שר המודיעין אלעזר שטרן פורש מהמרוץ לראשות הסוכנות היהודית

זאת לאחר התבטאותו על גריסת תלונות אנונימיות על הטרדות מיניות בצבא • פרישתו פותחת מחדש את המרוץ לתפקיד הנחשק • שטרן: "תמיד גיליתי אפס סבלנות כלפי הטרדות מיניות; עם זאת, באווירה שנוצרה איני מוצא לנכון להעמיד את עצמי כרגע לבחירה לראשות הסוכנות"

השר אלעזר שטרן / צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת
השר אלעזר שטרן / צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

סערת אלעזר שטרן: שר המודיעין הודיע לפני שעה קלה כי הוא פורש מהמרוץ לראשות הסוכנות היהודית, לאחר התבטאותו על גריסת תלונות אנונימיות על הטרדות מיניות בצבא. פרישתו פותחת מחדש את המרוץ לתפקיד הנחשק שהראיונות אליו נערכים ממש בימים אלה.

בפוסט בפייסבוק כתב שטרן: "אני לא תמיד פוליטיקלי קורקט ולא תמיד מתנסח היטב. אבל תמיד נאמן לאמת, לערכיי ולעשיית טוב. כך גם כאשר יצאתי בראיון נגד העוול שנגרם בתהליך מינויו של ראש השב"כ הנכנס. בחרתי להתמודד לראשות הנהלת הסוכנות היהודית, כדי לתת ביטוי נוסף לשני עמודי היסוד עליהם חונכתי בבית הוריי: האחד הבטחת ה'לעולם לא עוד'; והשני לעולם לא לעשות הבדלים בין בני אדם, לא לפי דת, גזע, מין או העדפה מינית".

עוד כתב שטרן: "לאור ערכים אלה חינכתי והכשרתי אלפים רבים של קצינות וקצינים, חיילות וחיילים שאני גאה בהם. בכל מקום בו הייתי פעלתי לשוויון, לשמירה על כבוד האדם ולמרחב המאפשר גם תלונות וטיפול מעמיק בהן. תמיד גיליתי אפס סבלנות כלפי הטרדות מיניות ופגיעה בכל בת ובן אדם. עם זאת, באווירה שנוצרה, איני מוצא לנכון להעמיד את עצמי כרגע לבחירה לראשות הסוכנות היהודית. אני עושה זאת בידיים נקיות ובלב שלם ויודע שכל שנותיי, עברי ומעשיי מעידים על דרכי".

באשר להתבטאות שלו מתחילת השבוע ובעקבות עדויות של חיילות כתב שטרן: "אני מתנצל בפני מי שנפגעה או נפגע מהמילים שנאמרו ומן הפרשנות שניתנה להן ומתנצל בפני משפחתי, שעומדת איתן איתי על אף הקושי. אמשיך לפעול ככל יכולתי, בכל מקום בו אהיה, להבטחת עתיד טוב יותר למדינת ישראל ולעם היהודי".