שער הניצחון בתחפושת והאפליקציה שמחברת את הנוער לאמנות דרך סלפי: ההמלצות של מנכ"לית מוזיאון תל אביב

הסרט שמעלה בה שאלות קיומיות, המיצג המרהיב של כריסטו וז'אן קלוד אחרי מותם והמעדנייה ששום פסטה לא תוכל להתחרות בה • ההמלצות של מנכ"לית מוזיאון תל אביב לאמנות טניה כהן עוזיאלי

טניה כהן עוזיאלי, מנכ''לית מוזיאון תל אביב לאמנות / צילום: גבריאל בהרליה
טניה כהן עוזיאלי, מנכ''לית מוזיאון תל אביב לאמנות / צילום: גבריאל בהרליה

טניה כהן עוזיאלי (56), נשואה ואם לשלושה, נולדה באיטליה ומתגוררת בירושלים. נכנסה לתפקיד מנכ"לית מוזיאון תל אביב לאמנות לפני כשנתיים לאחר כ-20 שנה במוזיאון ישראל. חובבת בישול

1. סרט

לילות קיץ, אוהד מילשטיין
הסרט התיעודי (כאן דוקו) זוכה פרס אופיר ופסטיבל דוקאביב הוא יצירה קולנועית מפעימה. מסע התבגרות קטן ומרגש של ילד, שהוא מסה פיוטית מזוקקת המעלה שאלות קיומיות על הזמן החולף, על זיכרונות, על אהבה, על הורות ועל חיים ומוות.

2. אפליקציה

Google Arts & Culture
האפליקציה מעניקה גישה מיידית וידידותית לעולמות התרבות והאמנות. הניווט הקל מאפשר ביקור וירטואלי במוזיאונים וגלריות בכל העולם, צפייה ביצירות ואוספים מרתקים ועיון במידע ותכנים תרבותיים רלוונטיים בכל מקום וזמן. גם המתחם של מוזיאון תל אביב לאמנות נמצא שם. האפליקציה הפכה פופולרית מאוד בקרב הדור הצעיר בזכות תכונות הסלפי שהיא מציעה. פלטפורמות טכנולוגיות מסוג זה הן כלי חיוני בחינוך לאמנות בימינו.

3. מעדנייה

איל פסטיו
גיליתי את איטליה הקטנה של ילדותי ממש כאן במרחק כמה צעדים מהמוזיאון: חנות קטנה ואותנטית (אבן גבירול 27 תל אביב) שבה מייצרים בכל יום מגוון של סוגי פסטה טרייה בעבודת יד, ששום פסטה קנויה לא תוכל להתחרות בה. זו מעדנייה אמיתית ובגובה העיניים, לכל מי שאוהב מטבח איטלקי פשוט ואמיתי.

4. מיצג אמנות

שער הניצחון בפריז עטוף בבד, כריסטו וז'אן קלוד
הזדמן לי להיות לאחרונה בפריז ולחזות בשער הניצחון המפורסם עטוף כולו ב־25 אלף מטר של בד מתכלה. הפרויקט הראוותני, שיצא לפועל אחרי מותם של יוצריו, מלא ניגודים וסנטימנטים הפוכים. האמנים הצליחו להלביש ובה בעת להפשיט את הסמל הלאומי של צרפת, לעטוף אותו בשמלת כלולות ותכריכים ולערער דימוי של זיכרון קולקטיבי. כיום ניתן לצפות ביצירה ביוטיוב.

5. פודקאסט

כאן הסכתים
בנסיעות היומיות שלי מירושלים לתל אביב גיליתי את הפודקאסטים המעולים של כאן, שמעבירים לי את הדרך והפקקים בנועם. אני כמובן מכורה לשיחות על אמנות, אבל מבחינתי זה גם הזמן להתעדכן ולהקשיב לסיפורים טובים. אפשר למצוא שם פודקאסטים במגוון מרתק: ספרות ושירה, היסטוריה, פילוסופיה, מוזיקה, מדע ועוד.