בשל תקלה במתקן ייצור: בבזן מזהירים מפגיעה ברווחיות

לפי הדיווח של החברה, תקלה באחד משני מתקני ייצור הפוליפרופילן השייכים לחברה הבת כאו"ל עשויה להביא ל"השפעה מהותית לרעה על תוצאותיה הכספיות" • פוליפרופילן הוא אחד משני חומרים שמייצרת כאו"ל, והוא משמש למגוון מוצרים כמו רכיבים למכוניות

בזן / צילום: איל יצהר
בזן / צילום: איל יצהר

בזן  הודיעה היום (ד') כי תקלה באחד משני מתקני ייצור הפוליפרופילן השייכים לחברה הבת כאו"ל (כרמל אולפינים) עשויה להביא ל"השפעה מהותית לרעה על תוצאותיה הכספיות".

לפי הדיווח של החברה מדובר בתקלה "מתארכת", שהביאה להשבתה זמנית של פעילות אחד משני מתקני הייצור של הפוליפרופילן שמפעילה החברה. כתוצאה מכך, כך דווח, נאלצה כאו"ל להפסיק באופן זמני את פעילות המתקן לצורך איתור התקלה ופתרונה. כתוצאה מכך ירדו תפוקות ייצור הפוליפרופילן בכ-45%, נכתב בדיווח החברה.

כן נכתב כי, "החברה נוקטת בצעדים תפעוליים ומסחריים על מנת לצמצם ככל שניתן את הפגיעה בתוצאות פעילותה". כן מדווחת החברה כי בשלב זה לא ברור כמה זמן תימשך הפגיעה במתקן הייצור וכי למצב הנוכחי "עלולה להיות השפעה מהותית לרעה על תוצאותיה הכספיות, בעיקר במהלך הרבעונים שלאחר הרבעון השלישי".

פוליפרופילן הוא אחד משני חומרים (לצד פוליאתילן) שמייצרת כאו"ל. החומרים הללו, משמשים למגוון מוצרים כמו רכיבים למכוניות, חומרים לעטיפה, חומרים לענפי הטקסטיל ולאריזות פלסטיק ועוד.

כאו"ל פועלת בענף הפולימרים מאז הקמתה בשנת 1989, כאשר 66% מהייצור במפעל שלה (שפועל 7\24) הינו של פוליפרופילן, לעומת 33% פוליאתלן. לפי כאו"ל הם מייצרים בשנה כ-360 אלף טון, וכי יש למוצריה 550 לקוחות - 200 מתוכם מחוץ לישראל.