לקראת עסקה בין בעלי המניות הגדולים בגב-ים? נכסים ובניין ואהרון פרנקל יפעלו להשיג הסכמות

נדחתה בחודשיים אסיפה לבחירת דירקטורים בחברת הנדל"ן, כדי לאפשר הידברות בין צמד בעלי המניות הגדולים בחברה • נכסים ובניין מבקשת לרכוש את החזקותיו של פרנקל

בניין גב-ים בהרצליה / צילום: איל יצהר
בניין גב-ים בהרצליה / צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן המניב גב-ים  דוחה בחודשיים את האסיפה הכללית של בעלי מניותיה לצורך מינוי דירקטורים, שהייתה אמורה להתכנס ב-30 בספטמבר. בהודעה לבורסה ציינה גב-ים, כי "לבקשת בעלי המניות, אשר ביקשו את זימון האסיפה, מועד האסיפה נדחה, ובהתאם, האסיפה נשוא דוח זה מבוטלת ותזומן מחדש סמוך לפרסום ביטול זה".

במקביל, פרסמה גב-ים זימון חדש לכינוס האסיפה הכללית שלה ב-30 בנובמבר השנה. לגלובס נודע, כי הדחייה נועדה לאפשר לבעלי מניותיה הגדולים של גב-ים להגיע לסיכום על אופן השליטה בה.

כך, תעניק הדחייה זמן להידברות בין שני בעלי המניות הגדולים של גב-ים - חברת נכסים ובניין  מצד אחד ואיש העסקים אהרון פרנקל מהצד השני. מטעמה של נכסים ובניין ינהל את המגעים המנכ"ל דורון כהן, והמטרה העיקרית של החברה היא להגיע להסכמות שיאפשרו את רכישת החזקותיו של פרנקל בגב-ים.

עם זאת, קיימות אפשרויות גם להסכמות אחרות שיסוכמו בין הצדדים, או לחילופין לסיום המגעים ללא הסכמות ולהשארת המצב הנוכחי על כנו.

נכסים ובניין היא זרוע הנדל"ן של קבוצת ההחזקות דיסקונט השקעות  (דסק"ש). מוקדם יותר השנה רכשה נכסים ובניין כ-15% ממניות גב-ים בהשקעה של כ-1 מיליארד שקל, והעלתה את שיעור ההחזקה בה ל-44.51% מהמניות, בשווי של כ-3.2 מיליארד שקל.

בעקבות הרכישה האחרונה ביקשה נכסים ובניין לצרף שלושה נציגים מטעמה לדירקטוריון גב-ים, שכולל כיום שישה חברים. השלושה הם דורון כהן, שמכהן כמנכ"ל נכסים ובניין ודסק"ש, ברוך יצחק, שמכהן כסמנכ"ל הכספים של נכסים ובניין ושל דסק"ש, ומיכאל (מייקי) זלקינד, שמשמש כדירקטור בנכסים ובניין ובדסק"ש.

רכישת המניות והבקשה למינוי הדירקטורים נתפסו כקריאת תיגר על איש העסקים אהרון פרנקל, שמחזיק ב-32.74% ממניות גב-ים, בשווי של 1.95 מיליארד שקל. פרנקל, שמחזיק גם באופציות לרכישת עוד 4.48% ממניות גב-ים מידי בעלי מניות אחרים, ביקש בתגובה כי אסיפת בעלי המניות הקרובה תצביע על מינוים של שני דירקטורים נוספים בתמיכתו, רון היימן ובזיל גמזו. היימן כיהן בשנים 2007-2016 בתפקיד משנה בכיר למנכ"ל נכסים ובניין.

על פי הזימון לאסיפת בעלי המניות שפרסמה גב-ים, כל מועמד שיזכה לרוב רגיל מקרב המשתתפים בהצבעה יצורף לדירקטוריון. על בסיס שיעורי ההצבעה בעבר (85%-90%) דומה כי ללא תמיכתה של נכסים ובניין, יתקשו המועמדים לזכות ברוב מקרב המשתתפים.