נופר אנרגיה גייסה 555 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים

הגיוס התבצע במחיר של 71.66 שקל למניה והשתתפו בו, בין השאר, אלטשולר שחם, הפניקס, בית ההשקעות מור, קרן ספרה ומגדל • גלעד אלטשולר: "בחרנו בנופר לאחר בחינה מדוקדקת וארוכה של השוק ושל החברה. התרשמנו מהנהלת החברה, היכולות היזמיות והמודל העסקי הייחודי"

עופר ינאי, שחר גרשון,נדב טנא,נועם פישר / צילום: שלומי יוסף
עופר ינאי, שחר גרשון,נדב טנא,נועם פישר / צילום: שלומי יוסף

לאחר שעסקת הענק לרכישת פרויקט תחנת הכוח "מגלים" לא יצאה לפועל, בחברת האנרגיה המתחדשת נופר אנרג'י מתמקדים בהרחבת הפעילות, בין היתר מחוץ לישראל. נופר, הנמצאת בשליטת היו"ר והמייסד עופר ינאי, מדווחת על השלמת גיוס של 555 מיליון שקל באמצעות הקצאת מניות לגופים מוסדיים בשוק ההון.

הגיוס התבצע במחיר של 71.6 שקל למניה, הנמוך ב-28% ממחיר ההנפקה הראשונית של מניות החברה לציבור בדצמבר אשתקד. השתתפו בגיוס הנוכחי, בין השאר, אלטשולר שחם (כ-200 מיליון שקל), הפניקס (כ-190 מיליון שקל), בית ההשקעות מור (כ-90 מיליון שקל), קרן ספרה ומגדל. 


כניסה לפעילות אנרגיה מתחדשת בפולין

בד בבד מדווחת נופר על ניהול מו"מ עם אלטשולר שחם פנסיה וגמל וגופים מוסדיים נוספים בנוגע להקמת תאגיד משותף, שבו תחזיק 62%, אשר ישקיע ויחזיק בפרויקטי
אנרגיה מתחדשת שתיזום החברה, בהיקף כספי של כ-530 מיליון שקל (סכום שחלקה בו יעמוד על 330 מיליון שקל ושל אלטשולר שחם על 200 מיליון שקל). בהתאם להסכמות הצדדים, החברה תנהל את התאגיד המשותף וכן תהיה זכאית לתגמול נוסף אשר יאפשר לה ליהנות מתשואה עודפת.

נוסף על כך מדווחת נופר על מו"מ בנוגע לכניסה לפעילות בשוק האנרגיה המתחדשת בפולין, באמצעות הקמת תאגיד משותף לייזום והקמה של פרויקטים בהספק של כ-1 ג'יגוואט עם קבלן הקמה מקומי (80% מהמניות יוחזקו על ידי החברה ו-20% על ידי הקבלן).

עוד החליט דירקטוריון נופר על רכישת זכויות בפורטפוליו פרויקטים הנמצאים בשלבי ייזום שונים בפולין, בהספק של כ-185 מגוואט. להערכת החברה הפרויקטים יגיעו לשלב המוכנות להקמה במהלך 2023, ועלות רכישת הפרויקטים והקמתם צפויה להסתכם בכ-100 מיליון אירו (כ-380 מיליון שקל). במקביל עדכנה נופר על מו"מ מתקדם עם יזם מקומי באנגליה לטובת ייזום ורכישה של פרויקטי אגירה באמצעות סוללות בהספק של כ-500 מגוואט.

שווי השוק ירד מאז ההנפקה ל-2 מיליארד שקל

נופר הצטרפה לבורסה בדצמבר האחרון. החברה גייסה כ-600 מיליון שקל, לפי שווי חברה של 2.6 מיליארד שקל "אחרי הכסף", לעומת כ-2 מיליארד שקל כיום.

בחודש שעבר בוטלה כאמור עסקת ענק שבה תכננה נופר לרכוש את תחנת הכוח התרמו-סולארית "מגלים" שבנגב מידי קרן התשתיות נוי (בעלת מניות מרכזית בנופר), לאחר שהמו"מ בין הצדדים "לא הבשיל להסכם מחייב והצדדים החליטו על עצירת קידום העסקה".

מדובר בעסקה שהתמורה בה נקבעה על כ-580 מיליון שקל, בפרויקט אשר נושא על גבו חוב עצום של כ-2 מיליארד שקל, ואשר עוררה ביקורת רבה, לנוכח החשש כי מדובר במהלך שנועד "לחלץ" את הקרן, בתנאים משופרים, מהשקעתה בפרויקט הממונף.