סלברייט רוכשת חברת מודיעין דיגיטלי בעשרות מיליוני דולרים מידי היזם מתי כוכבי

דיגיטל קלוז היא ספקית של פתרונות מודיעין ממקורות גלויים המאפשרים איסוף כמויות נתונים גדולות ממגוון מקורות • לפי  סלברייט, הרכישה תחזק את מעמדה כספק טכנולוגי מקצה לקצה של תהליך החקירה הדיגיטלית

מתי כוכבי / צילום: יח''צ
מתי כוכבי / צילום: יח''צ

חברת המודיעין הדיגיטלי סלברייט משתמשת בחלק מכספי הגיוס שביצעה במסגרת המיזוג שלה ל-SPAC, ורוכשת את חברת הסטארט-אפ Digital Clues שהקים יזם ההייטק מתי כוכבי. החברה לא דיווחה מהו היקף הרכישה, אך ההערכות בשוק הן שמדובר בעסקה של עשרות מיליוני דולרים.

סלברייט עוסקת בתחום המודיעין הדיגיטלי והיא מספקת פתרונות לשליפת מידע ממכשירים אלקטרוניים ולאנליטיקה של המידע. סלברייט מוזגה בחודש שעבר לחברת SPAC (חברה ללא פעילות, שמגייסת כסף כדי לרכוש חברה קיימת) לפי שווי של 2.4 מיליארד דולר. עסקת המיזוג כללה גם גיוס בגובה 370 מיליון דולר לחברה. כיום שוויה של סלברייט הוא כ-1.9 מיליארד דולר, לאחר ירידה של יותר מ-20% מאז המיזוג.

החברה הנרכשת היא ספקית של פתרונות מודיעין ממקורות גלויים, ולפי סלברייט, הרכישה תחזק את סל הפתרונות שלה ואת מעמדה כספק טכנולוגי מקצה לקצה של תהליך החקירה הדיגיטלית. בסלברייט מציינים כי "זמן הוא מרכיב קריטי בתחילתה של כל חקירה, בשל הצורך לאסוף מידע במהירות האפשרית. פתרונות המודיעין ממקורות גלויים של דיגיטל קלוז מתניעים את מאמצי החקירה ואיסוף המידע של גופי אכיפת חוק במצבים בהם המטרות טרם הוגדרו והמידע עליהן הוא מועט. בכך, הם מסייעים ללקוחות לאסוף ולחבר נתונים ממקורות דינמיים רבים לרבות הרשת הגלויה, העמוקה (דיפ ווב) והאפלה (דארק ווב)".

לדברי סלברייט, הפתרונות של דיגיטל קלוז מאפשרים איסוף כמויות נתונים גדולות ממגוון מקורות כדי למצות תובנות לגבי חשודים. דיגיטל קלוז מעסיקה כ-20 עובדים, והטכנולוגיה שלה זמינה הן כשירות בענן (SaaS) והן כתוכנה באתר הלקוח.

מנכ"ל סלברייט, יוסי כרמיל, אמר, "אנו שמחים להכריז על הרכישה, שהנה צעד חשוב במימוש חזונה של סלברייט לבנות פלטפורמת Digital Intelligence חקירתית מקיפה. יכולות מודיעין ממקורות גלויים מספקות לגופי אכיפת החוק כלים חיוניים לניצול מיטבי של שעות החקירה הראשונות. הצוות המצוין של דיגיטל קלוז בנה מוניטין איתן בתחום זה ואנו גאים לצרף אותם ל סלברייט".

יוסי אופק, מנכ"ל ויו"ר דיגיטל קלוז, יוביל עם השלמת הרכישה (הצפויה ברבעון הרביעי) את הפעילות בתחום המודיעין ממקורות גלויים בסלברייט. אופק מסר: "הביקוש לפתרונות מודיעין בענן ובאתר הלקוח נובע מהצורך הגדל במערכות אוטומטיות המסייעות לגופי בטחון הציבור למיין את כמויות המידע העצומות הזמינות ברשת. אנו שותפים למחויבותה של סלברייט להאיץ את גלגלי הצדק, ונרגשים מההזדמנות לשלב את היכולות של דיגיטל קלוז בפלטפורמת ה-Digital Intelligence המובילה והמקיפה של סלברייט".

הרכישה הנוכחית מצטרפת לטרנד ההולך ומתגבר שבו חברות טכנולוגיה ציבוריות ישראליות רוכשות חברות סטארט-אפ מקומיות, כפי שעשו בחודשים האחרונים Wix, צ'ק פוינט, JFrog (שרכשה שני סטארט-אפים), פריון ואוטונומו.

כוכבי פעיל בתחום המדיה

כאמור, את דיגיטל קלוז הקים מתי כוכבי. החברה הוקמה בשנת 2010 תחת השם 3 iMind וככל הידוע לא בוצעו בה השקעות חיצוניות משמעותיות. כשנה לאחר הקמתה רכשה החברה את iJet מארה"ב תמורת סכום שהוערך ב-40 מיליון דולר.

כוכבי הקים בשנת 2007 את קבוצת AGT המספקת פתרונות בתחומי ה-IoT לחברות ממגוון תחומים, שמנוהלת משוויץ ומעסיקה עובדי מו"פ גם בישראל, ארה"ב וגרמניה. בעבר פעל כוכבי באמצעות חברת האבטחה האזרחית לוג'יק, שעשתה עסקים בעלי היקף רחב באיחוד האמירויות הרבה לפני הסכמי השלום עם ישראל.

לוג'יק זכתה בפרויקט עצום לאבטחת מתקנים באיחוד האמירויות, אשר כלל הטמעת מערכות לשליטה ובקרה ואמצעי מודיעין לאכיפה. ב-2015 נודע שכמחצית מעובדי החברה יפוטרו, לקראת סיום הפרויקט בסוף אותה שנה, ובהמשך נודע שהחברה נסגרת לגמרי.

בשנים האחרונות, שמו של כוכבי נקשר בעיקר לתחום המדיה. ב-2018 פורסם בגלובס שכוכבי מקים עם חברת תיא תקשורת קרן להשקעות בתוכן ישראלי, וב-2019 יזם עם בתו את הפרויקט "הסטורי של אווה", שהעלה לאינסטגרם תוכן המבוסס על יומן אישי שכתבה ילדה שנרצחה בשואה. הפרויקט זכה להצלחה גדולה ולצפיות מרובות.