בגלל אינדיקציות לא טובות מהשוק: שלמה אחזקות דוחה את הנפקת שלמה ביטוח

בחברה שבבעלות משפחת שמלצר קיוו להנפיק את חברת הביטוח לפי שווי שוק של בין 1.2 ל-1.3 מיליארד שקל, אך הבינו שנכון להיום לא יקבלו זאת • בשלמה מתכוונים להמתין כמה חודשים ולבחון את המצב מחדש

טובי שמלצר - שלמה סיקס - משנה לשלמה ביטוח / צילום: איל יצהר
טובי שמלצר - שלמה סיקס - משנה לשלמה ביטוח / צילום: איל יצהר

שלמה אחזקות שבבעלות משפחת שמלצר החליטה לדחות את הנפקת חברת הביטוח שלמה. זאת לאחר שעל פי האינדיקציות שקיבלו מהשוק לא יקבלו את שווי השוק אותו ביקשו להשיג, העומד על בין 1.2 מיליארד שקל ל-1.3 מיליארד. גורמים המעורים בנעשה הסבירו כי בחברה מעדיפים לחכות מספר חודשים על מנת לבדוק את היענות השוק ואז לבחון שוב את ההנפקה, אך בכל מקרה לא מוותרים עליה.

נציין כי שלמה למדה אולי מההנפקה של חברות מתחומים אחרים שהנפיקו בבורסה בחודשים האחרונים ונכוו מהשוק. מבדיקת גלובס שפורסמה בחודש שעבר עולה כי המגמה של הפחתת מחיר משמעותית בהנפקותיהן של חברות העושות את דרכן לבורסה בת"א הולכת ומתרחבת, נוכח הסלקטיביות הגוברת בקרב המשקיעים המוסדיים, וירידת ה"הייפ" הגדול שאפיין את גל הנפקות הראשוניות בת"א הנמשך זה כשנה.

כך למשל חברת רב בריח . יצרנית הדלתות והמנעולים מתקדמת לקראת השלמת הנפקתה ראשונית בבורסה בת"א, לפי שווי של כחצי מיליארד שקל לפני הכסף - ירידה של 30% מהשווי אליו כיוונו החברה וחתמיה עם פרסום טיוטת התשקיף הראשונה, שעמד על כ-700 מיליון שקל. גם חברת האשראי החוץ בנקאי מכלול  תוכננה להנפיק בשווי של כ-500 מיליון שקל ולבסוף ההונפקה על פי שווי של 280 מיליון שקל.

קדמו להן, עם הפחתות מחיר של כ-50%, שנדרשו לבצע בשבועות האחרונים, יצרנית סוכריות הגומי ותוספי התזונה טופ גאם , ששוויה בהנפקה ירד מ-650 ל-360 מיליון שקל, מפתחת המכשיר הרפואי בי קיור לייזר - חברת אריקה כרמל  ששוויה נחתך מ-800 ל-430 מיליון שקל, וחברת האנרגיה הירוקה אקונרג'י  ששוויה ירד מ-2 ל-1 מיליארד שקל.

רווח נקי גבוה בחציון הראשון

שלמה ביטוח מהווה חלק מקבוצת שלמה החזקות הנסחרת בבורסה באמצעות אג"ח, ואשר בה מחזיקה עתליה שמלצר, אלמתנו של מייסד הקבוצה, שלמה שמלצר. החברה, שהגישה טיוטת תשקיף ראשונה באוגוסט, החלה לפעול בענף בשנת 2008 וכיום עוסקת בתחום הביטוח הכללי בשלושה ענפים עיקריים - ביטוח רכב חובה, ביטוח רכב רכוש (כיסוי ביטוחי לאובדן או נזק של מכוניות) וביטוח כללי - בתחומי ביטוחי דירות, תאונות אישיות ובתי עסק.

מנכ"ל שלמה ביטוח הוא אורי אומיד, אשר עלות העסקתו בשנה שעברה עמדה על 3.6 מיליון שקל, והיו"ר הוא ישראל פיקהולץ, שהסתפק ב-1 מיליון שקל. טובי שמלצר, בנה של בעלת השליטה בקבוצת שלמה, משמש כמשנה למנכ"ל ומנהל השיווק והפיתוח העסקי.

חברת הביטוח הציגה בחציון הראשון של 2021 המשך גידול בתפוקות עם רווח נקי בסך של 74 מיליון שקל לעומת הפסד של 6 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד, בו פרצה מגפת הקורונה.