טוויטר משיקה מוצר שיחסום אוטומטית משתמשים שפוגעים באחרים

הרשת החברתית משיקה מוצר בשם "Safety Mode" על מנת להיאבק בהטרדות ברשת החברתית • בנוסף, טוויטר השיקה את "Super Follows" – התכונה שתאפשר ליוצרים לייצר הכנסה על ידי שיתוף תוכן למנויים בלבד

מטה טוויטר בסן פרנסיסקו / צילום: Shutterstock, Michael Vi
מטה טוויטר בסן פרנסיסקו / צילום: Shutterstock, Michael Vi

ענקית האינטרנט טוויטר משיקה מוצר חדש בשם "Safety Mode" שיחסום אוטומטית משתמשים שפוגעים ומעליבים משתמשים אחרים, על מנת להיאבק בהטרדות ברשת החברתית. החברה מסרה שתשתמש בטכנולוגיה האוטומטית הזו כדי לבחון את תוכן הציוץ ואת "יחסיו של כותב הציוץ לתשובה" כדי לקבוע אם נדרשת חסימה.

אם האלגוריתם יזהה שגולש ישתמש ב"שפה שעלולה להזיק, כמו עלבונות או הערות שנאה, או שולח תגובות או אזכורים חוזרים בלתי מוזמנים", היא תחסום אוטומטית את המשתמש הפוגע בשם האדם שנפגע. הבלוקים האוטומטיים האלו הם לא לצמיתות, אלא נמשכים למשך 7 ימים. טוויטר הציגה את התוכנה לפני כמה חודשים לראשונה.

טוויטר אומרת שהיא שוחחה עם מומחים לבריאות נפש, מומחי בטיות מקוונת ומומחי זכויות אדם. המטרה היא לבלום אינטראקציות בלתי רצויות לפי החברה. נכון לעכשיו המוצר החדש נבדק, כשהוא זמין ל-"קבוצת משוב קטנה" של כאלף משתמשים בשפה האנגלית. ניתן להפעיל את המצב בהגדרות הפרטיות והאבטחה.

טוויטר אמרה שהטכנולוגיה יכולה לקבוע איזה משתמשים מקיימים אינטראקציה סדירה כדי להבטיח שלא חוסמים מישהו בטעות. כל גולש שישתמש במצב הזה יוכלו לבדוק איזה חשבונות נחסמו עבורו באופן אוטומטי ולערוך את הרשימה - ולהחזיר מישהו שנחסם בטעות.

בנוסף, טוויטר השיקה את "Super Follows" - התכונה שתאפשר ליוצרים לייצר הכנסה על ידי שיתוף תוכן למנויים בלבד עם העוקבים שלהם. משתמשי iOS בארצות הברית ובקנדה יכולים כעת לעקוב אחרי קבוצה נבחרת של אנשים בארצות הברית. טוויטר אמרה שבשבועות הקרובים תעביר את התכונה הזו למשתמשים נוספים של אפל ברחבי העולם. היוצרים יכולים לקבוע מנוי חודשי של 2.99, 4.99 ו-9.99 דולרים לחודש, כדי לייצר רווח מתוכן.