עוד ישראלית בדרך לוול סטריט: חברת השבבים ולנס תמוזג ל-SPAC לפי 1.16 מיליארד דולר

החברה, המספקת שבבים לתעשיות האודיו-וידאו והרכב, צופה צמיחה שנתית ממוצעת של 48% בהכנסותיה בשנים הבאות • עם זאת, היא עדיין תישאר הפסדית עד 2024

ולנס (Valens), ספקית שבבים לתעשיות האודיו-וידאו והרכב / צילום: יח"צ
ולנס (Valens), ספקית שבבים לתעשיות האודיו-וידאו והרכב / צילום: יח"צ

אחרי תקופה סוערת בתחום המיזוגים של חברות ישראליות לחברות SPAC, בשבועות האחרונים הייתה רגיעה, אולם כעת  נודע על מיזוג חדש: חברת ולנס (Valens) מהוד השרון חתמה על הסכם עם חברת ה -SPAC האמריקאית PTK Acquisition Corp ותיסחר בבורסת ניו יורק (NYSE) לפי שווי של 1.16 מיליארד דולר. מדובר בחברה ישראלית רביעית הפונה לשוק הרכב המתמזגת ל -SPAC.

מה זה חברות SPAC

שיטת הנפקה המאפשרת לחברה פרטית להכנס לבורסה באמצעות מיזוגה לחברה שאין לה פעילות עסקית. חברת ה־SPAC מגייסת כסף מהציבור על בסיס ההבטחה למזג לתוכה פעילות קיימת תוך פרק זמן נתון. מדובר בטרנד ותיק שזוכה לאחרונה לפופולריות עצומה בוול סטריט, בעיקר בקרב חברות טכנולוגיה

לפי נתוני IVC, ולנס גייסה מאז הקמתה סכום של 167 מיליון דולר בחמישה סבבי גיוס, האחרון שבהם בוצע בסוף 2018 לפי שווי של 500 מיליון דולר לחברה. ולנס היא ספקית של שבבים לתעשיות האודיו-וידאו והרכב, אשר לפי דבריה מפתחת ומוכרת את טכנולוגיית השבבים המתקדמת ביותר בעולם לתקשורת מהירה בתוך הרכב. בחברה מציינים כי הפתרונות שלה מאפשרים העברת וידאו ודאטה בקצבים גבוהים ביותר, ללא דחיסה או השהייה, תוך שמירת איכות ואמינות המידע ובעלויות נמוכות. החברה מעסיקה כ-270 עובדים, רובם בישראל .

חברות SPAC הן חברות שאין להן פעילות, והן מגייסות כסף מהציבור במטרה למזג לתוכן חברה קיימת, כאשר בעת המיזוג החברה הפרטית הופכת לחברה ציבורית. לצורך זה יש לחברות ה -SPAC תקופה מוגבלת בזמן, או שתידרש להחזיר את הכסף למשקיעים .

העסקה עם PTK תכלול גם גיוס של 240 מיליון דולר לחברה, מתוכם 115 מיליון דולר מ -PTK וכ-125 מיליון דולר ממשקיעים נוספים, בהובלת משקיע בינלאומי מוביל ששמו לא נמסר, וחברת השבבים MediaTek, שהשקיעה בחברה גם בעבר. תמורת הגיוס תשמש את החברה להאצת פיתוח ושיווק של מוצריה בתחום הרכב ובתחום האודיו וידאו. עם השלמת העסקה ברבעון השלישי של השנה, תיסחר החברה בניו יורק תחת הסימול VLN.

ולנס הוקמה ב-2006 על-ידי אלון בנזראי, נדב בנט, מסד אייל, גבי גור-כהן, עירן לידה ודרור ירושלמי, ומנכ"ל החברה הוא גדעון בן צבי. בין המשקיעים בחברה לאורך השנים - קרן IGP, ג'נסיס, מגמה , Mitsui Global, אופנהיימר, דלפי ו -Samsung Catalyst. בשנה שעברה פורסם בגלובס כי החברה פיטרה כ-20 עובדים, לאחר שחודשים ספורים לפני כן פוטרו כ-10% מהעובדים כחלק מצעדי התייעלות.

מייסדי החברה. מימין: אלון בנזראי, נדב בנט, מסד אייל, גבי גור-כהן, עירן לידה ודרור ירושלמי / צילום: יח"צ
 מייסדי החברה. מימין: אלון בנזראי, נדב בנט, מסד אייל, גבי גור-כהן, עירן לידה ודרור ירושלמי / צילום: יח"צ

ולנס סיימה את 2020 עם הכנסות של 57 מיליון דולר וצפויה לרשום ב-2021 הכנסות של 67 מיליון דולר, כאשר התחזית לשנים הקרובות לשיעור צמיחה שנתי ממוצע של 48%, ולהגעה להכנסות של 482 מיליון דולר ב-2026. ה -EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה שלילי בגובה 16 מיליון דולר ב-2020, יהיה שלילי בגובה 19 מיליון דולר השנה ויהפוך לחיובי ב-2024, כשב-2026 היעד הוא EBITDA חיובי של 204 מיליון דולר. כיום, עיקר הכנסותיה הן מתחום האודיו וידאו וחלקן הקטן מתחום הרכב, והמגמה תתהפך בשנים הבאות כשההכנסות מתחום הרכב יצמחו בקצב מהיר יותר .

בן צבי, מנכ"ל ולנס, מסר: "ולנס מציבה את הרף וקובעת סטנדרטים חדשים בכל שוק שבו היא פועלת. בתחום הרכב, אנו גאים לומר שהשבבים שלנו כבר נמצאים על הכביש במכוניות מרצדס ונמכרים למספר יצרניות מובילות של מערכות לכלי רכב. החברה צופה פוטנציאל עסקי משמעותי שצפוי לגדול ככל שיצרניות הרכב ישלבו חיישנים נוספים, וכן מסכים ברזולוציות גבוהות עבור מערכות בידור ומידע, בטיחות ונהיגה אוטונומית ".

פיטר קואו, מנכ"ל PTK ציין כי זיהה בולנס "הזדמנות נדירה להשקיע בחברה בעלת חזון שהיכולות הטכנולוגיות הייחודיות שלה מוכרות ומוערכות על-ידי ארגוני תקינה מובילים בתעשייה. עם רקורד מוכח של הצלחות והובלת שוק, פוטנציאל עסקי אדיר, לקוחות מן השורה הראשונה ומודל עסקי מבוסס ואטרקטיבי, ולנס ללא ספק בשלה להיות חברה ציבורית ".

בנק אוף אמריקה ייעץ לולנס, ויחד עם סיטיגרופ ואופנהיימר יוביל את הגיוס .