טורקיה נשארת אדומה, מקסיקו יוצאת מהרשימה: משרד הבריאות מעדכן את סיווג המדינות

משרד הבריאות פרסם את המלצת סיווג המדינות שתיכנס לתוקף ב-27 בספטמבר •  אוקראינה היא שיאנית שיעור התחלואה בחודש האחרון (לאחר הביקור ההמוני באומן) עם כ-5.5% שיעור הדבקה עד 10 ימים לאחר הנחיתה

נמל התעופה בן גוריון / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'
נמל התעופה בן גוריון / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'

משרד הבריאות מודיע על המלצת סיווג המדינות שתיכנס לתוקף ב-27 בספטמבר (בכפוף לאישורים). המשרד בוחר להשאיר את טורקיה במסגרת המדינות האדומות שאליהן הנסיעה אסורה, גם למחוסנים ולמחלימים.

נסיעה תותר רק למי שקיבלו אישור מוועדת החריגים. כל החוזרים ממדינות אלו יחויבו בבידוד מלא. לצד טורקיה נשארות גם ברזיל ובולגריה. מקסיקו יוצאת מהרשימה.

יש לציין כי טורקיה משמשת כיום כיעד לטיסות קונקשן וזוהי מרבית הפעילות של טורקיש איירליינס המפעילה טיסות בקו - כך שהנוסעים שנוחתים מטורקיה מגיעים למעשה ממדינות אחרות ברוב המקרים. שיעור המאומתים מטורקיה עומד על כ-2.64%, מבולגריה על כ-2% ומברזיל ממנה מגיעים כ-150 נוסעים בחודש השיעור הוא אפס (לפי נתוני 12.8 עד 12.9).

משרד הבריאות מביא בחשבון את התחלואה בכל מדינה בתחשיב הסיווג. אוקראינה היא שיאנית שיעור התחלואה בחודש האחרון (לאחר הביקור ההמוני באומן) עם כ-5.5% שיעור הדבקה עד 10 ימים לאחר הנחיתה.

הדירוג השני בסיווג כולל את המדינות הכתומות שבהם נכללות המדינות שלא מוגדרות אדומות או צהובות. בזיווג זה נמצאות מרבית מדינות העולם דוגמת ארה״ב, יוון, ספרד, צרפת, בריטניה וכד׳.

החל מ-3 בספטמבר מחוסנים במנה שלישית או מחוסנים בשתי מנות חיסון ולא חלפו 6 חודשים מקבלת המנה השנייה, ומחלימים שקיבלו מנת חיסון או מחלים שביצע בדיקת PCR (בעל אישור החלמה ממשרד הבריאות על בסיס בדיקת PCR שבוצעה בישראל או תועדה בישראל, ולא חלפו שישה חודשים מיום קבלת אישור ההחלמה) - פטורים מבידוד מלא עם שובם ממדינות אלה.

ספירת הימים לאחר קבלת החיסונים היא יציאה מישראל לאחר 7 ימים מקבלת החיסון או חזרה לישראל לאחר 14 ימים. העונים על ההגדרות לעיל והחוזרים ממדינות אלה וממדינות צהובות מחויבים בבידוד עד לקבלת תוצאת PCR שלילית שבוצעה לאחר הנחיתה עוד עד חלוף 24 שעות מכניסתם לישראל.

כל שאר הנכנסים לישראל לרבות מי שאינו מחוסן מחויב בבידוד מלא. נזכיר כי משך הבידוד הוא 14 ימים שניתן לקצר ל-7 ימים לאחר ביצוע בדיקה שנייה.

סיווג המדינות צהובות שבהן התחלואה נמוכה והסיכון מבחינת משרד הבריאות נמוך יחסית, קובע כי מחוסנים ומחלימים חייבים בבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית או 24 שעות (לפי המוקדם) כשאין צורך בקבלת החיסון השלישי לשם כך. מי שלא התחסנו או החלימו חייבים בבידוד מלא.

ברשימה זו נכללות אוסטריה, אורוגוואי, בחריין, סלובקיה, פולין, צ'כיה וקפריסין ומדינות שטיין מאפשרות כניסת ישראלים ממילא דוגמת סין או ניו זילנד. ברשימה זו אין שינוי.