החברה הישראלית שתעזור לקזחסטן להיאבק בקורונה

חברת הגנטיקה AID GENOMICS תורמת למדינת קזחסטן מעבדה שלמה לבדיקות קורונה • שגריר קזחסטן בישראל אמר כי ארצו מעריכה את הסיוע הניתן לאנשי קזחסטן והעיר שימקנט, אזור בעדיפות לאומית לפיתוח: "ציוד זה ישפר את יכולת ההתמודדות של צוותי הרפואה שלנו עם המגפה"

חניכת המעבדה בקזחסטן / צילום: חברת AID
חניכת המעבדה בקזחסטן / צילום: חברת AID

חברת הגנטיקה AID GENOMICS שבסיסה בישראל, תורמת למדינת קזחסטן מעבדה שלמה לבדיקות קורונה שתסייע לצוותי הבריאות והרפואה במדינה במאבק בנגיף הקורונה. התרומה כוללת מכשור וציוד מתקדמים, התקנתם והכשרת הצוותים המקומיים בתפעולם.

המעבדה, שהוקמה בעיר שימקנט (Shymkent) תוך שיתוף פעולה הדוק עם מרכז הידע הלאומי של קזחסטן (NCE), ובסיוע שגרירות ישראל בקזחסטן, בעלת יכולת לפענח אלפי בדיקות קורונה ביום. זוהי תרומה משמעותית למאמצי המדינה, המונה כ-20 מיליון נפשות, להתמודד עם נגיף הקורונה על רקע התפשטות זן הדלתא, ומהווה מקור ידע לאיתור וטיפול בקורונה עבור צוותי הרפואה המקומיים.

טקס חניכת המעבדה התקיים ביום שישי, במעמד ראש עיריית שימקנט ושגריר קזחסטן בישראל, בהשתתפות הממונה הזמנית בשגרירות ישראל בקזחסטן וראשי משלחת AID GENOMICS להקמת המעבדה בקזחסטן.

סאטיבלדי בורשקוב, שגריר קזחסטן בישראל, אמר בטקס כי ארצו מעריכה את הסיוע הניתן לאנשי קזחסטן והעיר שימקנט, אזור בעדיפות לאומית לפיתוח. "ציוד זה ישפר את יכולת ההתמודדות של צוותי הרפואה שלנו עם המגפה, ויספק משאבים טכנולוגיים מתקדמים המונעים על ידי טכנולוגיה ישראלית חדשנית. כל זה, במטרה לסייע לעובדי הבריאות במאבק במגיפה. אין לי ספק שהתרומה הנדיבה של AID GENOMICS תסייע בחיזוק והעמקת היחסים בין שתי המדינות".

גליה פרנקל, הממונה על שגרירות ישראל בקזחסטן: "מגפת הקורונה יצרה קשיים גלובליים עמם מתמודדת מדינות העולם בצורה גורפת. אנו מברכים על היוזמה וקידום הפרויקט להקמת מעבדה ישראלית של חברת AID GENOMICS לבדיקות קורונה בקזחסטן. קזחסטן רוחשת הערכה להתמודדות מערכת הבריאות הישראלית עם משבר הקורונה והיותה של הרפואה הישראלית חלוצה בתחום הרפואה בזירה העולמית. בין המדינות שת"פ בתחומי הבריאות והרפואה מזה זמן רב, ובמשבר הקורונה פעלנו להדקו ביתר שאת. הבאתן של טכנולוגיות ישראליות לקזחסטן וסיוע בהתמודדות עם השלכות המגפה יתרום לחיזוק והעמקת היחסים הכלכליים וההדדיים בין המדינות. בשנה החולפת בצל אתגרי הקורונה, הנציגות ומשרד החוץ הישראלי המשיכו בקידום שיתופי פעולה בין המדינות, בין היתר בצורת השתלמויות לרופאים, תמיכה בפרויקטים של בוגרי קורסי מש"ב (סוכנות הפיתוח ושיתוף הפעולה של ישראל), הידוק קשרים כלליים והעברת סיוע חוץ למשרד הבריאות הקזחי בשתי פעימות - בצורת ציוד מיגון לצוותים רפואיים ומכשירי סטורציה".

שניר זנו, מנכ"ל חברת AID GENOMICS: "במסגרת המאמצים הגלובליים להתמודדות עם נגיף הקורונה, אנו גאים להעניק לקזחסטן תרומה משמעותית - הכוללת ציוד חדשני, טכנולוגיות מתקדמות, ידע ומיומנויות שנצברו על ידי צוותי החברה בישראל. אנו שמחים שהפיתוח, הטכנולוגיות והפטנטים פורצי הדרך של AID GENOMICS יסייעו עתה גם לאזרחי קזחסטן, וממשיכים לפעול כדי להנגיש בדיקות קורונה לכמה שיותר אנשים ברחבי העולם, ולסייע למדינות נוספות במיגור המגפה".

מעבדת הקורונה של AID GEONOMICS / צילום: חברת AID
 מעבדת הקורונה של AID GEONOMICS / צילום: חברת AID

AID GENOMICS היא חברה בינלאומית בתחום הדיאגנוסטיקה, האבחון והטיפול המוקדם במחלות על בסיס גנטי. פיתוחי החברה מבוססים על למעלה מ-150 פטנטים, והיא מחזיקה במעבדות בישראל, בריטניה וקזחסטן.

מאז פרוץ מגפת הקורונה, סייעה AID GENOMICS בייעוץ והטמעת טכנולוגיות, כמו גם באספקת עשרות מיליוני ערכות בדיקה עבור יותר מ-20 מדינות ברחבי העולם, ולמעלה מ-4 מיליון ערכות בדיקה מסוג RT-PCR למדינת ישראל. החברה מבצעת בדיקות גנטיות ובדיקות PCR לנגיף הקורונה, כמו גם אבחון וריאנטים באמצעות טכנולוגיות שפותחו בישראל, ומפעילה את המעבדה הגדולה ביותר במזרח התיכון לבדיקות קורונה.