משפט נתניהו: הסתיימה חקירתו הנגדית של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה

ביום שני הקרוב יימשך המשפט, אז נציגת פרקליטות מיסוי וכלכלה תחקור את ישועה בחקירה חוזרת, כך שיסיים את עדותו לאחר 31 ימים בסך-הכול • לאחר מכן צפוי להעיד מנכ"ל ערוץ 13 אבירם אלעד, שהיה בעבר עורך אתר וואלה

מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה במשפט נתניהו / צילום: יוסי זמיר
מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה במשפט נתניהו / צילום: יוסי זמיר

מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, סיים להעיד בחקירה נגדית במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' וארנון (נוני) מוזס, מו"ל "ידיעות אחרונות".

ביום שני הקרוב יימשך המשפט, אז נציגת פרקליטות מיסוי וכלכלה תחקור את ישועה בחקירה חוזרת, כך שיסיים את עדותו לאחר 31 ימים בסך-הכול. לאחר מכן צפוי להעיד מנכ"ל ערוץ 13 אבירם אלעד, שהיה בעבר עורך אתר וואלה.

עו"ד מיכל רוזן-עוזר, המייצגת את איריס אלוביץ', חקרה היום (ד') את ישועה על הודעות בקבוצת הוואטסאפ שכונתה "פורום מערכת הנהלה" שפתח ישועה, על-מנת להוכיח כי ישועה התערב בתכנים שעלו באתר וואלה.

עו"ד רוזן-עוזר טענה בדיון בפני ישועה: "התערבות בתוכן היא כל התייחסות, כל התערבות בתכנים שעולים לאתר. אתה מוזמן להגיד - וזה יקצר את משך החקירה - שאתה מתערב בתכנים, איך לכתוב, מה לכתוב, אבל עד שאתה תגיד את הדבר הזה, אנחנו נראה ראיות שאתה כן".

ישועה השיב "אני עושה מה שעושה כל מנכ"ל עושה", ואמר כי יש סוגים שונים של התערבות, למשל באיזו מהירות יצא "פוש" ומדוע כתבה עולה באיחור. ישועה הודה כי התערב בתכנים של פוליטיקאים לגבי חלקם קיבל הוראות ובתכנים של מפרסמים.

עו"ד רוזן-עוזר חקרה את ישועה על שורה ארוכה של אימיילים והתכתבויות המצביעות על מעורבותו בתכני אתר וואלה. רוזן-עוזר הטיחה בישועה כי הוא היה העורך בפועל והעורך הראשי, והוא זה שקיבל את ההחלטות באתר, הין היתר על בסיס מיילים שכתב לינון מגל, עורך וואלה לשעבר, ולפיהם "מי שמחליט מה מפורסם באתר הוא אילן ישועה".

בנוסף הוצג לישועה כתב התביעה שהגיש אבי אלקלעי ,עורך אתר וואלה לשעבר, נגד יאיר נתניהו, שם כתב כי ישועה הוא זה שהיה העורך הראשי. ישועה הכחיש ועמד על כך שהיה מנכ"ל ולא עורך ראשי.

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו נאשם בתיק 1000 בעבירה של הפרת אמונים בכך שקיבל לכאורה טובות הנאה מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן ג'יימס פאקר בשווי של כ-700 אלף שקל בעת שיכהן כראש ממשלה. עוד נטען כי נתניהו התערב בשלושה עניינים לטובת מילצ'ן - להארכת תוקף הוויזה שלו, לקידום מיזוג קשת ורשת ולהארכת תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים. בתיק 2000 נאשם מוזס בהצעת שוחד ונתניהו בהפרת אמונים בנוגע לשיחות שניהלו, מהן עלה כי מוזס הציע לנתניהו הטבה בסיקור בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה של "ידיעות אחרונות" - "ישראל היום". בתיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) נאשם נתניהו בשוחד, והוא עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים שנתניהו העניק לכאורה לשאול אלוביץ', זאת לכאורנ בתמורה להטיית הסיקור באתר וואלה.

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדם, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שאול ואיריס אלוביץ' וארנון (נוני) מוזס מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.