שני יזמים בני 27 מוכרים לג'ייפרוג סטארט-אפ תמורת עשרות מיליוני דולרים

את Upswift, המאפשרת עדכוני תוכנה למכשירי קצה, הקימו עמית עזר ואיתן צ'ודנובסקי לפני שלוש שנים בלבד, והיא גייסה עד היום 3.5 מיליון דולר

יזמי חברת Upswift, עמית עזר (מימין) ואיתן צ'ודנובסקי / צילום: ג'ייפרוג
יזמי חברת Upswift, עמית עזר (מימין) ואיתן צ'ודנובסקי / צילום: ג'ייפרוג

פחות מחודשיים לאחר שהשלימה רכישה של חברת סטארט-אפ ישראלית אחת, חברת עדכוני התוכנה JFrog רוכשת חברת סטארט-אפ נוספת. החברה דיווחה היום על רכישת Upswift, שפיתחה טכנולוגיה המאפשרת למפתחים עדכון וניהול של מכשירים מחוברים (IoT) מרחוק. היקף העסקה לא נמסר, שכן הוא אינו מהותי לג'ייפרוג, ומוערך בעשרות מיליוני דולרים; בסוף הרבעון השני היו לג'ייפרוג מעל 615 מיליון דולר בקופה, ומאז היא השלימה את רכישת Vdoo תמורת כ-300 מיליון דולר, שכ-210 מיליון דולר מהם שולמו במזומן.

Upswift הוקמה לפני שלוש שנים על-ידי עמית עזר ואיתן צ'ודנובסקי (בני 27), שהכירו ביחידה הטכנולוגית של צה"ל, והביאו איתם לחברה שהקימו את שאר הצוות שלהם מהצבא. לפי נתוני IVC, החברה גייסה עד כה רק 3.5 מיליון דולר מקרן ורטקס. נכון להיום יש לה כבר עשרות לקוחות משלמים. "אנחנו מאוד מתרגשים מהאירוע המטורף שקורה פה, ההצטרפות לג'ייפרוג", אומר עזר. לדבריו, החברה מספקת פתרון לניהול ועדכון של מכשירי קצה, כאשר "היום, כמעט כל מכשיר מכל תעשייה הופך ליותר חכם והתוכנה שלו יותר ויותר מורכבת".

ג'ייפרוג, המספקת פתרונות שמאפשרים עדכוני תוכנה רציפים, נסחרת בנאסד"ק בשווי 3.5 מיליארד דולר. לדברי שלומי בן חיים, מנכ"ל ג'ייפרוג ואחד ממייסדיה, "התחלנו את הדרך עם הרצון להפוך מפתחים ליותר מהירים ויעילים בבנייה והפצה של התוכנה, והתוכנה בסופו של דבר מגיעה לענן ולדאטה-סנטר. הרי המחשב שלך לא בענן, הטלפון החכם או האוטו לא בענן, מישהו צריך להגיע למכשיר הקצה. עדכוני תוכנה במכשיר לא קורים ברקע, צריך לכבות ולהדליק את המכשיר. Upswift מנהלת את עדכוני התוכנה של המכשיר עצמו - מכונית, טלפון, טלוויזיה. יחד עם ג'ייפרוג זה מתחבר לעולם של המפתח: כותבים קוד, לוחצים update ומיליארדי מכשירים מתעדכנים".

לדבריו, האתגר של חיבור ה-IoT ל-DevOps "זה הטרנספורמציה הדיגיטלית 2.0", ואילו "מכשיר חכם ללא עדכון תוכנה הוא מכשיר טיפש".

על הפלטפורמה של Upswift הוא אומר: "מה שהם בנו פשוט מדהים. כשראינו את זה, בעברית פשוטה, 'עף לנו הראש'. הם חבורת מוכשרים".

הצוות של Upswift יישאר כולו בג'ייפרוג ויצטרף "As is" לצוות הטכנולוגי של ג'ייפרוג בישראל, במטרה לבנות אינטגרציה של המוצרים.

איך נוצר הקשר הראשוני בין החברות?

"החזון שלנו מן הסתם חיבר אותנו ל-DevOps בעולם ה-IoT, וחיפשנו חברה שהיא ידידותית למפתחים. באופן מפתיע, גילינו שדווקא חברה ישראלית פיתחה את הפלטפורמה הכי ידידותית למפתח. אנשי המוצר שלנו פנו ל-Upswift, עשינו proof of concept וזה היה פשוט מדהים. הרגשנו בבית עם החבר'ה האלה".

עזר: "אני חושב שבשלב הזה היה ברור לשני הצדדים שצריך לעבוד יחד. עם התחושה המשפחתית ששלומי והצוות מעבירים הרגשנו כיחידה אחת".

בן חיים: "יפה לראות את הכלכלה הישראלית מתפתחת 'בתוך הבית'. זו אגב הסיבה שיצאנו להנפקה. לא היינו בעניין של למכור את החברה, אלא למכור את החזון, ו-Upswift היא חלק מהפאזל שהיה חסר לנו".

רכשתם שתי חברות תוך חודשיים. מה הרכישה הבאה?

"אנחנו צריכים עכשיו לעצור קצת ולהוכיח לעולם שהרכבנו את הפאזל, שאנחנו עסק ולא מסע רכישות. נעשה אינטגרציה מלאה של שתי החברות".

בשבועות האחרונים מניית ג'ייפרוג ירדה ב-20% והיא נסחרת היום במחיר נמוך ממחיר ההנפקה של לפני שנה. בעבר אמרת שאתה מסתכל אם כל השוק יורד או רק ג'ייפרוג.

"נכון, ג'ייפרוג ירדה יותר מהשוק. אין לי באמת תשובות, אני לא מומחה למניה. מה שאמרתי לעובדים זה שהיום ג'ייפרוג נסחרת במכפיל 15-20 על ההכנסות של השנה הבאה - אין עוד כאלה חברות. ביחידת קומנדו אתה לא יכול להתלונן שמבקשים ממך לרוץ, ואנחנו לא מתלוננים שמבקשים מאיתנו יותר. אני מתרכז גם בביצועים רבעוניים וגם בתכנון תלת-שנתי, אנחנו מפוקסים בחזון ומעריכים שהשוק עוד ילמד. עוד לא אמרנו את המילה האחרונה".