אחרי המנכ"ל: מנהל חטיבת ההשקעות במגדל, גיא פישר, עוזב

פישר הודיע על רצונות לסיים את התפקיד כשנה וחצי אחרי שנכנס אליו וכחודשיים לאחר שהמנכ"ל רן עוז עזב לישראכרט • פישר הוביל את מדיניות החברה להשקיע מתוך אחריות סביבתית ואת המיקוד בטכנולוגיה

גיא פישר / צילום: יח''צ
גיא פישר / צילום: יח''צ

עזיבה נוספת בצמרת מגדל ביטוח . מנהל חטיבת ההשקעות של החברה, גיא פישר, הודיע למנכ"ל החברה, רן עוז, על רצונו לסיים את תפקידו. עוז עצמו צפוי לעזוב את החברה בשבועות הקרובים, לאחר שבחודש יולי הודיע במפתיע כי הוא מסיים את תפקידו כמנכ"ל חברת הביטוח והוא עובר לנהל את חברת כרטיסי האשראי ישראכרט .

פישר, שמועד סיום תפקידו טרם נקבע, מכהן בתפקיד מנהל ההשקעות של מגדל ביטוח מאז אפריל 2020. במהלך תקופת כהונתו הוביל פישר שורה של מהלכים פורצי דרך בתחום ההשקעות, כאשר הבולטים שבהם: הכרזתה של מגדל, על אימוץ מדיניות השקעות מתוך עקרונות אחריות חברתית וסביבתית - ESG; הקמת זרוע ההשקעות של החברה בתחום הפינטק בהיקף של 5 מיליארד שקל והובלת המיקוד בתחומי הטכנולוגיה, אנרגיות חילופיות ותשתית חדשה.

"אני מודה לשותפיי לדרך, למנכ"ל החברה ולהנהלה, לדירקטוריון, לוועדות ההשקעות ולעובדי החטיבה על הדרך ועל ההישגים המשמעותיים המשותפים", מסר פישר.

יו"ר דירקטוריון מגדל ביטוח, יפתח רון טל והמנכ"ל היוצא עוז ביקשו להודות לפישר על תרומתו לחברה.

בחודש יולי הדהים עוז את חברת הביטוח כשהודיע שהוא עוזב והצטרף לשמונה יושבי ראש או מנכ"לים שעזבו את החברה מאז 2014. במהלך סוף השבוע שקדם לעזיבתו הופיע עוז בפני ועדת האיתור של ישראכרט, שראיינה אותו כמחליף למנכ"ל חברת כרטיסי האשראי הפורש, רון וקסלר.

במהלך השנתיים בהן הוביל את חברת הביטוח ידע עוז מספר סכסוכים עם בעל השליטה בחברה, שלמה אליהו ועם יו"ר הדירקטוריון אותו מינה אליהו, מוטי רוזן. דירקטוריון מגדל תמך בעוז במאבק מול רוזן, והאחרון נאלץ לעזוב את תפקידו לאחר שבועות ספורים בלבד.

במכתב ששלח עוז לדירקטוריון מגדל ביטוח עוד טרם התפטרותו, הוא הודה להם על התמיכה בו, וכתב כי "בימים האחרונים קיבלתי פניה מוועדת האיתור של ישראכרט לחזור לחברה ולשמש בה כמנכ"ל. מהרגע שהגיעה אליי ההצעה, הדברים התגלגלו במהירות שיא. ההחלטה לחזור לישראכרט באה מרצון אישי לסגור מעגל בארגון שאני מעריך ואוהב, שמשלב מיקוד בפיננסים וטכנולוגיה, ושימשתי בו שנים כדירקטור וכיושב ראש הדירקטוריון. אני מניח שזה תופס אתכם בהפתעה, האמת גם אותי". אליהו עצמו לא הוזכר כלל במכתב.