רגע לפני המיזוג: ה-SPAC שרכש את ואלנס הישראלית צנח בוול סטריט

בעלי מניות בחברת הספאק PTK Acquisition Corp יוצאים מעסקת המיזוג עם חברת השבבים מהוד השרון; מניית הספאק צנחה בקרוב ל-20% • ואלנס תחל להיסחר מחר בניו יורק תחת הסימול VLN

ולנס (Valens), ספקית שבבים מובילה לתעשיות האודיו-וידאו והרכב / צילום: יח''צ
ולנס (Valens), ספקית שבבים מובילה לתעשיות האודיו-וידאו והרכב / צילום: יח''צ

יצרנית השבבים הישראלית Valens Semiconductor הודיעה הערב (רביעי) כי השלימה את המיזוג עם חברת ה-SPAC האמריקאית PTK Acquisition Corp . מניית ואלנס תחל להיסחר מחר בבורסה של ניו יורק תחת הסימול VLN. המיזוג אושר בישיבה מיוחדת של מחזיקי מניות PTK אתמול.

מנייתה של חברת הספאק צנחה בקרוב ל-20% בסיום יום המסחר, מה שמעיד על פדיונות של בעלי מניות שלא רצו להשתתף בעסקה.

ואלנס מפתחת שבבים לשימושים שונים, בהם לענף הרכב החכם, והיא מעסיקה קרוב ל-300 עובדים, מרביתם בישראל. החברה תחל להיסחר לפי שווי שוק של 1.1 מיליארד דולר. העסקה, שדווח עליה בחודש מאי האחרון, הייתה אמורה לכלול גם גיוס של 240 מיליון דולר (115 מיליון דולר מ-PTK ועוד 125 מיליון דולר ממשקיעים נוספים), אך מהודעת החברה עולה שגויסו 155 מיליון דולר בלבד לאחר הפדיונות של בעלי המניות ב-PTK.

בין המשקיעים בחברה אפשר לציין את חברת השבבים MediaTek, שהשקיעה בחברה גם בעבר. תמורת הגיוס תשמש את החברה להאצת פיתוח ושיווק של מוצריה בתחום הרכב ובתחום האודיו וידאו. 

ואלנס הוקמה ב-2006 על ידי אלון בנזראי, נדב בנט, מסד אייל, גבי גור-כהן, עירן לידה ודרור ירושלמי, ומנכ"ל החברה הוא גדעון בן צבי. בין המשקיעים בחברה לאורך השנים - קרן IGP, ג'נסיס, מגמה, Mitsui Global, אופנהיימר, דלפי ו-Samsung Catalyst. בשנה שעברה פורסם בגלובס כי החברה פיטרה כ-20 עובדים, לאחר שחודשים ספורים לפני כן פוטרו כ-10% מהעובדים כחלק מצעדי התייעלות.

המנכ"ל בן צבי אמר כי "הפיכתנו לחברה ציבורית מספקת לנו מקורות הון חדשים שיאפשרו את האצת צמיחתנו ואת קידום מעמדנו כספקית גלובלית מובילה של מוליכים למחצה לפתרונות קישוריות מהירה לרכב, אודיו-וידאו ועוד שווקים דומים".