סאנפלאואר השלימה את רכישת שותפות הליוס אנרגיה מתחדשת

השלמת העסקה התאפשרה לאחר שאסיפת בעלי המניות של סאנפלאואר אישרה את הרכישה • הליוס מחזיקה בפורטפוליו סולארי מניב, הכולל 256 מערכות פוטו-וולטאיות מניבות בסך כ-31 מגוואט

אילוסטרציה - בורסה ת''א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת''א / צילום: שלומי יוסף

חברת האנרגיה המתחדשת סאנפלאואר השלימה היום את רכישת הבעלות על שותפות הליוס אנרגיה מתחדשת, תמורת 153.6 מיליון שקל. הליוס נרכשה מידיה של קרן קיסטון ריט, שהשלימה את רכישתה של הליוס בחודש אוגוסט השנה תמורת כ-152 מיליון שקל.

השלמת העסקה התאפשרה לאחר שאסיפת בעלי המניות של סאנפלאואר אישרה את הרכישה ברוב גדול של 99.72% מקרב בעלי המניות שהשתתפו באסיפה ולא סווגו כבעלי עניין אישי. קיסטון, שבשליטת גיל דויטש, רוני בירם ונבות בר, מחזיקה ב-45.23% ממניות סאנפלאואר לאחר שרכשה אותן מידי דויטש, בירם ומשקיעים נוספים, בעסקת בעלי עניין.

בעקבות הרכישה הפכה קיסטון לבעלת שליטה בסאנפלאואר ומוגדרת כבעלת השליטה בה. מסיבה זו הוגדרה גם רכישת הליוס כעסקת בעלי עניין שחייבה את תמיכתם של רוב בעלי מניות המיעוט של סאנפלאואר.

הליוס מחזיקה בפורטפוליו סולארי מניב, הכולל 256 מערכות פוטו-וולטאיות מניבות בסך כ-31 מגוואט, המותקנות על-גבי גגות מסחריים ותעשייתיים ברחבי הארץ. מערכות אלו נהנות מתעריף ממוצע קבוע ואטרקטיבי של 1.52 שקל לקוט"ש בתוספת הצמדה. משך החוזים הנותר למערכות השונות הוא 10 שנים ויותר.

לצורך מימון העסקה נטלה סאנפלאואר הלוואה בנקאית של 100 מיליון שקל לתקופה של עשר שנים, אשר נושאת ריבית פריים בתוספת של 0.8%. סאנפלאואר נסחרת כיום בבורסה לפי שווי של 260 מיליון שקל ואילו שוויה של קיסטון עומד על כ-560 מיליון שקל.

רכישת הליוס מידיה של קיסטון התבצעה בהמשך להחלטת דירקטוריון סאנפלאואר, לחדש את פעילות האנרגיה המתחדשת של החברה ומינוי הנהלה חדשה בעלת ניסיון גלובאלי בתחום זה. טרם העסקה החזיקה סאנפלאואר בפורטפוליו נכסים מניבים בפולין, הכולל חמש חוות רוח עם כושר ייצור כולל של 50 מגה וואט חשמל.

עם השלמת העסקה יגדל היקף הנכסים המניבים של סאנפלאור לכ-81 מגוואט וסך ההכנסות השנתיות של החברה צפוי להיות כ-127 מיליון שקל בממוצע. להערכת החברה, הכנסות אלו יניבו לה רווח תפעולי לפני פחת והפחתות (EBITDA) ממוצע של כ-93 מיליון שקל בשנה, אשר יתמוך בהמשך הפיתוח והיזום שלה.

רם אורנשטין, מנכ"ל סאנפלאואר, ציין כי "אני מברך על האישור להשלמת העסקה, אשר תייצר עבורנו קרקע יציבה להמשך הרחבה ופיתוח הפעילות העסקית של החברה. הנהלת סאנפלאואר החדשה מיישמת בעסקה זו את התכנית האסטרטגית שגובשה לאחרונה על ידה.

"התכנית מתמקדת בהשאת ערך לבעלי המניות באמצעות צמיחה במספר מצומצם של שווקים גיאוגרפיים בהם צפוי גידול מהיר בתחום האנרגיה המתחדשת ואגירת אנרגיה, ובהם לחברה יתרונות יחסיים משמעותיים. בימים אלה בוחנת החברה מספר עסקאות נוספות שיהוו מנועי צמיחה בשווקי היעד, ושיאפשרו בניית פורטפוליו מגוון של נכסים מניבים ופרויקטים בייזום ובפיתוח בפריסה גיאוגרפית וטכנולוגית".