בזק בינלאומי במו"מ עם סרבר פארם הבונה חוות שרתים לגוגל

בזק בינלאומי מתכוונת להרחיב פעילות חוות השרתים דרך החברה החדשה שתקום במקום החטיבה העסקית • המטרה היא לשכור שטחים עודפים בחוות קיימות במקום לבנות חדשות

רן גוראון, מנכ''ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי / צילום: תמר מצפי
רן גוראון, מנכ''ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי / צילום: תמר מצפי

חברת בזק בינלאומי מנהלת משא-ומתן עם חברת סרבר פארם הבונה את חוות השרתים של גוגל במושב בני ציון - כך נודע לגלובס. בזק בינלאומי מעוניינת לשכור שטחים עודפים בפרויקט ולהרחיב את פעילותה בתחום במקום לבנות בעצמה חוות נוספות.

פעילות חוות השרתים של בזק בינלאומי צפויה להיות חלק חשוב בפעילות החדשה של חברת ה-ICT שמוקמת על בסיס החטיבה העסקית של בזק בינלאומי, שעתידה להתפצל כאשר החטיבה הפרטית אמורה להתמזג עם yes.

לבזק בינלאומי יש מספר חוות שרתים, וכחלק מהגידול בביקושים בתחום חוות השרתים התלבטו בחברה האם להקים חוות חדשות. החלופה שנבחרה היא לשכור שטחים מחוות קיימות שבהן יש עודפי שטחים, ועם החלופה של סרבר פארם כרגע מתנהלים מגעים וככל הנראה גם עם חברות נוספות. בדרך זו עלויות ההקמה והתפעול של החווה מתחלקות באופן יחסי, מה שאמור לסייע לשני הצדדים.

הנהלת בזק בינלאומי, שהיא הנהלה שמשותפת גם לפלאפון ול-yes וקרויה קבוצת אלפא, מתכננת להקים חברת ICT תחת החטיבה העסקית של בזק בינלאומי שמתפרקת. בקבוצת בזק תולים תקוות רבות בחטיבה החדשה, וזאת מתוך הכרה ביכולתה בשוק העסקי.

החלופה הנגדית שעמדה לנגד עיני הדירקטוריון היא להעביר את הפעילות לחטיבה העסקית של בזק, אבל בסוף הוחלט שיש מקום לנצל את ההתמחויות שצברה בזק בינלאומי בשוק העסקי, וזה מהלך שיעזור גם במשא-ומתן עם העובדים שיישארו וימשיכו להיות מועסקים.

מבזק בינלאומי נמסר בתגובה: "החטיבה העסקית של בזק בינלאומי ממשיכה לצמוח ולהתפתח, ובוחנת כל העת השקעות שונות שיביאו לצמיחת פעילויותיה".