היוצאת מן הכלל: כשהפרזנטורית מוצלחת והפרסומות טובות, שני מותגים יכולים להרוויח בו-זמנית

למרות שהפרסומת של טורנדו לא באוויר, העובדה שהיא כה מזוהה עם רותם סלע, שמובילה בימים אלה את קמפיין רהיטי קאזה, עוזרת לה להתברג בתודעה - כך עולה כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לדודו ארז ומשרד הבריאות

רותם סלע בפרסומת לרהיטי קאזה / צילום: צילום מסך
רותם סלע בפרסומת לרהיטי קאזה / צילום: צילום מסך

סוגיית השימוש באותם פרזנטורים למותגים שונים נדונה לעיתים קרובות בענף הפרסום, ולעתים רחוקות מציינים מהלכים מסוג זה לטובה. ההנחה הרווחת הינה כי כשיש זיהוי אמיתי בין הפרזנטור למותג שמנסה לנכס לעצמו את אותו הפרזנטור יתקשה לייצר חיבור אמיתי.

הפרסומת בכיכובה של רותם סלע לרשת הרהיטים קאזה, באמצעות משרד הפרסום זרמון, מוכיחה כי לכל כלל יש יוצא מהכלל, וכשהפרזנטורית מוצלחת והפרסומת טובה, שני המותגים מרוויחים. לראייה, במהלך שידור הקמפיין של קאזה צצה בטבלת הזכורות והאהובות גם הפרסומת לטורנדו שסלע משמשת כפרזנטורית שלו, וזאת למרות שהפרסומת איננה משודרת כבר כמה שבועות.

 
  

לדברי סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, אלי משולם "השבוע אנו עדים פעם נוספת למידת ההשפעה הרבה שיש לפרזנטורים מוכרים על מותגים שונים, בעיקר על כאלו אותם הם מלווים לאורך זמן. רותם סלע מצליחה להביא את הפרסומת של קאזה לראש טבלת הפרסומות האהובות, כאשר הבולטות שלה על המרקע במהלך השבוע החולף השאירה ככל הנראה גם את טורנדו במודעות הפעילה של הצרכנים, וזאת למרות שלא הייתה באוויר. כלומר, הזיהוי של סלע עם טורנדו כל כך חזק ואינטואיטיבי, שחשיפה אליה מתקשרת אסוציאטיבית למותג המזגנים".

הפרסומת של רהיטי קאזה היא האהובה ביותר השבוע, עם שיעור אהדה של 19.2% - גבוה מהממוצע החצי שנתי של הפרסומות האהובות העומד על 17.7%.

פרסומת נוספת שזוכה לאהדה גבוה השבוע היא הפרסומת למשרד הבריאות, באמצעות לפ"מ. בפרסומת, שנועדה לעודד את ההתחסנות בחיסון השלישי, מככב הקומיקאי דודו ארז, שמוביל קו הומוריסטי כדי להעביר מסר רציני - תוך תביעת מטבע הלשון "מבוסטרים".

קמפיין של משרד הבריאות לחיסון השלישי עם דודו ארז / צילום: לפ''מ
 קמפיין של משרד הבריאות לחיסון השלישי עם דודו ארז / צילום: לפ''מ

יש להניח שפרט להומור שהופך את הפרסומת לאהודה וזכורה, גם ההשקעה הכספית במדיה לא הזיקה: הפרסומת היא המושקעת ביותר השבוע, עם היקף השקעה שעומד על פי נתוני יפעת בקרת פרסום על כ-1.2 מיליון שקל.

רגע לאחר שהושקה רפורמת המעבר בקליק, דיסקונט העלה השבוע קמפיין שנועד להזכיר לצרכנים כי בבנק "רוצים אותך יותר". המסר הזה מנסה לפרוט על נים האנושיות - משבצת המנוכסת למזרחי טפחות, שבמשך מספר שנים מיצב את עצמו כבנק המציע את הגורם האנושי בניגוד להצעות הדיגיטליות של שאר הבנקים.

קמפיין דיסקונט לשימור לקוחות / צילום: יוטיוב
 קמפיין דיסקונט לשימור לקוחות / צילום: יוטיוב

לא מדובר בשפה התקשורתית החדשה של דיסקונט, שאמור להוביל בהמשך משרד הפרסום החדש שלה אדלר-חומסקי, אלא יותר בקמפיין טקטי זמני, ובכל זאת מדובר במהלך רחב היקף שכלל רדיו וטלוויזיה.

בשונה ממזרחי, שמשתמש בפרזנטור דביר בנדק, בדיסקונט ניסו לבדל את המסר באמצעות שימוש בז'אנר טסטמוניאלס - לכאורה אנשים אמיתיים עם סיפורים אמיתיים. אבל באופן פרדוקסלי, דווקא אצל בנדק המסר עובר באופן יותר אותנטי (השבוע חשפנו בגלובס שלפחות חמישה מהמשתתפים בקמפיין דיסקונט הם גם שחקנים).

אולי זה העובדה שרוב מי שמוצג בסרטים צעיר ויפה, אולי הסיטואציות שנבחרו פחות מעוררות הזדהות - כך או כך, במבחן התוצאה הקמפיין רושם נתונים נמוכים יחסית של 2.4% באהדה ו-2.5% בזכירות. מזרחי טפחות, שלא נמצא כעת עם קמפיין מלא באוויר, רושם שיעורי זכירות ואהדה דומים: 2.4% בשני הפרמטרים.

העיקר הבריאות

האהדה לקמפיין של משרד הבריאות עולה עם העלייה בגיל.

כוכב השבוע

רק באומן-בר-ריבנאי מכניס השבוע לדירוג יותר מקמפיין אחד.

סיימנו לשיר

השבוע אף קמפיין עם מחזמר לא נכנס לדרוג הזכורות והאהובות.