אחרי 23 שנים: הוועדה המחוזית תל אביב ביטלה את תוכנית רובע גלילות

מדובר בהחלטה חריגה ביותר, שכן הוועדה תכננה תוכנית ל-9,800 יחידות דיור באזור פי גלילות למשך יותר משני עשורים • ההחלטה מנומקת בהסבר ש"נוכח התמשכות הליכי התכנון, אין מנוס מדחיית התוכנית ומסגירתה וקידום תוכנית עדכנית לתא שטח זה"

שדה פי גלילות / צילום: תמר מצפי
שדה פי גלילות / צילום: תמר מצפי

הוועדה המחוזית תל אביב החליטה שלשום (ב') לבטל את תוכנית "רובע גלילות" (המכונה רש/800/1) המתייחסת לשטח שנמצא באזור פי גלילות ובו היה אמור לקום רובע מגורים ותעסוקה הכולל 9,800 יחידות דיור, כ-700 אלף מ"ר תעסוקה ומסחר, מבני ציבור בשטח של 455,000 מ"ר וכן מרכז תחבורתי גדול במיוחד. תכונית רובע גלילות קודמה ע"י הוועדה המחוזית תל אביב במשך יותר מ-23 שנים, ולכן, מדובר בהחלטה חריגה ביותר.

ההחלטה מנומקת ע"י הוועדה בהסבר ש"נוכח התמשכות הליכי התכנון בשל אי הגשת המסמכים המתוקנים בהתאם להחלטות הוועדה מחד, ולאור שינוי נסיבות הכולל, בין היתר את פינוי שדה התעופה דב הוז, קידום המתח"מ הכולל שתי תחנות מטרו, מסוף אוטובוסים ושש מסילות של רכבת כבדה, אשר יאפשרו טיוב משמעותי של ניצול הקרקע, אין מנוס מדחיית התוכנית ומסגירתה וקידום תוכנית עדכנית לתא שטח זה".

ניתן להניח שמהלך זה נעשה בעקבות פנייתה של מתכננת מרחב עסקי תל אביב ברמ"י, גילי טסלר, לדלית זילבר, מנכ"לית מינהל התכנון, בחודש ינואר 2020, שבה ביקשה להעביר את הטיפול בתוכנית לותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור). על פניו, האינטרס של רמ"י הוא מיקסום זכויות הבנייה בקרקע.