הבית הצר ביותר בבוסטון נמכר ב-1.25 מיליון דולר

הבית ברוחב של כשני מטרים, בעל ארבעה קומות, והוא נבנה בסוף המאה ה-19 • המבנה הייחודי הוא אטרקציה תיירותית מפורסמת בעיר

''הבית הרזה'' בבוסטון / צילום: Associated Press, Elise Amendola
''הבית הרזה'' בבוסטון / צילום: Associated Press, Elise Amendola

הבית הצר ביותר בבוסטון - כשני מטר רוחבו - נמכר עבור 1.25 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון. המבנה הייחודי, שמוכר כ"הבית הרזה", הוא אטרקציה תיירותית מפורסמת בעיר ומאחוריו אגדה אורבנית על מריבה בין שני אחים בסוף המאה ה-19. 

108 מ"ר של הבית הצר מתפרסים על ארבעה מפלסים ובהם שני חדרי שינה, מטבח, סלון, שתי פינות אוכל וחדר אמבטיה אחד. רוחב הבית הוא פחות משני מטר, ככה שמי שיפרוש את הזרועות לצדדים יוכל לגעת בשני הקירות שלו.

הדעות חלוקות לגבי השנה שבה נבנה הבית, אבל ישנה הסכמה שהוא קיים לפחות מאז סוף המאה ה-19. הוא ממוקם ברובע ההיסטורי של העיר, והוא אחת התחנות של "שביל החירות" הידוע שמתפתל בין אתרי המורשת של בוסטון. האגדות של בוסטון מספרות שהשטח היה שייך לאב שהוריש לשני בניו שני מגרשים. אחד שירת בצבא והשני, בינתיים, בנה בניין גדול שחרג ממגרשו. כשהחייל חזר לבוסטון הוא כעס לגלות את המעשה של אחיו, ולכן החליט לבנות את הבית הצר על מה שנותר מהשטח שלו, בחזית הבניין של אחיו, כדי לעשות לו דווקא: לחסום לו את הכניסה, את הנוף ואת השמש.

הבית נמכר בפעם האחרונה בשנת 2017 במחיר של 900 אלף דולר. לפני כחודש הבית הוצא שוב למכירה ומיד נרשמו ביקושים מפתיעים מאוד, במיוחד לתקופה הקורונה, שבה יש דרישה לבתים גדולים עם חללים מרווחים יותר. תוך פחות משבוע לאחר מכן נמצא כבר קונה לבית, בעסקה שנסגרה בסוף השבוע האחרון, ב-50 אלף דולר יותר ממחיר הפתיחה - סכום לא שגרתי בעבור שטח של מעט יותר מ-100 מ"ר.