חברת גרייט-וול הסינית משיקה בתערוכת מינכן שני מותגי רכב שישווקו באירופה

המותג הראשון הוא מותג רכב חשמלי אופנתי ועממי יחסית בשם ORA • החברה הציגה גם את המותג WEY, שאמור להתחרות באירופה בפלח הפרמיום מול מותגים דוגמת וולבו • כלי הרכב צפויים להגיע לישראל כבר בשנה הבאה

קבוצת Great-Wall משיקה מותגי רכב סיניים חדשים באירופה / צילום: יח''צ
קבוצת Great-Wall משיקה מותגי רכב סיניים חדשים באירופה / צילום: יח''צ

קבוצת Great-Wall הסינית השיקה היום (ג') בתערוכת הרכב הבינלאומית של מינכן שני מותגים, שאיתם היא מתכוונת להיכנס לאירופה כבר ברבעון האחרון של השנה, בשלב הראשון בגרמניה.

המותג הראשון הוא מותג רכב חשמלי אופנתי ועממי, יחסית, בשם ORA, שיכלול בשלב הראשון שני דגמים הראשון מכונה כרגע "CAT 02" והוא מתאפיין בעיצוב רטרו עגלגל, שמזכיר קצת את החיפושית של פולקסווגן.

אורכו של הדגם בעל חמש הדלתות 4.24 מ' ובתצורה לאירופה הוא מצויד במנוע חשמלי בהספק 171 כ"ס עם סוללות בשתי דרגות קיבולת: 48 קילוואט-שעה, שאמורה לספק טווח של עד 300 קילומטר בתקן WLTP; ו-63 קילוואט-שעה, שאמורה לספק טווח של עד 400 ק"מ באותו תקן. הדגם מאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות ומסוגל להגיע ל-160 קמ"ש.

דגם CAT של ORA / צילום: יח''צ
 דגם CAT של ORA / צילום: יח''צ

הדגם השני, "CAT 03" הוא בתצורת פאסטבק ספורטיבית, שמזכירה קצת את פורשה. אורכו 4.88 מ' והוא ניצב על בסיס גלגלים באורך 2.87 מ'. הוא מצויד בשני מנועים חשמליים בהספק משולב של 408 כ"ס ובסוללה של 82 קילוואט-שעה שמספקת טווח של עד 450 ק"מ בתקן WLTP.

במקביל הציגה החברה את המותג WEY, שאמור להתחרות באירופה בפלח הפרמיום מול מותגים דוגמת וולבו. הרכב הראשון הוא SUV גדול שייקרה באירופה "Coffee 01". אורכו 4.88 מ' והוא ניצב על בסיס גלגלים של 2.92 מ'.

בשלב הראשון הוא יוצע רק עם הנעת פלאג-אין הייבריד בתצורה, שכוללת סוללה גדולה במיוחד עם טווח חשמלי גדול. ההנעה משלב בין מנוע טורבו-בנזין בהספק 204 כ"ס למנוע חשמלי בהספק 184 כ"ס ומסוגל לנוע על חשמל בלבד לטווח של עד 150 קילומטר במהירות של עד 135 קמ"ש. במקביל הציגה החברה אב טיפוס של דגם קטן יותר, באורך 4.67 מ', שמצויד בהנעה היברידית על בסיס מנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין. שני המותגים מציעים תא נוסעים מפואר עם מסכי ענק.

כפי שנחשף בגלובס גרייט-וול מנהלת כיום מו"מ עם מספר קבוצות רכב מרכזיות בישראל במטרה לשווק את כלי הרכב בישראל כבר במחצית הראשונה של השנה הבאה, אם הנסיבות יאפשרו זאת. בשלב הראשון ייוצא ככל הנראה המותג החשמלי ORA מכיוון, שמותג הפרמיום עדיין לא מייצר גרסאות חשמליות לגמרי, שיכולות ליהנות בישראל מטבה של מס קניה מזערי.