מותג רכב סיני חשמלי נוסף נוחת בישראל

המותג SKYWELL ישווק SUV חשמלי גדול ומפואר עם טווח של עד 460 ק"מ החל מחודש נובמבר

ה-SUV החשמלי ET5 של SKYWELL / צילום: יח''צ
ה-SUV החשמלי ET5 של SKYWELL / צילום: יח''צ

קבוצת כדורי נערכת לקראת תחילת השיווק של מותג הרכב החשמלי הסיני SKYWELL בישראל. לקראת השיווק שיחל בחודש נובמבר הקרוב, הודיעה החברה על מינוי מעוז אלמגור, לשעבר מנהל חטיבת המכירות של קבוצת UMI, כמנהל הפעילות של המותג בישראל.

הרכב הראשון של החברה הוא ה-SUV החשמלי ET5, שאורכו 4.7 מ', גובהו 1.7 מ' ואורך בסיס הגלגלים שלו 2.8 מ'. הוא מגיע לישראל עם סוללה של 72 קילוואט-שעה וטווח של עד 520 ק"מ בתקן NEDC (עד 460 ק"מ בתקן WLTP).

הרכב הוא בתקינה אמריקאית מלאה ללא מגבלות יבוא של סדרות קטנות ומשלוח של כמה עשרות יחידות כבר נחת בארץ כאשר משלוח נוסף של מאות כלי רכב צפוי להגיע לארץ בסוף החודש. מחיר הרכב טרם פורסם, ובשלב הראשון ישווק הרכב מאולם תצוגה בבעלות קבוצת כדורי בראשון לציון, כאשר בהמשך צפוי להיפתח אולם תצוגה מרכזי בהרצליה.

קבוצת כדורי עוסקת בתחום הרכב החל משנת 1948 והיא אחת מיבואניות ומשווקות חלקי חילוף לרכב הגדולה בישראל. בנוסף, בבעלות הקבוצה חברת הליסינג OTO והמאגר המתמחה בליסינג לחברות הייטק ומנהלת צי רכב בהיקף של אלפי רכבים. במקביל לפעילות הרכב הענפה, החברה עוסקת גם בתחום הנדל"ן ובבעלותה שטחי אחסון ולוגיסטיקה המושכרים לחברות מובילות במשק.

המותג SKYWELL הוא חלק מקבוצת מוצרי הצריכה סינית הבין לאומית SKYWORTH והוא אף נמכר תחת שמה בסין. המותג הושק בסין בשנה שעברה. יבוא הרכב מסין זינק השנה במאות אחוזים בעקבות התרחבות החדירה של כלי הרכב החשמליים וצפוי להסתכם בנתח של כ-3% בהובלת כלי הרכב של טסלה שמיוצרים בסין.