אינסטגרם תשיק כלים חדשים שיעזרו להרחיק בני נוער מתכנים מזיקים

בראיון ל-CNN הציג ניק קלג, סגן נשיא למדיניות ונושאים גלובליים בפייסבוק, פיצ'רים חדשים שאמורים להרחיק ילדים מתכנים בעייתיים ולעודד אותם לצאת מהאפליקציה לאחר שהשתמשו בה יותר מדי

אינסטגרם / צילום: Shutterstock, Wachiwit
אינסטגרם / צילום: Shutterstock, Wachiwit

אינסטגרם תשיק כלים חדשים שיעזרו להרחיק בני נוער מתכנים מזיקים ולעודד אותם "לקחת הפסקה" משימוש בזירה - כך אמר בראיון ל-CNN ניק קלג, סגן נשיא למדיניות ונושאים גלובליים בפייסבוק. "אנחנו הולכים להציג משהו שלדעתי יעשה שינוי משמעותי, פיצ'ר בשם Nudge, שבו היכן שהמערכות שלנו רואות שבני נוער מתעמקים באותו התוכן עוד ועוד, וזה תוכן שאולי לא תורם לרווחה ולבריאותם, נדחף אותם להסתכל על תוכן אחר", כך אמר בראיון.

הוא הוסיף כי בנוסף להשעיה הזמנית של התוכנית "אינסטגרם קידס" שפורסמה לפני כשבועיים, החברה תכננה להציג תכונה חדשה בשם "Take a Break" - שלפי קלג, "בה נבקש מבני הנוער פשוט לקחת הפסקה משימוש באינסטגרם".

קלג לא חשף מתי הדברים יגיעו, ולפי הדיווחים בעולם יתחילו לבחון בקרוב את הכלים החדשים. אדם מוסרי, מנהל אינסטגרם, אמר בחודש שעבר שהם בוחנים את "Take a Break".

קלג נשאל בראיון גם האם האלגוריתם של פייסבוק הגביר את קולות התומכים בפרעות בקפיטול בחודש ינואר. הוא החליט להתחמק ולהגיד שהוא לא יכול לתת תשובה של כן או לא לשאלה. מה שכן, קלג אמר שהאלגוריתם של פייסבוק "צריך להיות מפוקח במידת הצורך על-ידי רגולציה, כך שאנשים יוכלו להתאים בין מה שהמערכות שלנו אומרות שהן עושות לבין מה שקורה בפועל".

בשבוע שעבר, פרנסיס האוגן, מדליפת המסמכים מתוך ענקית הטכנולוגיה פייסבוק, עלתה להעיד מול הסנאט בהמשך לחשיפתה הגדולה בשבוע האחרון. האוגן, אשר סיפקה את המסמכים הפנימיים של פייסבוק ל"וול סטריט ג'ורנל", ענתה לשאלות הסנאטורים בנושאים שונים. האוגן דנה בין היתר על ההשפעה הרעה על בריאות הנפש של צעירים.