לחלק מההכנסות, ולא תצטרך לשלם שכירות. דובר של WeWork אמר שהחברה מצפה לפתוח 70% מהחללים החדשים שלה בעתיד בחוזים של חלוקת-רווחים ובהסדרים אחרים שעוקפים חוזי שכירות.

במקביל, WeWork וחברת הנדל"ן המסחרי Cushman & Wakefield PLC מנהלות משא ומתן לבנות שותפות בהיקף 150 מיליון דולר כדי לחקור את העולם החדש של העבודה מרחוק ומקומות העבודה הגמישים.