מאות מאומתים לקורונה נחתו מאומן עם בדיקות מזויפות; רה"מ: "ייפתח נגד הפורעים הליך פלילי מלא"

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר כי נתפסו כ-152 נוסעים שנחתו בישראל מאומן עם בדיקות מזויפות של קורונה לאחר שאובחנו כחיוביים • משרד רה"מ: "ממשלת ישראל רואה בחומרה כניסת חולים ארצה במרמה באמצעות זיוף מסמכים והפצת מחלה במזיד"

נתב''ג / צילום: יוסי פתאל
נתב''ג / צילום: יוסי פתאל

14:00

מתחילת חזרת הנוסעים מאומן, נכנסו לישראל עד כה כ-17,000 נוסעים.
נכון לרגע זה אותרו 205 מאומתים מתוך הרשימה נכנסו ארצה.

בשעה הקרובה אמורות לנחות שתי טיסות אחרונות להיום עם 325 נוסעים.
עד כה לא נרשמו אירועים חריגים בביקורת הגבולות.

07:55

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר ש"עד כה, אותרו בגבול על-ידי בקרי הגבול של רשות האוכלוסין 96 נוסעים, מתוך רשימת המאומתים שחזרו מאומן. בנוסף, 56 שנכנסו לפני העברת הרשימות ממשרד הבריאות, בסך-הכול 152 נוסעים. היום צפויות לנחות 20 טיסות ישירות מאוקראינה ועוד טיסות קונקשן".

אמש כינס ראש הממשלה נפתלי בנט דיון בנושא. והוציא הנחיות בנושא שתקפות לגבי כל מקרה של כניסת חולה מאומת במרמה לישראל:

- כלל המאומתים שנכנסו ארצה במרמה יזומנו לחקירה על-ידי משטרת ישראל.

- נגד פורעי החוק ייפתח הליך פלילי מלא, במסגרתו ייבחנו כלל האישומים הרלוונטיים, ובהם: מרמה, זיוף והפצת מחלה במזיד.

- כל חולה מאומת ששב ארצה במרמה ונחת בנתב"ג, יפונה לביתו ברכב ייעודי או על-ידי אמבולנס, זאת במטרה לשמור על בריאות הציבור. החולה יחויב בתשלום בגין נסיעה זו.

- כל אחד מהמאומתים יידרש בבידוד שאורכו 10 ימים, אשר ייאכף על-ידי משטרת ישראל. אדם שאין באפשרותו לקיים בידוד ביתי והצהיר על כך - יישלח למלונית קורונה ל-10 ימי בידוד לפחות.

- אדם שיפר את חובת הבידוד הביתי, תיבחן הכנסתו למעצר.

- במקביל לצעדים אלו, נבחנת החלתה של תקנה ייעודית, במסגרתה ייכנסו החולים מאומן ל-14 ימי בידוד במלוניות קורונה.

ממשלת ישראל רואה בחומרה רבה כניסת חולים ארצה במרמה באמצעות זיוף מסמכים והפצת מחלה במזיד, המהווים אקט חסר אחריות של פגיעה בשלום הציבור, ותמשיך לפעול ביד קשה נגד מפרי החוק.

ראוי לציין שגם למדינה יש יד במחדל הזה: הוחלט על הקמת מערך של מד"א לבדיקת הנוסעים באוקראינה, כאשר רשימת מאות המאומתים הייתה ידועה מראש, אולם לא נעשה הצעד המתבקש של מניעת טיסתם של המאומתים והצלבת המידע עוד לפני ההמראה לישראל.

22:28

עשרות נוסעים שנחתו בישראל מאומן נתפסו עם בדיקות מזויפות של קורונה אחרי שאומתו כחיוביים בבדיקה שהם עשו לפני ההמראה לישראל. מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר כי נתפסו כ-40 נוסעים שבידיהם היו בדיקות מזויפות. ההערכות הן שמספר המאומתים שנחתו בישראל גדול יותר.

עשרות טיסות נחתו במהלך היום מאומן שבאוקראינה כשרבים מ-19 אלף הנוחתים בנתב"ג הגיעו בטיסות אלה. המאומתים סיכנו את הנוסעים האחרים ואת השוהים בנתב"ג וביצעו עבירה שבמדינות אחרות הענישה עליה כרוכה בקנסות של עשרות אלפי שקלים ואף במאסר על-פי העמדה לדין.

לוח הטיסות היום / צילום: מיכל רז חיימוביץ
 לוח הטיסות היום / צילום: מיכל רז חיימוביץ

במשרד ראש הממשלה נדרשו למקרה המקומם ונמסר כי "נבחנת החלתה של תקנה ייעודית במסגרתה ייכנסו החולים מאומן ל-14 ימי בידוד במלונית קורונה". עוד נמסר כי "ממשלת ישראל רואה בחומרה כניסת חולים ארצה במרמה באמצעות זיוף מסמכים והפצת מחלה במזיד המהווים אקט חסר אחריות של פגיעה בשלום הציבור".

בהודעה נוספת מטעמו של ראש הממשלה נפתלי בנט נמסר כי כלל המאומתים שנכנסו ארצה במרמה יזומנו לחקירה על-ידי משטרת ישראל, וכי "נגד פורעי החוק ייפתח הליך פלילי מלא במסגרתו ייבחנו כלל האישומים הרלוונטיים בהם מרמה, זיוף, והפצת מחלה במזיד".

יצוין כי במסגרת ההיערכות לנסיעה ההמונית לאומן ביקר באומן גם פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא כאשר הנוכחים אף ביצעו בדיקות קורונה לפני החזרה לישראל בעמדות של מד"א. אלא שכאמור הצעדים הללו לא סייעו למגר את כניסת עשרות הנוסעים שהחליטו לסכן את סביבתם באופן מודע.