התחרות עם אינטל ואנבידיה יקרה: היילו הישראלית מגייסת מאות מיליונים ומצטרפת למועדון חדי הקרן

חברת פיתוח השבבים הישראלית גייסה 136 מיליון דולר, ועל פי הערכות השווי אחרי הכסף עומד על 1.13 מיליארד דולר • חלק מהגיוס ישמש לרכישת מניות מהעובדים במסגרת סבב "סקנדרי" ולהתמודדות עם המשבר בתחום השבבים

צוות מרכז הפיתוח של Hailo בתל-אביב / צילום: Hailo
צוות מרכז הפיתוח של Hailo בתל-אביב / צילום: Hailo

חברת פיתוח השבבים הישראלית היילו (Hailo) שייכת למועדון הולך וגדל של סטארט-אפים המתאגרים את ענקיות החומרה הבינלאומיות. יחד איתה, נכללים שמות כמו פליופס, ספידאטה, ועוד קודם לכן הבאנה לאבס ואנפורנה, שמוכיחות שמהנדסים ישראלים יכולים לפתח בעצמם מוצר יקר ואיכותי ולא רק לעבוד עבור תאגידי השבבים הזרים: אינטל, אנבידיה, אפל וקוואלקום. המועדון הישראלי הזה הצטמצם לאחר המשבר הכלכלי של 2008-2009, בזמן שעשרות חברות שבבים פשטו את הרגל או נמכרו בפרוטות וקרנות ההון סיכון הדירו את רגליהן מהשקעה בהן.

כעת, כאשר הכסף זול והמחסור בשבבים מורגש בכל פינה, השבב הישראלי עושה קאמבק, וכמו בתחום הסייבר והפינטק, גם הוא יודע להפיק חדי קרן מדי חודש. היילו היא אחת כזו, שמודיעה היום (ג') על גיוס 136 מיליון דולר, מה שמביא את סך הגיוסים שלה ל- 224 מיליון מאז הקמתה לפני חמש שנים בלבד. השווי לא פורסם, אך הוא מוערך בכמיליארד דולר לפני הכסף, או ב-1.13 מיליארד דולר לאחריו, ובכל מקרה סבב הגיוס הזה הופך רשמית את היילו לחברה חדשה במועדון חדי הקרן.

במסגרת הסיבוב, כמה עשרות מיליוני דולרים ישמשו לרכישת מניות מהעובדים במסגרת סבב "סקנדרי", המאפיין את סבבי הגיוס האחרונים ומשמש ככלי אפקטיבי לשימור עובדים.

ממוקדת ביישומי בינה מלאכותית במכשירי קצה

היילו התמקמה לצד אינטל ואניבדיה בהצגת שבב בינה מלאכותית חזק הנמכר ליצרניות אלקטרוניקה. אלא שבעוד אינטל ואניבדיה מוכרים יישומי בינה מלאכותית לשורה של שווקים, בהם מחשבי על, שרתים ודאטה סנטרים, הרי שהיילו ממוקדת ביישומי בינה מלאכותית במכשירי קצה, ובפרט ברכבים, מצלמות וידיאו חכמות, ורובוטים בפסי ייצור. היא מאפשרת, למשל, לרכבים להפעיל יישומים כמו נהיגה אוטונומית וניטור חכם של הדרך באמצעות המצלמה הקדמית; לחנויות היא מאפשרת לנהל מלאי או להפעיל יישומי חנויות חכמות ללא קופה; ובתחום התעשייה היא מאפשרת לרובוטים להתנהג באופן מותכם יותר, ולמצלמות המותקנות במפעלים לשפר את ניהול המלאי ואת הבטיחות.

למעשה, מבנה השבב, המבוסס על רשת נירונים עצבית, רותם את יכולות הבינה המלאכותית שעומדות כיום לרשות דאטה סנטרים עבור מכשירי הקצה, שחלקם נמוכי הספק. החברה מנופפת בשיחות סגורות על יתרון תחרותי משמעותי מול ענקיות האלקטרוניקה: צריכת הספק נמוכה פי 10 מהשבב של אנבידיה וביצועים החזקים פי 30 מאלה של אינטל. הישג זה הביא לה חוזים משמעותים עם יצרניות אלקטרוניקה לרכב, רובוטים, מצלמות חכמות וערים חכמות. בין לקוחותיה: NEC, פוקסקון ומיקרוסיס.

מלבד אנבידיה ואינטל (באמצעות הבאנה לאבס הישראלית), מתחרה בהיילו גם Mythic, חברה מקליפורניה שגייסה 157 מיליון דולר ובסבב הגיוס האחרון שלה השנה עמד שוויה על 470 מיליון דולר, על פי PitchBook.

לא הכל ורוד בתעשיית השבבים. חלק מהון שגוייס ישמש את החברה בהתמודדות עם משבר השבבים העולמי. יצרניות השבבים, כמו למשל TSMC או סמסונג, העלו את מחירי הייצור בשיעור שנע בין 10% ל-20% וחברות סטארט-אפ בתחום נאלצות לעמוד בתור ארוך יותר בכדי לייצר לפי התחזית המקורית שלהן.

איל וולדמן ומולי אדן הצטרפו למועצת המנהלים

את הגיוס הנוכחי מובילה פועלים אקוויטי (לשעבר פועלים שוקי הון),שהיא משקיעה חדשה בחברה, וגיל אגמון, לצד חברות רכב ישראליות דוגמת קרסו מוטורס, קומסקו, קבוצת שלמה, טלקאר ומכשירי תנועה. גם המשקיעים הקיימים דוגמת יו"ר החברה זוהר זיסאפל, חברת התשתיות והאלקטרוניקה השוויצרית ABB, קרן לאטיטיוד הבריטית ואוורקראוד הישראלית משתתפות.

במסגרך הגיוס מצטרפות שתי דמויות בכירות מחברות המתחרות כיום בהיילו למועצת המנהלים שלה: סגן נשיא אינטל לשעבר מולי אדן, ואיל וולדמן, המייסד המשותף של מלאנוקס, שפעילה כיום תחת אנבידיה.