השרה אלהרר: "חייבים לקדם אנרגיות מתחדשות, אי אפשר להיות דובי לא לא"

שרת האנרגיה קארין אלהרר חזרה היום בוועידת "מקור ראשון" על עמדתה כי חייבים לקדם אנרגיות מתחדשות כמעט בכל מחיר, ושלחה עקיצה למשרדי הממשלה האחרים: "אי אפשר לומר תביאו מתחדשות בלי מתחדשות" • בכך רמזה כי משרדים אחרים לא רואים חשיבות בקידום מהיר של פרויקטים של אנרגיה חלופית

שרת האנרגיה קארין אלהרר / צילום: שאולי לנדנר
שרת האנרגיה קארין אלהרר / צילום: שאולי לנדנר

בחודשים האחרונים שרי ובעיקר שרות בממשלה החדשה מקפידים להציג תמימות דעים ומסרים זהים בתחומים רבים, בדגש על כאלה שיש ביניהם סינרגיה. אחד מהם הוא תחום האקלים, שבו כבר נראו בכמה הזדמנויות שרות האנרגיה, התחבורה והגנת הסביבה שפרסמו הודעות משותפות של משרדיהן לגבי תוכניות שונות.

עם זאת, היום (ב') בכנס הכלכלי שערך עיתון מקור ראשון ברמת הגולן, ושעסק רבות בתחום האנרגיה, נרשם סדק בחזית המאוחדת שמציגים המשרדים בנוגע לקידום מיזמי אנרגיה מתחדשת. לדברי מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, גלית כהן, שנכחה בכנס, היא איננה דוגלת בגישה של קידום כל פרויקט אנרגיה מתחדשת, רק מפני שמדובר באנרגיה "נקייה" יותר מאנרגיה שעושה שימוש בדלקים פוסיליים.

30% עד לשנת 2030

לדברי מנכ"לית המשרד גלית כהן שנכחה בכנס, "אנחנו בעד אנרגיות מתחדשות, אבל בתוך זה יש את האיזונים. לאט לאט גם עם טורבינות רוח", אמרה והוסיפה כי "צריך לחשוב טוב טוב לפני שמאשרים טורבינות רוח וגם אנרגיה סולארית. גם לזה יש מחיר גדול".

גם מנכ"ל משרד התיירות, אמיר לוי, הציג עמדה לפיה יש להעדיף מיזמי תיירות על פני מיזמי אנרגיה.

זמן קצר לאחר הדברים המתוארים, ואולי בניסיון להבהיר מה הגישה של משרדה ושל הממשלה, שמחויבת ליעדי אנרגיה מתחדשת של 30% עד לשנת 2030, הציגה שרת האנרגיה, קארין אלהרר עמדה אחרת, תוך עקיצה ברורה לכיוון משרדי הממשלה. "אי אפשר לומר תביאו מתחדשות בלי מתחדשות", אמרה והוסיפה כי "להיות דובי לא לא זו לא תוכנית עבודה. אם רוצים לעשות מעבר למתחדשות צריך להשקיע גם בסולארי, גם ברוח וגם בפתרונות טכנולוגיים חדשים", אמרה. עוד הסבירה כי "כל יזם בגולן ובכל הארץ שרוצה לפתח מתחדשות שיפנה אלינו. אני רוצה שיוכלו לייצר ולהביא תוצאות. מדינת ישראל מחויבת להפחתת פליטות ולייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת".

***גילוי מלא: בעקבות טעות שנפלה בדברים שנמסרו במקור לגלובס, ידיעה זו עודכנה ונערכה מחדש.