התעשייה האווירית תחזור לייצר כנפיים למטוס ה-F-16 עבור חברת לוקהיד מרטין

קו ההרכבה שהוקם בשנות ה-80 נפתח מחדש לאחרונה, עקב העלייה בביקושים העולמיים למטוסי ה-F-16

מטוס F-16. עלייה בביקוש / צילום: תעשיה אוירית
מטוס F-16. עלייה בביקוש / צילום: תעשיה אוירית

התעשייה האווירית תשוב לייצר כנפיים למטוס ה-F-16 עבור חברת לוקהיד מרטין. קו ההרכבה שהוקם בשנות ה-80 נפתח מחדש לאחרונה, עקב העלייה בביקושים העולמיים למטוסי ה-F-16. כנפי ה-F-16 יישלחו לקו ההרכבה הסופי בגרינוויל, דרום קרוליינה, ארה"ב.

הקו נסגר לפני מספר שנים בשל הירידה בביקוש למטוס ה-F16 אך יוסי מלמד, סמנכ"ל ומנהל חטיבת תעופה בתעשייה האווירית אומר לגלובס כי "מזה מספר שנים לוקהיד מרטין נמצאת במסע שיווק אגרסיבי של מטוס ה F16 ואנו עדים לעלייה בביקוש. אני צופה מאות הזמנות של כנפיים".

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "שיתוף הפעולה רב השנים של התעשייה האווירית עם חברת לוקהיד מרטין מציין אבן דרך חשובה נוספת. הפתיחה המחודשת של קו כנפי ה-F-16 ממשיכה מסורת בת עשרות שנים של ייצור מכלולים עבור לקוחותיה של לוקהיד מרטין. קו הכנפיים מצטרף שנית למרכז המצוינות לייצור כנפי מטוסים בתעשייה האווירית, לצד כנפי מטוס ה-F-35 וכנפי מטוס ה-T-38 עבור הממשל האמריקני".

מנכ"ל לוקהיד מרטין ישראל, יהושע (שיקי) שני: "הפתיחה המחודשת של קו כנפי ה-F-16 בתעשייה האווירית היא אבן דרך חשובה בשיתוף הפעולה ארוך השנים של לוקהיד מרטין עם התעשייה הישראלית. כעת, התעשייה האווירית מייצרת מכלולי כנפיים למטוסי ה- F-35 וה-F-16: מטוסי הקרב המתקדמים אליהם עולה הדרישה וההזמנות מלקוחות רבים ברחבי העולם.

"לוקהיד מרטין פיתחה ושימרה קשרים ארוכי טווח עם התעשיות הביטחוניות הישראליות. החברה סיפקה עד כה עבודה ופרויקטים במיליארדי דולרים לתעשיות הביטחוניות הישראליות, בשל היכולות הגבוהות והטכנולוגיה פורצת הדרך בחברות אלה. אנו מחפשים באופן מתמשך הזדמנויות נוספות להרחיב את שיתוף הפעולה עם התעשייה הישראלית, בכל התכניות שלנו".

מטוס ה-F-16 ( BLOCK 70/72) הוא בחירה אסטרטגית ללקוחות רבים בעולם, המחפשים אחר מטוס קרב בעל יכולות מהדור הרביעי, לצד שיתופי פעולה אזוריים ובינלאומיים ובעלויות משתלמות לאורך מחזור החיים של המטוס. חמש מדינות כבר הזמינו מאות ממטוסי ב- F-16 בלוק 70/72.